2 צפייה בגלריה
שמואל ודורית ביום חתונתם. כולם התרגשו | צילום: באדיבות המשפחה
שמואל ודורית ביום חתונתם. כולם התרגשו | צילום: באדיבות המשפחה
שמואל ודורית ביום חתונתם. כולם התרגשו | צילום: באדיבות המשפחה
אירוע מרגש ומיוחד התקיים השבוע (28.10) בעבור משפחת אוליאל מגבעת אולגה. בנם שמואל (55) שמתמודד עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומתגורר בשנים האחרונות בהוסטל בנהריה, נישא לבחירת ליבו דורית.
החתונה המרגשת שהוגדרה על ידי מערך דיור קשר שמתפעלת את ההוסטל בו שוהים השניים, כמסיבת זוגיות, הייתה משותפת לעוד ארבעה זוגות מההוסטל שנישאו במעמד זה והתקיימה בנוכחות המשפחות, חבריהם של ארבעת הזוגות והצוות המקצועי של מערך דיור קשר.
בחתונה שהתקיימה באולם כרמלה שבקיבוץ יגור נרשמה אווירה שמחה במיוחד שתוגברה על ידי להקת כלייזמרים שהופיעו בהתנדבות, כמו כל ספקי השירותים בערב המיוחד.
בעבור בני משפחת אוליאל, מדובר במעמד המרגש ביותר שניתן להעלות על הדעת, מכיוון שבבסיס הרעיון להרחיק את שמואל מחדרה, לפני שנים רבות, הייתה הכוונה לאפשר לו התחלה חדשה: "כאן, לאורך כל חייו, כמעט לא נתנו לו לחיות", סיפרה אימו רמונד אוליאל (81).
"הציקו לו המון ולא רק ילדים או בני נוער כמעשה קונדס, אלא גם מבוגרים מכול המגזרים. במשך שנים, גרנו בשכונת ויצמן שם עובר עורק תנועה מרכזי (כביש אהרונסון) ומהרכבים אנשים היו מקללים אותו צועקים עליו ומתגרים בו והוא היה נגרר להשליך עליהם אבנים, מה שהיה מסבך אותנו בצרות.
"ברחוב היו מרביצים לו, מקנטרים אותו בלי להתחשב בזה שהוא אדם חולה רק בשביל 'הצחוקים'. הגענו למצב שכבר לא ידענו מה לעשות והפתרון היה לשלוח אותו להוסטל מרוחק מכאן וכיום, אנו קוצרים את הפירות".
2 צפייה בגלריה
החתונה | צילום: באדיבות המשפחה
החתונה | צילום: באדיבות המשפחה
החתונה | צילום: באדיבות המשפחה
לדברי האם, חייו של בנה השתנו מאז ללא היכר: "שמואל מאושר, הוא בזוגיות עם דורית כבר 7 שנים וגם בני משפחתה מאושרים מההרמוניה ביניהם. שניהם עובדים במסגרת מערך הדיור ובכספם אף נסעו עם ההוסטל לחו"ל לסוצ'י , נסעו לאילת, מבלים ונהנים. הוא מאושר ואנחנו מאושרים מאד ורגועים בשבילו, הוא חי טוב ובשקט", סיפרה.
רפי אוליאל אח החתן, סיפר לנוכחים כי למרות מוגבלותו של שמואל, חלום חייו היה להינשא והשבוע זכה להגשימו: "כל הזמן הוא קינא באחיו שהתחתנו, באחייניו שנישאים ורצה גם הוא להיות כמו כולם ובכל מסיבה וחינה היינו צריכים למצוא מה לאמר לו. בכלל לא תיארנו שרגע כזה שהוא יעמוד תחת חופה יכול להגיע. בשבוע שעבר התקיימה חינה משותפת לכל הזוגות ככה שההתרגשות החלה כבר בשבוע שעבר. שמואל בעננים ואנחנו בהתרגשות שיא בעבורו, על המטמורפוזה שחייו עברו".
השבוע, כאמור, זכה אוליאל לסוף טוב לסיפור שלו. כשהוא לבוש בבגדי חתן, הוא החליף טבעות עם דורית זוגתו על רקע תשואות הנוכחים, וסיפר כי לרגע הזה חיכה כל חייו. את הרגע המתוק בחייו אף המתיקה בעבורו יותר הזמרת עדן בן זקן שהגיעה בהפתעה, ללא ידיעת הזוגות והאורחים, להגשים בעבור הנשואים הטריים את חלומם ולשיר בעבורם את להיטה - "אתה החיים שלי" כשיר הסלואו שלהם.