בסוף השבוע שעבר התקיימה תחרות גביע המדינה ב-MMA (אומנויות לחימה משולבות) בגני תקווה. מועדון Shadow (שאדו) החדרתי, בניהולו של הבעלים והמאמן בר שפר, זכה בחמש מדליות זהב, שלוש מדליות כסף ושלוש ארד בכל הקטגוריות: ילדים, בוגרים ונוער.
2 צפייה בגלריה
האם הם יזכו לתקצוב מהעירייה?
האם הם יזכו לתקצוב מהעירייה?
האם הם יזכו לתקצוב מהעירייה?
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
המועדון עצמו הגיע למקום השני בארץ. למרות זאת, ועל אף ההשקעה הרבה של הילדים והנוער באימונים מפרכים על בסיס יומיומי והכבוד והיוקרה שהם מביאים לעיר, ההורים טוענים לחוסר התייחסות ברמה העירונית ולקיפוח מתמיד בתקציבים ותמיכות. לבר שפר, המאמן הראשי והבעלים של המכון, יש בטן מלאה על התנהלות העירייה לאורך השנים. לדבריו, בלא מעט מקרים לתלמידים שזוכים במדליות וקוטפים ביגע רב את המקומות הראשונים, אין את היכולת למנף את ההישג ולטוס לתחרויות בחו"ל, בגלל היעדר תקציב.

השקעה גדולה

"הבן שלי אורון גאוי (13.5), תלמיד כיתה ח' בתיכון חדרה, מתאמן תשע פעמים בשבוע ומשקיע את כל כולו בתחום", מספר עמי גאוי. "במהלך השבוע הוא מתאמן במועדון בחדרה ויש לו עוד שני אימונים בנתניה. בדור הזה שמכור למסכים ולפורטנייט זה לא מובן מאליו לראות את ההשקעה וההקרבה של הילדים. ההישגים שלהם בתחרויות מדברים בעד עצמם, הם מביאים יוקרה לעיר, נותנים את הדם, ואף אחד לא מתייחס לזה. אף פעם לא ראיתי באתר העירייה או בשום מקום איזה כל הכבוד על ההישגים, המדליות והרוח הספורטיבית וזה צורם. הם מגיעים להישגים טובים יותר מהכדורגל ואין יחס. לילדים האלה מגיעה תשומת לב, מילה טובה וכבוד. הבן שלי מתאמן רק שנה, וכבר הגיע להשגים מרשימים. הוא זכה במדליית כסף בגמר הגביע. כל החיים שלנו סובבים סביב זה".
2 צפייה בגלריה
חזרו מגביע המדינה עם שלל מדליות
חזרו מגביע המדינה עם שלל מדליות
חזרו מגביע המדינה עם שלל מדליות
(צילום: אלבום פרטי)
המועדון פועל מאז שנת 2013 ברחוב הנשיא 69. שפר (30), בעל המכון והמאמן הראשי בו, הוא יו"ר השיטה של השאדו נינג'יטסו בארץ, מחזיק בחגורה שחורה דאן 4 ואת לימודיו עשה לסירוגין בארץ וביפן במשך שבע שנים. "שיטת שאדו זו הגנה עצמית שאנחנו מלמדים במכון. בנוסף אנחנו מלמדים גם mma - אומנויות לחימה משולבות וזה התחום התחרותי שאנו מתחרים בו", הוא מסביר. "בסוף השבוע האחרון הייתה תחרות גביע המדינה ב-mma פול קונטקט, שלחתי לתחרות תלמידים מגילאי 8-60 ולקחנו חמש מדליות זהב. אחת התלמידות שזכתה בזהב, זכתה לפני כשנתיים בדאבל זהב בקטגוריית נשים מתחת ל-55 ק"ג. הילדים והנוער שלנו עבדו מאוד קשה עד שזכו בזהב. הם נשרטו, נפצעו, נתנו את הנשמה, ולמרות זאת לא זכו למילת פירגון מראש העירייה, מהעירייה".

בלי תקציב

שפר מסביר כי למרות שהמכון תחרותי ורשום לאיגוד מקצועי שמוכר על ידי אילת (ההתאחדות הישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי), הוא אינו זוכה לתמיכה או תקצוב עירוני: "תלמידים שלנו כבר לקחו אליפויות ישראל, אבל אין תקציב לשלוח אותם לתחרויות באירופה. פניתי לעירייה ולא נעניתי. אני כמאמן מוציא כסף מהכיס כדי לטוס לחו"ל לתחרויות. אנחנו לא מקבלים שום תקציב מהעירייה כדי להתפתח".
שפר מסביר כי קיים פער גדול בין התמיכה העירונית בערים אחרות בתחום לבין חדרה: "לפני כשנתיים הבאנו 18 מדליות זהב בתחרות גמר גביע, ובזמן שלחבר שלי בנתניה העירייה נתנה 40 אלף שקלים מענק. אנחנו לא רק שלא קיבלנו מענק, אלא גם לא מילה טובה. באליפות אירופה ב-2016 שהתקיימה בבוקרשט, הבולגרים קיבלו מענק של 5,000 יורו על אחת הזכיות. צריך להבין שיש כאן ערך מוסף, הנוער שמגיע לכאן לומד משמעת, ערכים כמו כבוד שאין היום כל כך כלפי הורים ומורים. במקום לעשן, לשתות ולריב בחוץ, הם מתאמנים ומשקיעים. חבל שערכים כאלה לא מקבלים גיבוי חיובי מהעירייה. ילדים שזוכים במדליות זהב ולא מקבלים תקציב. אין להם איך למנף את זה. זו בושה שלא תומכים בנו. פעם אחת לא ראיתי איזו ברכה מראש העירייה. כשהתלמידים רואים שראש העירייה מתייחס אליהם, זה גם אומר משהו על הערכים המצוינים שלהם".
שפר ממשיך: "יש לי תלמידה עיוורת שזכתה באליפות ישראל בג'וג'יטסו ולא בקטגוריית עיוורים. אף אחד לא הסכים לקבל אותה, ואני לא רק שהאמנתי בה, גם הבאתי אותה למצב שהיא סיימה לימודיי מדריכת אומנויות לחימה בווינגייט, ובהצטיינות. בשבוע הבא היא אמורה לטוס לתחרות ברומא, ואין לנו תקציב. הקורונה שברה אותנו. הכול תלוי בעירייה שמן הראוי שתתמוך בהישגי הילדים האלו".
מהעירייה נמסר: "הזמנו את בר ואת מתאמניו לפגישה עם ראש העירייה. כמו כן, מנהל מחלקת הספורט יצר איתו קשר על מנת לבחון שיתופי פעולה. המועדון רשאי לפנות לוועדת התמיכות העירונית לקבלת תמיכה".
לעדכונים: חדשות חדרה