בהפועל חדרה חזרו לחייך השבוע. ה-0:2 על הפועל חיפה סגר ניצחון כפול על האדומים מהכרמל, ופתאום בחדרה, שהביטו אחורה בחשש עד לפני שבוע, יכולים לפנטז על פלייאוף עליון.
ערב משחק החוץ מול קריית השמונה (שבת, 18:30) נמצאים החדרתים במקום החמישי בטבלה עם 22 נקודות, כאשר למעשה מלבד ארבע הגדולות, חדרה מוליכה את טבלת "שער הליגה", אילו הייתה כזאת.
1 צפייה בגלריה
דרור. "התחלנו ברגל שמאל וזה לא התרומם" | צילום: אלעד גרשגורן
דרור. "התחלנו ברגל שמאל וזה לא התרומם" | צילום: אלעד גרשגורן
דרור. "התחלנו ברגל שמאל וזה לא התרומם" | צילום: אלעד גרשגורן
בנוסף, ביום שלישי השבוע נפתח באופן רשמי חלון ההעברות של ינואר, שיימשך עד תחילת פברואר. בחדרה כבר חושבים על קדימה, ומי שכבר הספיק לחתום על חוזה לעונה הבאה הוא קשרה המצטיין של אום אל פאחם, ריף מסיקה.
הייתי בהלם
ומזה שבא, לזה שהולך. אחד השחקנים האהובים והאהודים בחדר ההלבשה החדרתי השנה היה שגיא דרור. החלוץ המוכשר בן ה-24, הגיע לחדרה בקיץ האחרון לאחר שהצטיין אשתקד במדי הפועל פתח תקוה. בפועל, דרור שותף בחדרה בעיקר כמחליף ב-14 המשחקים שבהם השתתף, ולאחר שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ למועדון עוד בתחילת העונה, בשבוע שעבר הפרידה הייתה סופית. למחרת חתם דרור בהפועל כפר סבא, שם יקווה לקבל יותר קרדיט.
"לצערי, הקדנציה שלי בהפועל חדרה לא התחילה ברגל ימין כבר מהשלב הראשון", אומר השבוע דרור בריאיון פרידה. "קיבלתי הרבה הצעות בקיץ מקבוצות אחרות, אבל החום והמשפחתיות שכביכול ציירו לי, גרמו לי לבחור בחדרה, יותר בפן האישי מאשר המקצועי".
ואז, כבר אחרי שני משחקים ליגה בלבד, אומרים לך שרוצים לחתוך אותך.
"בקיץ עשיתי הכנה כמו שצריך, אבל אז, פתאום אחרי שני משחקי ליגה מול אשדוד ובאר שבע, שעם כל הכבוד, לא צריך לעשות משני המשחקים האלה דרמה, וחדרה לא יכולה להתבאס עד כדי כך מתיקו ומהפסד, פתאום אורי גוטמן קורא לי לחדר בהוראה של אורן גולן, ואומר לי שאני לא נמצא בתוכניות המקצועיות".
איך אתה מגיב?
"בהלם. לא ידעתי מאיפה זה הגיע, וזה היה בסך הכל שבועיים לפני תום ההעברות, שזה זמן קצר מאוד למצוא קבוצה".
אתה מנסה לבדוק איתם מדוע ולמה?
"בטח. בהתחלה הם דיברו על קטע מקצועי, אבל מהר מאוד הבנתי שמדובר בכלל בעניין כלכלי".
תקן אותי אם אני טועה, אבל אתה לא מהמרוויחים הגדולים בקבוצה.
"ממש לא, איפה. וזה מה שאמרתי להם, אתם עושים כאילו אני מרוויח איזה 100 אלף דולר כשבפועל אני מרוויח גרושים יחסית לזה".
היו פרסומים שדיברו על כך שקיצצת 50 אחוז מהשכר כדי להישאר. מה קרה בסוף שנשארת במועדון עד השבוע שעבר?
"זה משהו שגם אני שמעתי והוא בכלל לא נכון, לא קיצצתי. אחרי שהבנתי שרוצים לשחרר אותי, לא בגלל שאני לא טוב אלא בגלל עניין כלכלי, ישבתי איתם, ועם הסוכן, והסכמנו כולנו על סעיף שחרור הדדי בינואר. זאת אומרת שאני יכול לעזוב את הקבוצה בינואר, והם יכולים לשחרר אותי".
בדיעבד, אתה מתחרט על זה? לא עדיף היה לעזוב כבר בתחילת העונה?
"אני לא בטוח. אני לא יודע אם הייתי מוצא קבוצה בליגת העל תוך שבועיים, כשהעונה רק התחילה. אחרי שבאופן אישי עשיתי סוף סוף את הקפיצה מהלאומית, לא הייתי מוכן לוותר על זה מהר, ועד שסיכמנו שאשאר עד ינואר עם סעיף השחרור ההדדי, לצערי בחדרה הפכו אותי למנודה".
למה הכוונה?
