מצלמות אבטחה הוצבו בבית העלמין הצבאי בחדרה, על מנת להרתיע עבריינים מלגנוב מזכרות ופריטים בעלי ערך סנטימטלי רב מהקברים, שהניחו הורים שכולים. המצלמות חוברו למוקד העירייה ולאגף הנצחה של משרד הבטחון והתקווה היא כי יסייעו למיגור התופעה.
1 צפייה בגלריה
מצלמות אבטחה בבית העלמין הצבאי
מצלמות אבטחה בבית העלמין הצבאי
מצלמות אבטחה בבית העלמין הצבאי
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
לפני כשנה התלוננו הורים שכולים על ונדליזם וגניבות של חפצים מקברי הבנים. בין היתר נגנבו יצירות אמנות שהכינו אימהות שכולות, בשמים שהחללים אהבו, עציצים ולוחות קרמיקה. ההורים סיפרו על תחושת כאב קשה מנשוא בעקבות הגניבות.
"בשביל הורה שכול להניח על הקבר משהו שקשור בילד, זה כל מה שנשאר", סיפרו ההורים. "יש כאן לב ונשמה של הורים שמונחים על הקבר, הורים סחבו דברים על ידיהם, אימהות הכינו יצירות. הגיעו למחרת וכלום לא נשאר אפילו נעלי צבא גנבו. את הפריטים עם הערך הסנטימנטלי שנגנבו כבר שום כסף לא יחזיר".
ההורים פנו למשרד הבטחון ולעיריית חדרה. במשרד הביטחון הבהירו כי "בעקבות פניות ההורים משרד הבטחון ועיריית חדרה אישרו את התקנת המצלמות, ובימים אלו ממתין אגף משפחות והנצחה לקבלת התוכניות מעיריית חדרה".
בשבוע שעבר הותקנו המצלמות המיוחלות. מעיריית חדרה נמסר כי מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון הנחה את אגף מערכות מידע בעירייה להתקין מצלמות אבטחה במקום. המצלמות יספקו כיסוי מלא לכל אזוריי בית העלמין וישדרו למוקד העירוני.
ראש העירייה, צביקה גנדלמן, סייר בשבוע שעבר במקום, בעת ההתקנה, יחד עם המנכ"ל יעקב זיגדון, מנהל אגף אכיפה גיל שלמה ויו"ר יד לבנים חדרה, ציון בוסקילה.
"חדרה מוקירה את המשפחות השכולות ורואה חשיבות עליונה בהנצחת חללי צבא ההגנה לישראל", אמר גנדלמן. "מעשי הוונדליזם בבית העלמין הצבאי מהווים פגיעה חמורה בקדושת המקום, לא ניתן שמקרים מסוג זה יישנו בעתיד. התקנת המצלמות היא חלק חשוב מתוכנית שיפור האבטחה בבית העלמין, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, שיאפשרו מהירות תגובה במקרים אלה ויבטיחו כי העבריינים יטופלו ביד קשה על ידי רשויות האכיפה".
ציון בוסקילה מסר: "רק לפני 10 ימים שוב גנבו עציץ מקבר בני. כעת כשיש מצלמות זה נותן תחושה בטוחה יותר גם בהיבט של חיזוק תחושת הבטחון האישי של המשפחות השכולות. כיוון שלעיתים אשתי פוגשת שם טיפוסים תמהונים יושבים על ספסל בבית עלמין וחוששת להיות שם לבד עמם. כשיש מצלמות, זה יותר מרגיע אותנו, שבטוח להיות שם".
לעדכונים: חדשות חדרה