יצחק (גי) בלחסן, שאימן במשך יותר מ-30 שנה דורות של שחקנים במועדוני הכדורגל בנתניה, הלך בסוף השבוע שעבר לעולמו בגיל 77. זאת, לאחר שלושה שבועות שבהם נאבק על חייו בבית החולים לניאדו בעיר, תוך שהוא מונשם ומורדם.
4 צפייה בגלריה
יצחק גי בלחסן ז"ל
יצחק גי בלחסן ז"ל
גי יצחק בלחסן ז"ל
(צילום: פרטי)
בלחסן ז"ל אימן העונה במכבי עמק חפר ובמשך שלושה עשורים הוא אימן במחלקות הנוער של מכבי נתניה ובית"ר טוברוק נתניה. בנוסף, הוא הקים בשיתוף עם עודד מכנס את בית הספר לכדורגל והביא לישראל שיטת אימון ייחודית שדרכה לומדים ילדים את רזי הכדורגל.
לפני שלושה שבועות, כשהוא בביתו, חטף בלחסן התקף אסתמה קשה, ממנו לא התאושש. מותו של בלחסן היכה בתדהמה את כל מי שהכיר אותו.
"אבי עלה לארץ מתוניס בסוף שנות ה-60 עם אמי יואלה, שהיתה עורכת דין ונפטרה לפני כשנתיים", מספר בנו אבי. לדבריו, אביו ניהל עם עלייתם לארץ מלונות מוכרים בנתניה בהם מלון גליל, רזידנס וליאונרדו (מלון גולדה בעבר), והקפיד לדבר איתם צרפתית ולבקר בצרפת. ''אבא התעסק בתחום המלונאות במקביל לכדורגל עד לתחילת שנות ה-2000, אז הוא בחר להשקיע רק בספורט. הוא חי את העולם הזה של הספורט. כשהוא היה צעיר הוא שיחק כדורגל בתוניס וגם קצת בישראל בהפועל חיפה. מאז הוא לא הפסיק, זה היה החיים שלו, עד יומו האחרון".

4 צפייה בגלריה
גי יצחק בלחסן וקבוצה שאימן
גי יצחק בלחסן וקבוצה שאימן
גי יצחק בלחסן וקבוצה שאימן
(צילום: פרטי)

אבי מספר על היום בו אושפז אביו לאחר שהתמוטט: "באותו היום הוא עוד אימן במגרש בעמק חפר, בין היתר את הבן שלי. אף אחד לא ציפה שזה יקרה. לצערי, כשהוא הגיע הביתה הוא התמוטט לאחר שהוא חטף התקף אסתמה חזק ואיבד את ההכרה והנשימה. צוותי הרפואה עשו לו החייאה ופינו אותו ללניאדו, שם הוא נפטר אחרי שלושה שבועות. אז גם גילינו שהוא החלים ממחלת הקורונה בה חלה בתקופת חג הפסח. לא האמנו שזה יקרה למרות שהיו לו בעבר התקפי אסתמה חריפים. חשבנו שזה משהו שהוא יתגבר עליו".
אבי מספר כי אביו היה דמות מאוד בולטת בנוף עולם הכדורגל בעיר. "אבא עבד כמאמן בטוברוק עם אריק איזיקוביץ, הוא היה גם מנהל מקצועי וגם מנכ"ל המועדון. אחר כך הוא עבר לתקופה למכבי נתניה. הוא הקפיד כל השנים לעבוד רק עם ילדים. הוא האמין בדור הצעיר ורצה לחנך ולאמן את השחקנים בדרכם להצלחה. הוא ממש הקפיד איתם על לימודים, דיבר איתם על החיים והגיע איתם להרבה הישגים, אליפויות וגביעים. רבים זוכרים לו שלפני שש שנים הוא לקח את גביע המדינה עם מכבי נתניה, עם הילדים".

