תוכנית "מתחם 15", שאושרה בוועדה המחוזית למרות התנגדות עזה מצד חברי מועצת העיר חדרה, טל אליהו, רון שגן ובועז ביטון, מדאיגה את תושבי בית אליעזר.
3 צפייה בגלריה
כאן מתוכננת לקום תוכנית "מתחם 15"
כאן מתוכננת לקום תוכנית "מתחם 15"
כאן מתוכננת לקום תוכנית "מתחם 15"
(צילום: אלבום פרטי)
במסגרת התוכנית שמקודמת על ידי יזם פרטי, מתוכננת בניית 3,200 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ושטחים ציבורים פתוחים בהיקף של 300 דונם.
מיקומה הוא צפונית לבית אליעזר בין הרחובות יפה נוף מדרום, שקמונה וניצנים במערב ובצפון ובמזרח גובלת בשטחים פתוחים ובשמורת ביצת זיתא. חברי הוועדה המקומית אף שיגרו בראשית השבוע פנייה למ"מ ראש העירייה, ניר בן חיים, עם דרישה להוציא התנגדות לאלתר לתוכנית.

3 צפייה בגלריה
רון שגן. "רשות מקרקעי ישראל איננה יזם פרטי"
רון שגן. "רשות מקרקעי ישראל איננה יזם פרטי"
רון שגן. "אין פתרונות אמיתיים"
(צילום: אלבום פרטי)

בדיון שהתקיים בוועדה המקומית הסתייגה גם נציגת משרד הבריאות מהתוכנית והבהירה כי 'מקורות' לה יש קו מים גדול מתנגדת לתוכנית. הסתייגויות עלו גם מצד לשכת אדריכלית העיר. חברי הוועדה המליצו לוועדה המחוזית לדחות את התוכנית: "אנו סבורים כי התוכנית אינה בשלה דיה וחסרה התייחסות לנושאים רבים כגון תשתיות, תנועה, שטחים לצורכי ציבור, סביבה, וקדימויות תכנון לעיר" כתבו. למרות ההמלצה וההסתייגויות, הוועדה המחוזית בחרה לאשר את התוכנית.
רון שגן אחד מחברי הוועדה המקומית מסביר: "מדובר בתוכנית גדולה מאוד, 3,200 יחידות דיור זו הגדלה של פי חמישה מהמקור שהיה 700 יחידות. התוכנית יושבת על הטבע, ממנה והלאה יש את ביצת זיתא, יש תוכנית לעשות אגמון מנשה מברכות הדגים שם והגישה צריכה להיות לכלל העיר למקום הזה. בנוסף, עוד כשנתיים, רכבת מזרח אמורה להיפתח באזור. בתוכנית אין פתרונות אמיתיים בשלל תחומים, למשל, כניסות ויציאות לשכונה. אם התוכנית תאושר יגיעו עוד 12 אלף תושבים ואין תשתיות לכך".

3 צפייה בגלריה
התושבים חוששים מפגיעה בטבע
התושבים חוששים מפגיעה בטבע
התושבים חוששים מפגיעה בטבע
(צילום: אלבום פרטי)

שגן מוסיף: "אין תכנון מספק למוסדות ציבור ובתי ספר ביחס לכמות תושבים שתתווסף, התוכנית בנויה בלי יציאות לצירים בינעירוניים וגם אין צירי הליכה שיאפשרו לתושבים לצאת לטבעת שמורת זיתא ואגמון מנשה, 500 מטר מהתוכנית תהיה תחנת רכבת מזרח, אין שום חיבור אליה".
שגן הבהיר כי יש טעם לפגם בעובדה שהוועדה המחוזית מאשרת תוכנית שעיריית חדרה מתנגדת אליה: "אנו רואים בחומרה את העובדה שהוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית להתנגדויות, אגב בשונה מתוכנית הבקעה בנווה חיים שם התנגדותנו נלקחה בחשבון. עלינו כעיר להתנגד בתוקף לתוכנית".
קראו גם:
שגן הבהיר כי מתוך 60 הימים המאושרים בחוק להתנגדויות מחצית התקופה כבר חלפה: "בעבודה יעילה ובמיקוד אפשר תוך שבוע להגיש התנגדות מנומקת וראויה. תושבי מזרח העיר צריכים להבין שאם התוכנית תאושר ייקח להם שלוש שעות מרגע שיצאו את ביתם עד שיגיעו לכביש 65".
מעיריית חדרה נמסר: "לאור החלטת הוועדה המחוזית, העירייה שוקלת את צעדיה כאשר כל עת עומד לנגד עיניה שמירה על האינטרס הציבורי למען תושבי העיר".
מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה נמסר: "עמדת מועצת העיר הובאה בפני הוועדה המחוזית. הוועדה לא השתכנעה שהעמדה הייתה מנומקת ותואמת למדיניות התכנון הארצית. ככל שתוגש התנגדות היא תידון לגופה".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:14, 10.05.23