לפני כשבועיים דרור שהם, תושב חדרה, בן 64 הגיע למר"מ דגני של כללית ברחוב הרב עובדיה יוסף בחדרה לאחר שחש ברע. הוא ציין בפני אשתו, יעל, כי הוא מרגיש כאבים בחזה.
2 צפייה בגלריה
האחות מחאמיד, דרור שוהם וד"ר אבו סריה
האחות מחאמיד, דרור שוהם וד"ר אבו סריה
האחות מחאמיד, דרור שהם וד"ר אבו סריה
(צילום: דוברות מחוז שרון שומרון)
עם הגעתם למרפאה, נפל דרור על הרצפה ואשתו קראה לעזרה, הרופא שהיה במשמרת, ד"ר מוחמד אבו סריה והאחות פדוא מחאמיד עזבו הכל ורצו לטפל במקרה. הם החלו לבצע בדרור החייאה ובמקביל קראו לניידת טיפול נמרץ.
ד"ר אבו סריה מספר כי ההחייאה ארכה זמן רב ובוצעה באופן ידני על מנת למקסם את איכות עיסוי הלב שמחליף את תפקידו של הלב באופן מכני.
לאחר החייאה ארוכה במשך עשר דקות ומכת חשמל עם דפיברילטור חזר דרור להכרה ונלקח לבית החולים הלל יפה בנט"ן שם אושפז במחלקת לב ועבר צנתור חירום.

2 צפייה בגלריה
מכתב התודה ששלח דרור שוהם לצוות
מכתב התודה ששלח דרור שוהם לצוות
מכתב התודה ששלח דרור שהם לצוות
(צילום: דוברות מחוז שרון שומרון)

ד"ר אבו סריה: "הגעתי למשמרת שגרתית בשישי בערב ולא יכולתי לדמיין שתוך זמן קצר אתמודד עם מטופל שאיבד את הכרתו ונדרש להחייאה. קיבלתי את דרור כשהוא ללא דופק והתחלתי בהחייאה, עיסוי לב ומכות חשמל של הדיפיברילטור. לאחר כמה סבבים ארוכים של החייאה שערכו 10 דקות ומכת חשמל, דרור חזר להכרה ובמקביל הגיע צוות נט"ן. דרור הוא דוגמה לזה שבדיקה רפואית גופנית כשמרגישים ברע יכולה להציל חיים. חשוב שכמה שיותר אנשים ולא רק צוות רפואי ידעו איפה יש דפיברילטור וידעו איך לבצע החייאה ועיסוי לב".
השבוע, לאחר שמצבו של דרור השתפר משמעותית, הוא פגש את הרופא והאחות שהצילו את חייו.
"אני לא זוכר את האירוע עצמו כי לא הייתי בהכרה", אומר דרור. "התרגשתי לפגוש את הרופא והאחות שהצילו את חיי. זה מעמד שאתה לא יכול לדמיין שתהיה בו ולכן ההתרגשות גדולה. אני מבין שמזל שהגעתי להיבדק כי אם כל זה היה קורה לי בבית לא הייתי יוצא מזה בחיים".
קראו גם:
האחות פדוא מחאמיד: "אני חושבת שאנחנו מתרגשים יותר מדרור. זו הייתה זכות להיות פה במשמרת שהתחילה בהחייאה והצלת חיים. אחרי שדרור פונה המשכנו את המשמרת עד 23.00 בלילה וזה לא היה פשוט אבל ככה זה במר"מ ביום שישי".
ד"ר ארז ליבל מנהל מחוז שרון שומרון של כללית: "אני גאה בצוות שהיה במשמרת על שהגיב מהר והציל חיים. זה חלק מהמהות של רפואת חירום ואני שמח שהמשמרת הזו התחילה בהצלת חיים והסתיימה בשגרה".
לעדכונים: חדשות חדרה