2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shuttertstock
צילום המחשה: shuttertstock
צילום המחשה: shuttertstock
חיי הנישואין של בני זוג מאיזור המרכז הגיעו לקיצם לאחר שהאישה עברה ניתוח לקיצור קיבה, השילה מחצית ממשקל גופה והחליטה לצאת לחיים חדשים. "הוא תמיד אהב אותה כמו שהיא ואף דאג ליידע אותה", מסבירה עורכת הדין זהר רון, המייצגת את האיש. "רגע לפני שאמר נואש עוד ניסה לשכנע אותה לעבור יחד טיפול זוגי, אך בסופו של דבר קיצור הקיבה קיצר גם את חיי הנישואין".
עורכת הדין מסבירה כי האישה אומנם שקלה מעל מאה קילו, אבל לטענת בעלה תמיד היתה יפהפיה והתלבשה בשיא האופנה. "הבעל סיפר לי כי כאשר הם נישאו הוא התאהב בה ובמשקלה כמו שהיא ולא שם לב לעודף המשקל". רון מציינת בנוסף כי בני הזוג, בשנות השלושים לחייהם, הינם הורים לשני ילדים קטנים. "גם כאשר בהמשך הדרך הגיעו ההריונות והלידות, והאישה עלתה עוד ועוד במשקל זה כלל לא הפריע לבעל, להפך. הוא תמיד אמר לה 'יהיה לי יותר מה לאהוב!'".
אז מה השתנה?
"לאחר זמן מה האישה התחילה לסבול מכאבי גב ורגליים וכאשר פנתה לרופא הוא אמר לה שזה בגלל משקלה הגבוה והמליץ לה לעשות ניתוח לקיצור קיבה. הבעל ממש התנגד לעניין וקיווה שתצליח להבריא ללא ניתוחים, אך היא מצידה היתה נחושה לעבור את הניתוח והצדיקה זאת בכך שהיא לא מצליחה לרדת במשקל לבדה, כי היא אוהבת לאכול והרבה וכי רק בדרך של ניתוח תצליח להשיל ממשקלה ולהיות בריאה".
כעבור זמן מה, האישה עברה את הניתוח בהצלחה ולאחר מספר חודשים הצליחה להשיל כמחצית ממשקל גופה. "היא נראתה נפלא", ממשיכה עורכת הדין. "היא הפכה ליועצת סטיילינג וגורו לאופנה והתחילה ללכת למסיבות ולהשקות של מוצרים חדשים והפכה ליפיפייה הורסת".
אלא שעם השינוי החיצוני חל בה שינוי נוסף: "להפתעתו הרבה היא הודיעה לבעלה שהיא מעוניינת להתגרש ממנו. היא טענה שיש לה הרבה מחזרים ושהיא רוצה לחוות חוויות חדשות וליהנות מהחיים ולא להיות כלואה בנישואין. היא הוסיפה שכעת נפתח לה חלון הזדמנויות בזכות שינוי המראה וההצעות שהיא מקבלת הן רבות".
איך הגיב הבעל?
"הוא הסביר לה שהוא אוהב אותה ותמיד אהב, בכל משקל. הוא ציין עוד שהוא לא מעוניין להתגרש וביקש ממנה לחשוב על המשפחה המקסימה שהקימו יחד ועל שני הילדים המשותפים. הוא טען ששינוי מראה הוא לא סיבה לפירוק החבילה, אבל האישה היתה נחושה בדעתה לסיים את הנישואין ולהתחיל חיים חדשים".
2 צפייה בגלריה
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון
לדברי עורכת הדין, בשלב זה החליט הבעל להגיע אליה להתייעצות, וזו הציעה שהשניים ישקלו אפשרות של ייעוץ זוגי. "חשבתי שמדובר במשבר חולף ולכן הצעתי לבני הזוג לנסות ייעוץ זוגי, כדי לתקן ולשמר את הנישואין. הוא קיבל את המלצתי וחזר לאשתו עם ההצעה, אבל אשתו הודיעה לו שהיא נחושה בדעתה להיפרד כיוון שחיים חדשים מחכים לה בפתח. לא נותרה לי ברירה אלא להכין עבורם הסכם גירושין".
בימים אלה מגבשת עורכת הדין את הסכם הגירושין עבור השניים. "הצטערתי מאוד לשמוע על המקרה", היא מסכמת. "חשבתי שיהיה ניתן לשנות את דעתה של האישה באמצעות טיפול זוגי ולשמור על הקשר, במיוחד כיוון שראיתי שיש אהבה כה עזה מצד הבעל והם הסתדרו יפה מאוד כזוג לאורך השנים שהיו יחד. אך גיליתי כי לאור נחישות האישה, אין מנוס מגירושין".