"פעם ראשונה בחיים שלי שהבנתי מה זה להיות מנודה, כמו שאתה שומע ורואה בקבוצות אחרות. גם בהפועל חדרה עשו קבוצה של מנודים, הגעתי לאימון בשעה אחרת ממה שקבעו לשאר השחקנים. ועל מה? מה עשיתי? למה זה הגיע לי? באימון הזה אין בכלל כדורים, ואומרים לי לרוץ מסביב למגרש. הבנתי שאני מנודה, אבל אמרתי שלפחות יהיו שם כדורים, כדי שאוכל לשמור על כושר, ואפילו את זה הם לא נתנו".
כל ההתחלה שלך הייתה ברגל שמאל.
"לצערי כן, אבל כשסיכמנו על סעיף השחרור ההדדי בינואר, חזרתי להתאמן עם הקבוצה כרגיל, והיה לי ברור שכנראה לא אמשיך מעבר לינואר. חשוב לי באותה הנשימה להגיד, שאין לי מילים רעות להגיד על אף אחד בהפועל חדרה, יש שם אנשים טובים, אבל לא קיבלתי די הזדמנויות. פעם אחת נכנסתי כמחליף לשתי דקות, פעם לעשר דקות, אחרי חודשיים פתאום פתחתי בהרכב, קשה מאוד לבוא לידי ביטוי ככה".
פרידה הדדית
סוף נובמבר, יום שישי, האימון המסכם לקראת המפגש מול מכבי חיפה. דרור מגיע כרגיל להתאמן עם החברים, חוזר הביתה, ואז מופתע לשמוע, בדיוק כמו כולם, שאורי גוטמן החליט להחזיר את המפתחות.
"היינו ממש בהלם, כל השחקנים. הקבוצה הייתה במצב סבבה בליגה, ולא הבנו מאיפה זה מגיע", אומר דרור.
הופתעתם כמו התקשורת והאוהדים?
"ממש ככה. זה היה מפתיע מאוד. מה שאני יודע היום זה מה שאתם יודעים. שאורן גולן ביקש לדחוף יותר שחקנים שפחות שיחקו, ואורי לא אהב את זה. שלחתי לו הודעה, למרות שהוא לא נפרד מאיתנו".
כבר במשחק הראשון של שרון מימר מול אשדוד אתה מבקיע שער ענק, ועוזר לקבוצה לחזור עם ניצחון גדול.
"תמיד יש ציפיות שיהיה יותר טוב עם מאמן חדש, בטח כשעם המאמן הקודם לא זכיתי להרבה קרדיט. ואכן, במשחק הראשון של שרון מול אשדוד, אמנם שוב נכנסתי כמחליף לעשר דקות, אבל הבקעתי שער יפה, שער בכורה שלי בליגת העל, וכולם שמחו איתי. חשבתי וקיוויתי שזאת תהיה נקודת המפנה, ושמכאן נצא לדרך חדשה".
חייבים להתעכב על הגול הנהדר שלך, אחד השערים היפים העונה בליגת העל.
"אין ספק שזה אחד השערים הכי יפים שכבשתי עד היום בקריירה, ואחלה שער בכורה בליגת העל. החברים הרימו אותי באוויר בסיום וחגגו בשבילי. הייתי מאושר וחשבתי שעכשיו העתיד הולך להיות יותר ורוד, אבל זה לא היה ככה".
למה החלטת לא להמשיך?
"כי אחרי המשחק נגד רעננה, ששוב חזרתי לשחק רק כמחליף בתוספת הזמן, ועם ינואר בפתח והסיכום שגם אני וגם הקבוצה יכולים להשתחרר, התחילו לבדוק איתי קבוצות אחרות מליגת העל. כפר סבא יצרו קשר עם הסוכן שלי, הם הבינו שאני לא מרוצה מהמצב שלי בחדרה, ושאני עוזב בינואר, והחליטו להציע לי חוזה. כפר סבא הביעה התעניינות, ועוד לפני שקבעתי איתם פגישה, חדרה כבר שמעה והבינה את זה. איחלנו אחד לשני בהצלחה, ושם זה נגמר, פרידה די הדדית".
איך היית מסכם את התקופה הקצרה שלך בחדרה?
"יחסים שלא הצליחו. התחילו ברגל שמאל ולא הצליחו להתרומם לאורך התקופה. חשבתי שיהיה יותר טוב, אני חושב שאני מתאים לליגת העל, כן רציתי להצליח עם הקבוצה ואני חושב שהגיעו לי עוד הזדמנויות. בשורה תחתונה זה לא צלח, ושוב, אין לי מילים רעות על חדרה, ואני רוצה להודות להם, שלמרות חצי שנה לא קלה, הם החזירו אותי לליגת העל ואני מאחל להם בהצלחה. הגעתי לחדרה בלב שלם, וגם עכשיו אני לא מתחרט".
חדרה תישאר בליגה?
"לא רואה אותם יורדים, ומאחל להם גם פלייאוף עליון, אבל עכשיו כל כולי בכפר סבא. היה לי חשוב להישאר בליגת העל, ועכשיו אני מחויב למועדון החדש שלי".