"אבא שלי, האור שלי, הלב שלי. הקרבת את חייך לעיר חדרה מבלי לרצות כלום בתמורה, וכששאלתי אותך למה, אמרת לי, כל אחד פועל לפי מה שעושה לו טוב בחיים".

4 צפייה בגלריה
דמות אהובה ומוערכת בעיר. אליהו ז"ל
דמות אהובה ומוערכת בעיר. אליהו ז"ל
דמות אהובה ומוערכת בעיר. אליהו ז"ל
(פרטי)

כך הספידה ליבי את אביה טל אליהו ז"ל שנפטר מדום לב, בן 54 בלבד במותו, כשהוא מותיר עיר שלמה באבל. ביום ראשון בערב, כשהם המומים וכואבים, הגיעו אלפים ללוויה כדי לחלוק לו כבוד אחרון. כמי שלא פסח על אף בית אבלים או לוויה בעיר, כמי שליווה אלפי תושבים ברגעיהם הקשים, אליהו קיבל בדרכו האחרונה אהבה ענקית מהתושבים שבאו להחזיר לו את אותו הכבוד שהוא נתן להם.
"אני יודע שאתה רוצה שאהיה חזק ואשמור על המשפחה ואני מבטיח שאמלא את תפקדיך. אנציח אותך בכל מקום שיידעו כמה טוב היית", אמר בנו שביט לאלפים שגדשו את בית העלמין.

"נחזיר לך אהבה"

"בהלם בתדהמה, בצער רב, נמצאים פה משפחה חברים והמוני תושבי העיר שמסרבים להאמין שהאדם היקר הזה, שהיה תמיד ראשון בכל שמחה ולהבדיל, בכל אבל, הוא זה שאנו כעת מלווים", אמר הרב בנצי נורדמן שניהל את הטקס. "אני מתחייב בשם ראש העיר וחברי מועצת העיר ששרשרת הדברים שעשית ויזמת לא תיפסק והעיר תחזיר לך אהבה והנצחה כראוי".

4 צפייה בגלריה
אלפים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון
אלפים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון
אלפים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון
(פרטי)

הרב ישראל מאיר ביטון, רבה הראשי של העיר, אמר: "העיר מסרבת להאמין ששליח ציבור נאמן שלה זה 20 שנה כבר לא איתנו. סליחה אם כאבת לבד ולא ידענו. אולי יכולנו לעזור לך עד שנדם ליבך. עבודת שליח הציבור קשה מאד. לפעמים שליח ציבור נהפך להיות קורבן הציבור. כמה אבלה העיר על לכתך בצעירות כזו".
ראש העיר ניר בן חיים ספד לו ואמר כי אליהו נגע במשך 20 שנות שליחותו הציבורית בהמוני אנשים ועוד דורות קדימה יהיו חבים לו תודה על פועלו למען העיר.
בת זוגו הילה גולנדז'ינר־מתנה, סיפרה מי היה טל בשבילה: "תמיד היתה תחושה שאתה של כולם, בשבילי היית החיים שלי. היינו אמורים לחגוג לך 54 ובשבת הקרובה תחת זאת, נהיה סביב קברך".

"כמו אבל לאומי"


את ראשית השבוע פתחו תושבי חדרה עם ידיעה קשה מנשוא: מחזיק תיק החינוך בעיר, עו"ד טל אליהו, אחת הדמויות האהובות והמוכרות ביותר בחדרה, נפטר באופן מפתיע. אליהו הוא חלק מהמערכת הפוליטית כבר כעשרים שנה ובמסגרת זו מילא כמעט כל תפקיד אפשרי, לרבות סגן ראש העיר, ממלא מקום ראש העיר, יו"ר מי חדרה ויו"ר פנאי העיר. הוא גם היה חבר בוועדות רבות והחיים הציבוריים היו בעצם חייו הפרטיים.
רבים ממקורביו סבורים כי הטוטאליות שבה התייחס לעבודתו כנבחר ציבור והשקעתו הרבה בצרכי הציבור, הם אולי מה שהביאו לשברון הלב שלו ולאירוע הלבבי שחווה וסיים, את חייו.
למרות האהדה הרבה לה זכה לאורך חייו הציבוריים, בבחירות המונציפאליות שהתקיימו לאחרונה הצליח אליהו להכניס מנדט אחד בלבד למועצת העיר, לעומת שניים בבחירות 2018. גם במירוץ שלו לראשות העירייה לא נחל הצלחה וזכה למיעוט קולות מבין המתמודדים האחרים, ניר בן חיים ויניב דרי.
כמי שכבר שנים משמש הכתובת למצוקות הציבור בעיר, חוסר הקורלציה בין האהדה לה הוא זוכה ברחוב לבין תוצאות הבחירות, אכזבו אותו קשות.

