ההצגה "גולדה הדיירת האחרונה"- היא מסע אל תוך נבכי נפשה של גולדה מאיר כשהיא מצויה בתוך בית האח הגדול , תכנית הראליטי הכי גדולה. גולדה נותרה הדיירת אחרונה. עכשיו עומדת מולה משימה אחרונה. חשבון נפש עם עברה , חשבון נפש מהיום הראשון לכהונתה ועד לשלהי מלחמת יום כיפור וכמובן לימים שיבואו לאחריו.
1 צפייה בגלריה
גולדה הדיירת האחרונה. צילום: דוד קפלן
גולדה הדיירת האחרונה. צילום: דוד קפלן
גולדה הדיירת האחרונה. צילום: דוד קפלן
מלחמת יום הכיפורים הייתה נקודת מפנה בחברה הישראלית. הייתה זו גם המלחמה הראשונה ששודרה בטלוויזיה. לראשונה יכלו אזרחי ישראל לצפות במלחמה מביתם ולראשונה מצאה עצמה ראש הממשלה בישראל חשופה לעין המצלמה והעין הקולקטיבית הסקרנית המציצנית והשופטת. המחזה מציג את דמותה הטראגית של גולדה מאיר שבויה ביום כיפורים נצחי בבית האח הגדול, היא נותרת הדיירת האחרונה בבית אך היא אינה יכולה לצאת. האח הגדול מטיל עליה את משימת יום הדין והיא מוצאת את עצמה בלילה של חשבון נפש מול עצמה מול האח הגדול ומול הצופים בבית אלו שבחרו ויכולים גם להדיח אותה. הדימוי הציבורי שלה מתפרק וגולדה אמתית ומורכבת נחשפת.
את ההצגה, בכיכובו של אברהם שלום לוי, כתבה וביימה יערה רייך, והיא עולה במלאות 40 שנה למותה של גולדה מאיר ו-120 שנים להולדת.
גולדה הדיירת האחרונה, 21.2, שעה 21:00. סטודיו במה, רחוב הגיבורים 45, חדרה. מחיר כרטיס: 40 שקלים לתושבי העיר. להזמנת כרטיסים: 04-6339630.