במהלך הקיץ האחרון נערכה שיחת טלפון בין יו"ר הפועל חדרה, אורן גולן למקסים פלקושצ'נקו אז שחקן מכבי חיפה.
1 צפייה בגלריה
פלקושצ'נקו. "בעיטה אדירה וטכניקה ברמות הכי גבוהות" | צילום: אורן אהרונ
פלקושצ'נקו. "בעיטה אדירה וטכניקה ברמות הכי גבוהות" | צילום: אורן אהרונ
פלקושצ'נקו. "בעיטה אדירה וטכניקה ברמות הכי גבוהות
(אורן אהרוני)
גולן רצה שהקשר המוכשר יעשה את הדרך מהכרמל לחדרה, וזכה להבטחה: "אם לא אשחק בחו"ל אשחק רק בחדרה", אמר פלקושצנקו. זמן קצר אחרי השיחה ההבטחה קוימה והקשר הושאל ממכבי חיפה להפועל חדרה.

מנהיג אמיתי

עם שכר מובטח של כמאה אלף דולר התאחד פלקושצ'נקו בשנית עם המאמן, שרון מימר שהדריך אותו בהפועל חיפה ונשמע מרוצה. "אני מאמין שאעשה עונה טובה בחדרה. זה מקום שאפשר להתקדם בו. אחזור לחיפה במטרה להוות חלק אינטגרלי מההרכב", אמר.
בחדרה התמוגגו מההחתמה שיועדה למלא את המשבצת של אליאל פרץ שעזב לאוסטריה. ההתחלה הייתה מרשימה. פלקושצ'נקו עמד בציפיות ובלט במשחקי גביע הטוטו, אלא שבהמשך הדברים השתבשו. ההדבקה של אנשי הקבוצה בנגיף הקורונה והשבתת הפעילות של הליגה גרמה לחדרה לשקוע בתחתית. גם פלקושצ'נקו לא הציג את היכולה המצופה. אם לא די בכך הוא גם נפצע בהמשך ובשלב זה תרומתו עומדת על תשע הופעות בכל המסגרות בהן כבש שני שערים בלבד. "ההתדרדרות של הקבוצה השפיעה גם על מקסים", מסביר גורם במועדון. "אין ספק שהוא היה יכול לתת הרבה יותר אלמלא כל הבלגן של הקורונה. לא נכון ולא פייר יהיה להגיד על מקסים שהוא מאכזב. הוא שחקן איכותי שאמור להוביל את הקבוצה ואנחנו בטוחים שזה גם מה שיקרה כשיחזור מהפציעה".
בגיל שלוש עלה פלקושצ'נקו עם משפחתו מאוקראינה היישר לקריית אתא שם הרבה לשחק במגרשים הסמוכים לביתו בפיקוח אביו שדחף והמריץ. שלוש שנים מאוחר יותר הצטרף למועדון הכדורגל בקרית אתא ומשם עבר לשורות הפועל חיפה. בהמשך היה חלק מנבחרות הנוער והצעירה של ישראל. "הוא ילד מקסים, כשמו כן הוא", מעיד רם בן מיכאל שאימן אותו בקבוצת הנוער של הפועל חיפה. "הוא שחקן מצוין בעל יכולות בשתי הרגליים, עם בעיטה אדירה וטכניקה ברמות הכי גבוהות. הוא בחור חרוץ מאוד שאוהב לעבוד קשה. מנהיג. לא פלא שהיה קפטן כמעט בכל הקבוצות בהן שיחק".
אלי כהן: "הכישרון שלו, הבעיטה, הטכניקה והביטחון ישר נראו לעין. הוא נתן הצגות והימם את כולם. בסופו של דבר הוא הפך לחלק עיקרי בהישארות. אפשר להגיד שהוא הציל אותנו מירידת ליגה"
בחיפה מוסיפים שגם מבחינה חברתית פלקושצ'נקו בלט: "הוא מצחיק, תמיד שמח ומחייך. טיפוס כיפי שאוהב תמיד לעזור". גם הבעלים של הפועל חיפה יואב כץ מחמיא: "הוא בחור משכמו ומעלה גם מבחינה אישית וגם מבחינה מקצועית. הוא מסוג השחקנים שיכולים לבנות סביבם קבוצה שלמה".

כישרון ואופי

המאמן אלי כהן שאימן בזמנו את הבוגרים של הפועל חיפה קלט מהר את הפוטנציאל ומיהר לשלב את פלקושצ'נקו בקבוצת הבוגרים. באפריל 2016 פתח לראשונה בהרכב, בישל וכבש את שער הבכורה שלו בליגת העל ומאז שיחק בכל המשחקים שנותרו עד תום העונה וסייע לקבוצה להישאר בליגת העל. "צפיתי בו נותן הצגה במשחק הנוער מול מכבי תל אביב והבנתי שיש פה ילד מוכשר", נזכר כהן. "היינו במצוקה בקבוצה הבוגרת והחלטתי לתת לו צ'אנס ולזרוק אותו היישר למים העמוקים. הוא הגיע משום מקום והפך לחלק משמעותי. השתלב מהר מקצועית וחברתית, ממש בצורה מעולה. הכישרון שלו, הבעיטה, הטכניקה והביטחון ישר נראו לעין. הוא נתן הצגות והימם את כולם. בסופו של דבר הוא הפך לחלק עיקרי בהישארות. אפשר להגיד שהוא הציל אותנו מירידת ליגה".
עונה לאחר מכן הפך פלקושצ'נקו לשחקן מרכזי בקרית חיים כשהוביל את הקבוצה לפלייאוף העליון ולזכיה בגביע המדינה, הישג שסלל לו את דרכו אל מעבר לכביש כשבחורף 2019 חתם במכבי חיפה. הירוקים ציפו לגדולות מהקשר, בטח אחרי שכבש את שער הבכורה שלו במשחק מול שטרסבורג במוקדמות הליגה האירופית. אלא שההמשך היה פחות טוב "יש לו כישרון ואופי טוב, הוא שחקן מקצוען בגישה שלו לכדורגל וזאת הסיבה שהגיע לחיפה", מסביר מרקו בלבול, שאימן אז את הירוקים. "הייתה לו תחרות גדולה עם שחקנים אחרים בקבוצה והיו בתקופה מצוינת והיה לו קשה למצוא את דרכו להרכב". המצב הוביל להשאלתו לחדרה. "מקסים הוא אחד השחקנים היותר מוכשרים שאימנתי", אומר המאמן שרון מימר. "חבל שכל העונה התפקששה והקורונה פגעה בו ובקבוצה. כשהקבוצה חזרה הוא נפצע אבל אני בטוח שאם היה משחק הוא היה נותן מספרים טובים. אנחנו מחכים שיחזור כבר ובטוחים שיראה בדיוק מה הוא יודע והוא יודע הרבה".
בקרוב מאוד צפוי פלקושצ'נקו, שחגג הקבוצה יום הולדת 27, לשוב מפציעה בתקווה לשחזר את הימים הטובים שלו ולחזור לקדמת הבמה. "הייתי בטוח שמקסים יפרוץ הרבה יותר קדימה בקריירה. אני מאמין שבנתונים שיש לו, הוא עוד יוכל לעשות את זה", טוען אלי כהן.