4 צפייה בגלריה
גי יצחק בלחסן ומרים פיירברג-איכר
גי יצחק בלחסן ומרים פיירברג-איכר
גי יצחק בלחסן ומרים פיירברג-איכר
(צילום: פרטי)

בני לם, מאמן מכבי נתניה לשעבר וכיום מאמן הפועל פתח תקוה, סופד לבלחסן ז"ל: "עבדנו הרבה שנים ביחד, גם במכבי נתניה וגם בטוברוק. הוא היה איש מיוחד שגידל אין ספור צעירים. הוא אהב את העולם הזה של הכדורגל וגרם לצעירים להתאהב בתחום הזה. הוא היא איש מצוין ואצילי. גם כשאשתו נפטרה והיה לו קשה הכדורגל העסיק אותו. יש לי עליו רק מילים טובות להגיד. איש מדהים ואכפתי שתמיד עזר לכולם".
"הכרתי אותו מילדות עוד כשניהל את מלון גליל", אומר ליאור לנציצקי, ששיחק בעבר במחלקת הנוער של מכבי נתניה, בקבוצה הראשונה שבלחסן ניהל וממנה יצאו כמה שחקני בוגרים מוכרים, בהם קלמי סבן, ישראל זוויטי, שלומי דהן, עמוס ניחיסי, רן קוזוק, אבי אלפסי ואבירם רובינשטיין. "הוא הגיע עם תחושת שליחות במטרה ליצר שחקני כדורגל איכותיים. היה לו חשוב לאמן ולגדל שחקנים טובים ואיכותיים שישחקו בקבוצות המקומיות ובנבחרת ישראל. זו היתה עבורו ממש שליחות ציונית. אנחנו היינו הקבוצה הראשונה שהוא ניהל ואיתו גם נסענו לשחק בטורניר בפריז שהוא אירגן. התארחנו שם בקהילה היהודית, דבר שבהמשך הפך למסורת של קבוצות שיוצאות מהעיר לטורניר בפריז".

4 צפייה בגלריה
גי יצחק בלחסן וקבוצה שאימן
גי יצחק בלחסן וקבוצה שאימן
גי יצחק בלחסן וקבוצה שאימן
(צילום: פרטי)

ויקי גלאם, המנהל המקצועי של מכבי עמק חפר, מתקשה לספוד לבלחסן: "הוא היה האבא הרוחני שלי, כמו אח גדול. הוא כיוון אותי הרבה פעמים בקריירה שלי ובהחלטות שעשיתי. הוא היה עבורי מקור השראה מאוד גדול''. גלאם עבד שנים רבות עם בלחסן בבית''ר טוברוק ובעמק חפר. ''עשינו הרבה פרויקטים שקשורים לכדורגל. היינו מאוד קרובים. לא ידעתי שהמצב הרפואי שלו עד כדי כך לא טוב. ידעתי שיש לו בעיה של קוצר נשימה אבל המוות שלו הפתיע אותי. זה הפתיע את כולנו כי ביום שזה קרה והוא אושפז הוא עוד אימן את הקבוצה. זו אבידה עצומה. הוא היה איש מדהים ויקר עם אישיות יוצאת דופן. הוא היה הכי אהוב בעיר".
קראו גם:
גם מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק נתניה ספד למאמן הוותיק. בפוסט שעלה עם היוודע דבר מותו של בלחסן נכתב: "מועדון הכדורגל מרכין את ראשו עם פטירתו של גי יצחק בלחסן היום. בלחסן החל לעבוד במועדון בשנות ה-90 ושימש בו במגוון תפקידי אימון וניהול שונים. לאחר מכן עבד מספר עונות במועדון הכדורגל מכבי נתניה. לאחר מכן חזר בלחסן לבית"ר טוברוק נתניה, בה אימן והכשיר דורות רבים של שחקנים צעירים ובנוסף שימש כמנכ"ל המועדון בתקופה מסוימת. בעונה האחרונה אימן בלחסן במועדון הכדורגל עמק חפר. המועדון משתתף בצערה הגדול של המשפחה''.
בלחסן ז"ל השאיר אחריו שלושה ילדים (תמר, יוהנה ואבי), חברים וקולגות, שחקני כדורגל בעבר ובהווה ותושבים שגדלו על האיש שניהל מלונות ואימן דורות של שחקני כדורגל.
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 09:10, 11.05.23