ריף בגרמן מחדרה עוד לא בן 7 וכבר נחשב לאחת התקוות הגדולות של הכדורגל הישראלי.
בגרמן, תלמיד כיתה ב' בבית הספר "ניצנים", משחק באקדמיה יו-8 של מכבי תל אביב בקרית שלום, שם צמחו השמות הגדולים של הכדורגל הישראלי. בעבר, סקאוטים מטעם ריאל מדריד הגיעו לצפות בו ומועדון הפאר הביע בו עניין ופנה להוריו. ברגמן מנהל לו"ז קשוח, שכולל ארבעה אימונים בשבוע, משחק בשבת, אימונים אישיים, אימוני כושר וקואורדינציה ושיעורי יוגה.
הרוח החיה מאחרי ריף הוא אביו מתן, ספר במקצועו, שלו עצמו לדבריו לא היתה שום זיקה לעולם הכדורגל. "אפילו לא בקטע של לצפות בחדשות הספורט", הוא מספר. "זה התחיל כשלקחתי אותו כתינוק לחוג שחיה ובאחת הפעמים הוא נעמד יציב בידיים של המאמנת. משם החלטתי לאתגר אותו כל פעם במשהו אחר, אחר כך שילבתי כדור, הוא נענה לי והדברים מפה לשם התחילו להיות תובעניים".

1 צפייה בגלריה
ריף בגרמן. רוצה להיות שחקן
ריף בגרמן. רוצה להיות שחקן
ריף בגרמן. רוצה להיות שחקן
(צילום: אלבום פרטי)

כשריף היה בן 3 אביו לקח אותו לחוג כדורגל אצל ארז מסיקה שחקן העבר של מכבי תל אביב ולאחר מכן להפועל חדרה אצל המאמן נתן לוזון, שם שיחק עד גיל 5. "החלטתי שאני מפעיל עליו לחץ והכנסתי בנוסף עוד שני אימונים בגבעת חיים, ככה שהיו לו ארבעה אימונים בשבוע פלוס מה שאני עושה לו בבית", מספר מתן. "אבל הרגשתי שאני לא משקיע מספיק והחלטתי לקחת אותו למכבי חיפה שיתאמן בליגה של הגדולים ובאמת במשך שנה שלמה הוא התאמן במגרש קצף והכנסתי לו עוד שני אימונים בזכרון יעקב בקלאסי גול".
אחרי עונה אחת, נסע ריף עם "קלאסי גול" למחנה אימונים בברצלונה, במסגרתם שיחק, מול שלוש קבוצות מברצלונה. לדברי אביו, ריף כבש שערים בשני משחקים מול ילדים בני 10 ואף קיבל גביע על הצטיינות. "אחרי זה, סקאוטים מטעם מכבי תל אביב יצרו איתי קשר והסבירו שיש קבוצה של יו 8 למצוינות בתל אביב", מספר האב, "הגענו למבחנים. קרוב ל-4000 ילדים נבחנו ומתוכם נבחרו 18. האקדמיה מתנהלת כמו צבא, מתייחסים אליהם כמו בוגרים, יש שלושה אימונים בשבוע פלוס משחק בשבת".
בטח שמעת גם ביקורות על אורח החיים הזה.
"ריף ילד חזק מאוד מנטלית. הוא למשל לקח על עצמו משימה כל יום כשהוא קם לעשות 100 שכיבות שמיכה ו-100 כפיפות בטן. לאחרונה החל להתאמן בקיסריה אצל מאמן שאצלו מתאמנים כוכבי כדורגל בוגרים. למדתי עם הזמן שאין להכריח. אי אפשר להכריח לעשות משהו שאתה לא רוצה ובטח לא לעשות אותו מצוין. הוא מנהל את הדברים על המגרש, מעבר לזה הוא משאיר לי. אנחנו קוראים לעצמנו 'צוות'. היה זלזול לאורך השנים ועדיין יש, אבל זה אף פעם לא עניין אותי. זיהיתי משהו בילד מגיל קטן ואני לא נותן לרעשים להפריע לנו בדרך".
ויש לו זמן לחיי חברה כמו ילד בגילו?
"מאוד קשה למצוא זמן אחר הצהריים למשל לימי הולדת. רוב ההורים מבינים וקובעים הרבה מהאירועים לימי שישי שיש לו רק אימון כושר וקואורדינציה בקיסריה, ככה שזה יותר גמיש לנו. הוא מתנהל כמעט כמו ילד רגיל, רוכב על אופניים, משחק במתקני נינג'ה. כן, יש השקעה ענקית מצידו ומצידנו. הוא למשל מקפיד על תזונה, לא אוכל שוקולד, רק עוגת גבינה של חלי ממן, שאשתי מכינה לו. באוגוסט היינו בחופשה משפחתית ברומא, וכשהגענו למזרקה בה זורקים מטבעות ומביעים משאלה הוא התעקש לספר לי את המשאלה שלו: 'להיות הכדורגלן מספר 1 בעולם'. אמרתי לו: 'בעבודה קשה ועם המון מזל זה יכול לקרות. הכול תלוי בך'".
לדברי האב, כשריף היה בן חמש, נציגים של ריאל מדריד הביעו בו עניין, אולם המשפחה קיבלה החלטתה להקפיא את ההצעה: "הגיעו כמה חבר'ה דוברי ספרדית אלינו, ושאלו אם אני יודע מי אחד מהם? לא ידעתי והסתבר שאחד מהם הוא סקאוט של ריאל מדריד. יש לנו דרכון רומני והם רצו שנעבור למדריד מיד. אשתי הייתה אז בהריון מתקדם ואחרי התייעצויות, החלטנו להקפיא את זה ולחכות לדברים טובים יותר. זה פשוט לא הרגיש נכון, לאותה התקופה".
ריף עצמו, מספר כי הוא מעריץ את שחקן העבר רונאלדיניו שאת סגנון המשחק שלו הוא אוהב: "כל האימונים שאני עושה זו עבודה קשה, אבל אני אוהב כדורגל ורוצה בעתיד להיות שחקן טוב יותר אפילו מרונאלדיניו".
לעדכונים: חדשות חדרה