במקביל לחרדה הבריאותית האופפת את התושבים, למגזר העצמאים בחדרה ובאזור מתווספת חרדה כלכלית קשה. עסקים קטנים רבים סגרו את שעריהם ואחרים מנסים להציל מעט את המצב ולנסות לשווק חלק מהמוצרים דרך הרשת ודרך שליחים.
"מכה קשה ניחתה עלינו, לא די בכך שבשגרה אנו בקושי מחזיקים את הראש מעל המים, כעת גם אין דורש לסחורות שלנו", סיפר בעל עסק למוצרי ספורט ברחוב הנשיא השבוע. "משבר הקורונה לעסקים הקטנים ובייחוד בלב העיר, זה ממש הקש ששבר או שישבור את גב הגמל".
2 צפייה בגלריה
רחוב הנשיא בחדרה
רחוב הנשיא בחדרה
רחוב הנשיא בחדרה
(צילום: לירן טטרו)
בגין המצוקה, פעילים חברתיים כמו גם נבחרי ציבור, יצאו בקריאה לתושבים לחזק את העסקים המקומיים ולרכוש מוצרים בתוך העיר בלבד. ניסו אביטן, כיום איש עסקים ובעבר חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, יחד עם בועז ביטון יו"ר ש"ס, החלו בקמפיין ברשתות בו הם קוראים לציבור החדרתי לחזק את העסקים הקטנים בשעה קשה זו.
"חברים וחברות יקרים - ימים לא קלים עוברים על כולנו בכלל ועל בעלי העסקים בפרט שניצבים בפני תקופה קשה של אי ודאות כלכלית . העסקים הקטנים והבינוניים בחדרה הם בנפשנו והם מנוע הצמיחה של עירנו. דווקא בשעה קשה זו עלינו לגלות לוקאל פטריוטיות ולבצע את כל הרכישות שלנו אך ורק בעסקים מקומיים. חדרתיים קונים רק בחדרה".
2 צפייה בגלריה
(עידן מורד מציג בפני התושבים | צילום: איתמר רותם)
גם הפעיל החברתי ותושב העיר עידן מורד, יצר בדף הפייסבוק שלו שרשור תחת הכותרת - "מתקשרים עם עסקים מקומיים - לא מפקירים את המקומיים", בו קרא לבעלי העסקים להציע את מרכולתם בפלטפורמה זו: "אנו קוראים לכל בעלי התחביבים, עסקים, אנשים שבא להם לייצר טוב לשרשר בפוסט הזה רעיונות והצעות בתקופה זו", כתב.
בפרדס חנה כרכור הסמוכה , נדרשה הגר פרי יגור העומדת בראשות המועצה לנושא זה, ופנתה לתושבים דרך אתר העירייה: "קהילת העסקים שלנו חווה ימים לא פשוטים. חשיבותם של העסקים לכלכלה המקומית ויצירת מקומות תעסוקה חשובה לחוסנה של המושבה", כתבה, "אנו קוראים לתושבי המושבה לחזק את העסקים המקומיים שלנו".