טספאי אדרג'או מחזיק תיק השכונות הוותיקות בעיריית חדרה, דורש מהעירייה לממש תקציב של מאות אלפי שקלים שאושר עבור תיקון מפגעים בשכונות חלשות, שיש להן השלכה על תפקוד בעתות מלחמה.
3 צפייה בגלריה
מקלט. דרוש שיפוץ
מקלט. דרוש שיפוץ
מקלט. דרוש שיפוץ
(צילום המחשה: קובי קואנקס)
לדבריו, מ"מ ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, הקפיא את התקציב, לטענתו, משיקולים זרים ובשל יחסי אי האמון בין השניים, זאת, תוך פגיעה בתושבים בימי מלחמה שזקוקים ליד מושטת. בתגובה לטענותיו של אדרג'או נשלח אליו מכתב מלשכתו של בן חיים, שמאשימו בפוליטיקה קטנה "בזמן שהעם קובר את טובי בניו ובנותיו".

3 צפייה בגלריה
טספאי אדרג'או: "ניר אמר לי ''אם לא תתיישרו אני אייבש אתכם',
טספאי אדרג'או: "ניר אמר לי ''אם לא תתיישרו אני אייבש אתכם',
טספאי אדרג'או. "דורש להפנות את התקציב לטיפול מיידי"
(צילום: אלעד גרשגורן)

בפנייה ששלח אדרג'או לפני כשבוע לבן חיים וכללה גם העתקים לפיקוד העורף, כתב תחת הכותרת "דרישה דחופה לטיפול במקלטים הפרטיים בשכונות": "ישנם תקציבים רבים מאושרים במועצת העיר שסומנו לטיפול בשכונות תחת אחריותי, שלא אפשרת לי לממש. התקציבים הללו לא מומשו ונבלמו על ידך בגלל שיקולים פוליטיים צרים (שלא חתמתי לך על תמיכה בהתמודדות לראשות העירייה) לאור מצב החירום והצורך המיידי לטפל במקלטים הפרטיים בשכונת פאר, שיכון עובדים, אלרם, רמב"ם, גזית, יד שמואל, סלע, גני אלון, יוספטל, בית אליעזר החדשה ומרכז העיר, שם מתגוררים תושבים שידם אינם משגת (רובם קשישים), לטפל במקלטים בכוחות עצמם, אני דורש להפנות את התקציב לטיפול המיידי בהסדרת כשירותם של המקלטים הללו. זה עניין מציל חיים וגדול מכל שיקול פוליטי צר".

3 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "דוחה את טענותיך"
(צילום: אלעד גרשגורן)

בתגובה השיב לו בן חיים, שאף הוא כיתב את פיקוד העורף: "אני דוחה טענותיך ואמירותיך על הסף. עצוב כי בתקופה כל כך קשה לעם ישראל ולעיר חדרה בה אנו קוברים את מיטב בנינו בחרת לעסוק בפוליטיקה זולה".
אדרג'או מסביר כי הוא מוטרד מאוד מכך שתושבים בשכונות מוחלשות בעיר, מצויים ללא פתרון מקלוט: "יש קשישים, מבוגרים, חולים וחסרי יכולת, שגרים בשיכונים בשכונות קשות וחלשות שהמקלטים בהם נחשבים 'פרטיים' אמנם, אבל מדובר באוכלוסייה שלא יכולה לטפל בעצמה בהכשרת המקלטים. אין אורות ברוב הבניינים של השיכונים, רבים ובתוכם אמא שלי, בת 85 צריכים לרדת ארבע קומות ברגל בחושך, למקלט בלי תאורה, בלי מים, בלי מקום, כי לפעמים יש שם ציוד ישן שאף אחד לא יודע של מי הוא. הכול מטונף ומסריח ולא מתאים לשהייה. עזרה שלנו יכולה להציל חיים אז מי הוא שיתנשא עלי ויגיד שאני עושה פוליטיקה קטנה בזמן מלחמה? הוא ילמד אותי על המלחמה כשהבן שלי לוחם בדרום וכך גם אחייני? כל היום אנחנו בלוויות של שוטרים וחיילים. הכאב של עם ישראל הוא הכאב שלי, שלא ינסה להתייפייף, על חשבון התושבים המוחלשים".

קראו גם:

אדרג'או הוסיף: "מי שעושה פוליטיקה זולה וקטנה זה אדם שלא עונה לגופו של עניין לבעיה ולא מספק פתרון, אלא מטיל רפש במי שבאמת ובתמים דואג לתושבים. אם לא נעזור להם בעת מלחמה אז מתי ריבונו של עולם? יש באפשרותנו להציל חיים".
פורסם לראשונה: 11:34, 17.10.23