ישיבה דרמטית תתקיים בקרוב בוות"ל, בנוגע לתוכנית תת"ל 20 ב' להרחבת תחנות כוח קיימות, ובכלל זה הקמת opc2 בחדרה.
1 צפייה בגלריה
מחאה נגד תחנת הכוח החדשה
מחאה נגד תחנת הכוח החדשה
מחאה נגד תחנת הכוח החדשה
(צילום: גדי פכיטמן)
קראו עוד:
מדובר בישיבה מכרעת שמתנגדי opc2 מגדירים כ"להיות או לחדול".
כזכור, בחודש ינואר 2021 התוכנית עברה להפקדה, וניתן זמן להשגות. הוות"ל האזין להשגות כל הארגונים, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה והתושבים ובישיבה שתתקיים השבוע שהיא פנימית לחברי הוות"ל, יוכרע האם התקבלו ההשגות והתוכנית תיגנז, או אם יידחו והתוכנית תמשיך להפקדה. במטה המאבק מעריכים כי התוכנית תאושר בוות"ל. מאחר ובשלב הבא דרוש אישור הממשלה, מתקיימים בחודשים האחרונים ניסיונות מרובים, לגייס את שרי הממשלה נגד התוכנית.
במסגרת הניסיונות לעצור את התוכנית, שיגר לפני כשבוע יו"ר ועדת הפנים של הכנסת והגנת הסביבה חבר הכנסת ווליד טאהא מכתב לשרת הפנים איילת שקד, לשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, לשרת האנרגיה קארין אלהרר, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, ולמנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר, בנושא החלטת הממשלה שעניינה הצורך בקידום תוכניות להקמת תחנת כוח באמצעות גז טבעי עם עדיפות למרכז הארץ וצפון וכתב : "ארז אריאב, ראש מטה המאבק של חדרה, הדגיש את הפגיעה הצפויה בעיר חדרה וביישובים הסמוכים ואמר כי מעבר לפגיעה בבריאות התושבים וזיהום האוויר הצפוי מהתחנות ישנו גם איום בטחוני בטיחותי במקרה של תקלה או פגיעה במתקן.... בסיום הישיבה שקיימנו בנושא אנו סבורים כי בעידן של אנרגיות מתחדשות בו כל העולם מתקדם לייצור חשמל באמצעות טכנולוגיות מתחדשות ששומרות על הסביבה ועל הבריאות, אין מקום לתכנן הקמה של תחנות כוח חדשות גז ובוודאי לא בסמוך ליישוביים. התוכנית מהווה סכנה בריאותית, אקלימית וביטחונית"
גם "הורים למען האקלים בישראל", שיגרו לאחרונה מכתב לשרת האנרגיה קארין אלהרר, בה קראו לה לשקול שוב את עמדת המשרד: "האם זוהי חלוקת נטל הוגנת כלפי חדרה שכבר סובלת מזיהום אוויר נורא מעבר לתקן המותר? Opc2 אינה ממוקמת בתוך מתחם תחנת אורות רבין, אלא במרחק 5 ק"מ ממנה במפעלי נייר בקרבת בתי מגורים, שכונות, גני ילדים מוסדות חינוך ובית חולים הלל יפה ולכן, להבנתנו הרחבה, אינה מתאימה להגדרה של הרחבת תשתית ארצית קיימת. בנוסף, המפעל ממוקם בצמוד לאזור מסחר שקק חיים ולנחל שעבר שיקום ומהווה פארק ופנינת טבע לאזור כולו"
קצפם של אנשי מטה המאבק ויתר המתנגדים יצא, גם בגין העובדה שלדיון המכריע לא הוזמן נציג איגוד ערים לשמירה על איכות הסביבה שרון כרמל יו"ר האיגוד, אסיף איזק, שיגר מכתב בנדון לשרת הפנים איילת שקד וכתב : "על אף שהאיגוד מייצג את הרשויות עליהן תשפיע התוכנית, לא הוזמן נציג איגוד לדיון. בכך למעשה לא ניתנת אפשרות להשמעת העמדה המקצועית בתחום איכות הסביבה ועמדת הציבור בנושא כה מהותי לאיכות חייהם לאור זאת, נבקש לזמן את נציג האיגוד לדיון ולדיונים עתידיים בנושא"
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 16:34, 21.11.21