4 צפייה בגלריה
בבחירות האחרונות. לדברי מקורבים, התוצאות כנראה השפיעו עליו
בבחירות האחרונות. לדברי מקורבים, התוצאות כנראה השפיעו עליו
בבחירות האחרונות. לדברי מקורבים, התוצאות כנראה השפיעו עליו
(פרטי)

"קיבלתי כ־300 שיחות מאנשים שבוכים את חייהם ולא מאמינים שטל לא איתנו", סיפר חבר מועצת העיר וחברו בועז ביטון. פתחתי את הפייסבוק וזה כמו אבל לאומי בעיר, לראות כמה אנשים אהבו אותו אבל הלב שלו קיבל מכה בבחירות האחרונות. מבחינת כישורים הוא יכול היה להיות רוביק דנילוביץ' של חדרה ובטח היה יוצא מלשכתו בשתיים בלילה כל יום. לא היה לו חיי משפחה סטנדרטים. העיר היתה חיי המשפחה שלו 24/7. אין בית של אבלים, לוויה, או אירוע שמחה שטל לא היה בו. הוא היה חי את תושבי העיר בכל סיטואציה בעצב ובשמחה, בכל רגע מהיממה".
ביטון הוסיף כי ”עיריית חדרה בלי טל זו לא אותה עירייה. הוא היה פיקח, חכם, עם זיכרון פנומנלי, לא היה תחום שהוא לא שלט בו.
"הוא גם לא פספס ועדת מכרזים או תכנון ובנייה אחת וכל זאת, ללא שכר, כשכל ועדה יכולה לקחת ארבע שעות. מעבר לזה גם היה אבא נפלא. ילדיו שביט וליבי היו מקור שמחתו וגאוותו".
אז איך קרה שדמות כל כך אהובה נחבלת קשות בבחירות ומקבלת מנדט בודד?
"הציבור של טל זה מעגלים שהוא מכיר אישית שנים, אנשים שהוא מברך בכל יומולדת ומרים טלפון. הוא האמין שהוא יכול להיות ראש עירייה, אבל בסוף יש כוחות פוליטיים גדולים מזה", אמר ביטון. "לקח לו יום להתאושש אחרי הבחירות. הוא הביע אכזבה מחוסר הכרת הטוב כלפיו אבל חזר לעצמו מאד מהר. היה נראה כאילו שהוא כבר במהלך הפוליטי הבא מבחינת מה שהוא שידר", הוא מוסיף. "אבל כנראה הכאב הפנימי העמיס לו על הלב".

"זה היה קורע לב"

ביום שישי בערב, כשאליהו לא הגיע לקידוש, החלו בני משפחתו לדאוג, אולם סברו כי אולי נרדם. למחרת, כשחבריו ומשפחתו התקשו להשיגו, הוזעקו כוחות ההצלה ופרצו את ביתו בלב העיר.
"כשהם נכנסו, ראינו את הפרצופים והבנו שהנורא מכל קרה", סיפר אחד החברים שנכח באירוע, "זה היה קורע לב, כי טל נראה אדם חזק וחסון וכאילו בן אלמוות ומי יכול עליו. הוא עצמו טען הרבה פעמים, שלפעמים אנשים ראו בו משהו שחצן חזק ואסרטיבי, אבל לא ידעו שהיה מאד רגיש, גם ביחס למה שאומרים עליו. אדם מקריב את חייו לטובת הציבור ואין הלימה בין מה הוא שמקבל בסוף".

4 צפייה בגלריה
עם ילדיו שביט וליבי
עם ילדיו שביט וליבי
עם ילדיו שביט וליבי
(פרטי)

קראו גם:

חבר מועצת העיר יניב דרי שהחל את דרכו הפוליטית כמספר 2 של אליהו, סיפר על אדם עם תשוקה מטורפת לעבודה הציבורית: "טל היה זה שנתן לי את ההזדמנות בתחילת הדרך”, אמר דרי, שבמהלך השנים נוצר קרע בין השניים אך בשנתיים האחרונות יושרו ההדורים. "ראיתי בו את הסיבות הנכונות להיות בממשק הציבורי. היה לו את הניצוץ הזה של שליחות ציבורית. הרצון לעזור לאנשים היה אדיר ונבע מטוטאליות מוחלטת".

"טוטאלי וטראגי"

דרי התייחס אף הוא לתוצאות הבחירות כמשהו שהעמיס על אליהו: ”מאד חששתי לו. נכון שזו אכזבה אישית, אבל כשאתה נותן כל כך הרבה וחוטף סטירה מהציבור, לא קל להתאושש. דיברנו אחרי הבחירות, הוא היה מאוכזב ותכנן לנוח קצת בתיאלנד. אני חושש שהוא לקח את זה קשה ולקה בשברון לב. לנבחר ציבור טוטאלי כמו טל, גם הסוף היה טוטאלי וטראגי”.
חזקי מנת, יו"ר מתנדבי חדרה, סיפר על פן פחות מוכר של אליהו, גמילות החסדים: "הלב של טל היה ענק. כל הזמן קיבלתי ממנו טלפונים של 'יש משפחה נזקקת שצריך לעזור לה'. כשקיבלתי את השיחה מהמשפחה שלו, חשבתי ש־25 המשפחות שטל דאג להן בפסח וקנה מכיסו את מצרכיהן, הם הדאגה שלנו עכשיו. בשבוע שעבר הוא היה אצלי וכבר דיבר מה צריך לפורים ומה לפסח".
ויקטור סעדה, עוזרו לשעבר של טל, וחברו הטוב: ”איבדנו לוחם גדול למען התושבים, נבחר ציבור שאין כאלו יותר".
ארז אריאב, הפעיל החברתי־סביבתי פרסם הודעה המוקירה את פועלו של אליהו בענייני סביבה ואמר: ”טל היה איש ציבור רב פעלים ששירת את תושבי עירו והסביבה במשך שנים רבות".
אליהו ז"ל הותיר אחריו את הוריו אורה ומשה, את אחיו גלית וניצן, את ילדיו שביט (23) וליבי (20) ואת תושבי העיר, שמתקשים לעכל את גורלו הטראגי.