בגיל 19, אלעד מדמון חלוצה של הפועל חדרה הוא השחקן הכי מדובר בליגת העל בכדורגל. מאז חזרה הליגה לפעילות מדמון אחראי על 11 מתוך 14 נקודות שהשיגה חדרה.
4 צפייה בגלריה
אלעד מדמון. "מצפה לו קריירה גדולה"
אלעד מדמון. "מצפה לו קריירה גדולה"
אלעד מדמון. "מצפה לו קריירה גדולה"
(צילום: עוז מעולם)
הוא גדל בכלל בבית"ר טוברוק, עבר בהמשך למכבי נתניה ובגיל נערים א' עבר להפועל חדרה. אשתקד שיחק בקבוצת הנוער של המועדון, כיכב במדיה והוקפץ לקבוצה הבוגרת. העונה עשה פריצה אדירה וכל הקבוצות הגדולות בליגה כבר בעקבותיו. מדמון עומד להיות האקזיט הכי גדול של הפועל חדרה והוא צפוי להכניס למועדון בעתיד הקרוב מיליוני שקלים. על פי גורמים בענף מכבי חיפה ומכבי תל אביב כבר מתעניינות בחלוץ החדרתי, כשגם מועדונים מחו"ל לוטשים עיניים לכישרון. בהפועל חדרה, מנגד, מבהירים, כי מדמון לא יעזוב את הקבוצה בחלון ההעברות הקרוב שייפתח בינואר והוא יישאר בחדרה לפחות עד סיום העונה. עם זאת, קשה לראות את החלוץ נשאר בחדרה גם בעונה הבאה.

4 צפייה בגלריה
יקיר סבח. מטריף את השחקנים
יקיר סבח. מטריף את השחקנים
יקיר סבח. "מקוים שהוא לא ישוחרר"
(צילום: אלעד גרשגורן)

מי ששמחים במיוחד מהפריצה של מדמון הם אוהדי הפועל חדרה, שאחרי שנים סוף סוף גדל להם כוכב מקומי. "זה ממש אושר בשבילנו האוהדים, לראות את מי שהתפתח במועדון שלנו הופך לכוכב. סוף סוף נולד לנו כוכב בחדרה", אומר יורם ברוך, אוהד מושבע של הקבוצה. "רואים שיש לו כישורים והלוואי שהוא יישאר אצלנו במועדון. לצערנו הכסף מדבר כיום ושחקנים רוצים לקחת את הכישורים שלהם למועדונים גדולים יותר, אולי אפילו בחו"ל. כולי תקווה שמדמון יישאר בחדרה לפחות עד סוף השנה. אני נהנה לראות אותו משחק, גאה שיש לנו דבר כזה בחדרה עם נתונים של כוכב. מצפה לו עוד קריירה גדולה".
"החלום שלנו הוא שאלעד יישאר במועדון", אומר גבי כהן, מתאם אירוע בהפועל חדרה ואוהד הקבוצה. "אם אני מאמין שהוא יישאר? לא נראה לי, כי זה שחקן וואו. בשנה שעברה לא נתנו לו יותר מדי הזדמנויות, וזה בסדר, יש דרך לעבור והנה השנה הוא מתפוצץ. טבעי שהשחקנים הכי מוכשרים שואפים להגיע לקבוצה יותר גדולה ולכסף הגדול. לנו כקבוצה יש גם הזדמנות להרוויח מזה הרבה כסף ולהביא שחקנים. זה win-win לכולם. מדמון זה כוכב על, מה שהוא עושה זה אחד לדור".
עכשיו יהיה לו יותר קשה. הקבוצות היריבות יתייחסו אליו כאל כוכב וגם הוא יצטרך להתמודד עם המעמד החדש.
"ממה שאני מבין ושומע זה ילד חזק עם רגליים על הקרקע. הוא מנקה רעשי רקע ולכן הוא יצליח. יהיה לו יותר קשה אבל הוא יצליח ובענק וגם יגיע רחוק. למרות שכל משחק זו מלחמה על המקום וקשה לנו, אנחנו מאמינים שיהיה בסדר. אנחנו קבוצה חזקה, ואני מאמין שיקיר שוורץ ויוסי מאור עובדים קשה כדי להביא עוד חיזוקים לקבוצה. אני מאמין במי שמנהל את הקבוצה ויחד עם זאת גם יודע שמדמון ילד ממש טוב, צנוע עם הרגליים על הקרקע, לא מסתחרר מהבאזז סביבו, עובד קשה מאוד באימונים ויש לו מטרה ברורה. בעיניי אין כמו שחקני בית, זה בסוף הלב של הקבוצה, אם הם מתאימים וטובים ויש לנו לא מעט כאלה בקבוצה, יש את אביב לין, את אונגר ואת רוקח ויש להם מלא פוטנציאל".

