אירוע מפחיד מאוד התרחש אתמול בפרדס חנה-כרכור, כשנחש צפע חדר לדירה ביישוב בשעות הבוקר. למרבה המזל לאירוע הזה היה סוף טוב.
2 צפייה בגלריה
נחש הצפע שנמצא בפרדס חנה
נחש הצפע שנמצא בפרדס חנה
נחש הצפע שנמצא בפרדס חנה
(צילום: אלבום פרטי)
בשעה 6:38 התקבלה פניה במוקד 106 של המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור על נחש בחדר ילדים, ברחוב העמל בפרדס חנה. מוקדנית המועצה פעלה מיד בהתאם לנוהל לכידת הנחשים והקפיצה את "חברת אמנון הדברות" המספקת למועצה את שירות לכידת הנחשים למועצה. לוכד הנחשים עמית אורן הגיע לבית, ולכד במקצועיות ובמהירות רבה נחש צפע בוגר. האירוע הסתיים בנס. המועצה מזכירה כי אנחנו נמצאים בתחילתו של הקיץ ועונת הנחשים החלה. במידה ותושבים נתקלו בנחש עליהם להתקשר למוקד 106 הפועל 24 שעות 7 ימים בשבוע.

2 צפייה בגלריה
נחש צפע
נחש צפע
נחש צפע. לא לעשות תנועות פתאומיות
(המחשה: ShutterStock)

עוד נמסר מהמועצה כי, "שירות לכידת נחשים בשטח הפרטי ובחינם, החל לפעול לראשונה במועצה לפני כשלוש שנים. בעבר השרות ניתן רק במרחב הציבורי. האגף האמון על לכידת הנחשים הוא אגף שפ"ע, הלכידה מבוצעת על ידי לוכד מוסמך ובהתאם לנהלי הבטיחות והנחיות הגופים המוסמכים".
מנהל אגף שפ"ע במועצה, אודי קוברסקי מסר: "מזג האוויר השרבי, המורגש בימים אלו גורם לנחשים לצאת ממקומות המסתור שלהם, ועל כל תושב ותושבת להיום ערניים. המלצתנו לתושבים לצמצם מפגעים בחצר ובשטחים הפרטיים העשויים למנוע ביקור נחשים בחצר הבית, יש להקפיד על הניקיון, לסדר את החצר, לסלק גרוטאות, לנכש עשבים ולפנות אשפה וגזם. ובכל מקרה, נתקלתם בנחש? צרו קשר מידי עם מוקד 106".
קראו גם:
במידה ומזהים נחש: יש לנהוג באיפוק ולא לעשות תנועות פתאומיות וחדות, נחש המרגיש מאוים יתקוף וינסה להכיש ועל כן יש להימנע מתנועות שיפחידו את הנחש. להתרחק לאט ובזהירות. בכל אופן אין לנסות לתפוס את הנחש או לגעת בו. חייגו למוקד 106 ולוכד מוסמך מטעם המועצה ידאג להגיע וללכוד את הנחש.
הכשת נחש: במקרה של הכשה יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לבית חולים. יש להרגיע את הנפגע, שכן לחץ מוביל לדפיקות מואצות ולעלייה בלחץ הדם ואלה מאיצים את התפשטות ארס הנחש בגוף האדם. יש לוודא שהנפגע יבצע פעילות מינימאלית, במידה וקיימת אפשרות יש לקבע את האזור המוכש. יש להשקות את הנפגע במים למניעת התייבשות. בשום פנים ואופן אל תנסו למצוץ את הארס או לחתוך את אזור ההכשה. נסו לזכור את מראה הנחש: צבעו, גודלו, סימנים על גופו ועוד, זאת על מנת שיסייע במתן קבלת הטיפול.
לעדכונים: חדשות חדרה