שורה של מחדלים במשטרת חדרה, שהיא תופעה שמאפיינת את תחנות משטרת מחוז החוף, הניבה מעצר של 24 שעות בלבד, של צעיר בן 22 מגבעת אולגה, שבחדרו נמצאו אקדח עם משתיק קול טעון בכדורים וחצי קילו מריחואנה.
שוטרי משטרת "האין על מי לסמוך" קיבלו צו לחיפוש סמים בביתו של הצעיר, אך הגיעו (ללא שום הסבר), לביתו של הצעיר רק 3 שבועות לאחר מתן הצו שניתן תחת התנאי של הימצאות 2 עדים שהם לא שוטרים.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה. צילום: אדווה חולי
ניידת משטרה. צילום: אדווה חולי
ניידת משטרה. צילום: אדווה חולי
כשכבר נזכרו להגיע, הסתבר לשוטרים משיחת טלפון עם אמו של הצעיר, כי הוא בחו"ל יחד עם אחותו. כלב חיפוש הסמים איתו הגיעו השוטרים החל לנבוח מחוץ לדירה, אז השוטרים החליטו שזה מספיק בשביל לפרוץ אליה ולבצע את החיפוש ללא העדים שבית המשפט קבע להם כתנאי.
לאחר שמצאו את האקדח עם משתיק הקול והסמים, לא חשבו אפילו במשטרה חדרה להשאיר לבחור בבית אליו פרצו הזמנה למשטרה. הם גם לא חשבו להוציא הודעה למשטרת הגבולות כי הצעיר דרוש לחקירה.
רק אתמול בערב, שבועיים מאז החיפוש הלא חוקי, נזכר מישהו במשטרת חדרה באקדח ובסמים שמונחים להם בתחנה. בבדיקה עם נתב"ג הם גילו כי הבחור חזר לארץ כבר לפני שבוע. מייד החלו פעולות חקירה "דחופות", ביניהן מעצרו של הצעיר, והבאתו היום לבית המשפט, עם בקשה להחזיקו במעצר לעוד ארבעה ימים.
"לא שמעתי מנציג המשטרה הסבר לשיהוי בין מועד מתן הצו למועד ביצועו", ציינה השופטת הדסה אסיף, "לא שמעתי הסבר לאופן החיפוש שבוצע ללא עדים חרף החלטת ביהמש שהצו יבוצע בפני 2 עדים שאינם שוטרים. לא הוצגו לי ראיות לכך שהמשטרה ביקשה ממשטרת הגבולות להודיע לה באופן מיידי על שובו לארץ. לא ראיתי הסבר מדוע לא בוצעה פעולה שהמשטרה מבקשת לעשות והיתה צריכה לבצע מאז החיפוש".
מחדלי חקירה כה רבים, מחדלי עבודה משטרתית כה מהותיים, עלולים להביא בסופו של יום גם לאי הגשת כתב אישום, ופיספוס גדול מאוד של מעצר שיכול היה להיות איכותי, אם שוטרי תחנת חדרה של משטרת מחוז החוף, היו יודעים איך לבצע עבודת משטרה.