4 צפייה בגלריה
גיא זלוטניק. "אני תמיד חושב איך לשנות, לעשות אחרת, מה להכניס למופע ומה להוציא"
גיא זלוטניק. "אני תמיד חושב איך לשנות, לעשות אחרת, מה להכניס למופע ומה להוציא"
גיא זלוטניק. "הוא צריך להישאר בחדרה עוד שנתיים"
(צילום: אלעד גרשגורן)

יקיר סבח "סופגי", המעסה של הקבוצה מספר שלצד הכישרון הענק של מדמון, מדובר בשחקן שאוהב לעבוד קשה. "אנחנו מקווים שהוא לא ישוחרר עכשיו", הוא אומר. "הוא התחיל לקבל דקות בעונה שעברה ולעונה הזו הוא הגיע ממש מוכן והבקיע שבעה שערים והוא רק בן 19. יש פה שחקן שלא ראינו הרבה זמן לא אצלנו ולא בליגת העל. הוא וערן זהבי כמעט עם אותו מספר שערים. עכשיו מתחילים סיבוב שני וזה כבר יהיה הרבה יותר קשה, כי יהיו שמירות אישיות עליו. מדמון ילד צנוע, ילד ממש טוב, לא מדבר הרבה ועושה את העבודה. אחרי כל אימון הוא נשאר עוד חצי שעה-ארבעים דקות ועובד. אנחנו שומרים עליו, הוא מבורך, יש הרבה אמונות ודברים טובים ששומרים עליו והשגחה מלמעלה ששומרת עליו. מבחינתנו הכי משמח שיישאר כמה שיותר, אבל בטוח תהיה הצעה עליו, אם לא העונה הזו זה יקרה בעונה הבאה. יש מצב שיקנו אותו וישאירו אותו כאן".

4 צפייה בגלריה
(ניסו אביטן. יש לו כוכב ביד (צילום: אורן אהרוני))

גיא זלוטניק אחד האוהדים הוותיקים של הקבוצה סבור כי למרות הכישרון הגדול, כיבושי השערים והקריירה הגדולה שנכונה למדמון בהמשך, רצוי שיישאר לפחות שתי עונות בהפועל חדרה: "מה שמחרפן אותי בספורט הישראלי ובכדורגל בפרט, מבלי חלילה להמעיט בערכו ובכבודו של אף שחקן או מאמן, זה שאם הם מצליחים, אוטומטית מתחיל דיבור על לשלוח אותו לאירופה ולהפך. אם יש להם שני משחקים פחות טובים, כבר מתחילים להספיד אותם וללכלך עליהם. אני מבין שלספורטאי יש חיי מדף קצרים, וכל שחקן מוכשר רוצה למקסם את יכולותיו מקצועית וכלכלית, ולמנף אותן כמה שיותר, אבל עדיין אני סבור שמדמון צריך להישאר שתי עונות במועדון שגידל אותו. כדי להחזיר לו קצת וגם כי בעיניי עדיף להיות ראש לשועלים ולא זנב לאריות. לא חסרות דוגמאות לשחקנים מוכשרים שהלכו למועדונים גדולים והלכו לאיבוד שם. בשורה התחתונה הספורט הוא דבר קבוצתי ושחקן כזה או אחר לא עושה קבוצה למה שהיא. הפועל חדרה זו קבוצה שהיא לא פחות מנס ספורטיבי. מועדון שכבר שש שנים עושה את המקסימום במינימום. קשה מאוד קשה להיות אוהד של הקבוצה הזו, כי אתה כל הזמן על הקצה. גם לא הצלחנו להתייצב כלכלית כדי לשבת בשקט בליגה הזו. אבל אני מאמין שעם ההנהלה הנוכחית דברים יכולים להשתנות. מועדונים עם כסף יכולים להעמיד קאדרים כמו שצריך ושורדים בלונג ראן, לא כמונו שחיים על אדים וכל הזמן במלחמת הישרדות".
זלוטניק גם סבור שהבאזז התקשורתי החיובי סביב מדמון עלול להפריע ולהפעיל לחץ על הכוכב הצעיר: "בהרבה מקרים באזז כזה לשחקן כל כך צעיר עלול לפגוע בו, להכניס אותו לסחרחורת ולהוציא מריכוז. אני חושב שהוא צריך לשפשף קצת נעליים במועדון קטן כמו שלנו לפני שהוא עובר הלאה. הלחץ הזה לילד בן 19 שלפני שנה וחצי היה בי"ב לא תמיד חיובי. הכדורגל הישראלי זה גם כמו קרוסלה. סדרת ניצחונות וכולם 'וואו' ואם מפסידים גומרים את הבן אדם".
זלוטניק מוסיף: "התחלנו את השנה במשחקים נגד מועדונים חזקים: מכבי תל אביב, בית"ר ובאר שבע והלך קשה. בגלל המלחמה יש גם שניים-שלושה משחקים בשבוע, פיזיולוגית לגוף קשה להתאושש ממשחק למשחק בתדירות כזו ולנו אין עוד קבוצה על הספסל. לילד בן 19 יותר קל לרוץ 90 דקות שלוש פעמים בשבוע, משחקנים בוגרים יותר וכאלה שסוחבים איתם פציעות. אחרי הניצחון בסכנין אמרתי לחבר'ה לא לעוף. אנחנו לא יכולים להסתחרר ולנוח על זרי הדפנה, אין מקום וזמן לזה. כל משחק הוא מלחמה מחדש, אם אתה מפסיד אתה מתדרדר למקומות לא טובים. הליגה צפופה והעונה לא נגמרת מחר. זה ילד מוכשר ואצלנו צומח אחד כזה פעם באף פעם. אז תנו לנו להנות ממנו שתי עונות אחרת למה יש לנו מחלקת נוער? אנחנו לא מכבי פתח תקוה שיש לה פס ייצור לכוכבי כדורגל. אבל אני סומך על יקיר שוורץ הוא איש נבון, מדבר עם האוהדים. אפשר לסמוך עליו".