הבחירות המקומיות הקרובות בחדרה יתקיימו בתאריך 31/10/23. בשנת 2018, בפעם הקודמת שהעיר יצאה לבחירות, צביקה גנדלמן נבחר לכהן כראש עירייה. מאז עברו על העיר תהפוכות לא מעטות. נגד גנדלמן הוגש כתב אישום, ניר בן חיים נבחר לממלא מקומו והמערכת הפוליטית שוקקת מתמיד.
14 צפייה בגלריה
צביקה גנדלמן. שלב ההוכחות יתחיל בקרוב
צביקה גנדלמן. שלב ההוכחות יתחיל בקרוב
צביקה גנדלמן. המערכת הפוליטית שוקקת
(צילום: אלעד גרשגורן)
לאחרונה החליטה הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות להאריך את השעייתו של גנדלמן בשנה נוספת, דבר שהנחית מכה קשה על שאיפותיו לשוב לכיסא ראש העירייה.
במקביל, שי ברכה מספר 2 ברשימתו של גנדלמן "חדרה בתנופה", אף הודיע לאחרונה, כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים.

14 צפייה בגלריה
שי ברכה. "הגשמתי חצי חלום"
שי ברכה. "הגשמתי חצי חלום"
שי ברכה. פרש
(צילום: אלבום פרטי)

הזירה הפוליטית כיום שונה מהזירה בשנת 2018 אז מול גנדלמן, רצו יניב דרי, אוהד מרחב, גדי אריאלי, שירלי עודד ואיקי צור. בסיס הבוחרים של דרי זהה מאוד לזה של גנדלמן, כך שהקולות של מצביעים אלו התחלקו בין "מחוברים" ל"חדרה בתנופה".
כיום, על פי ההערכות רובם של המנדטים של גנדלמן יעברו ליניב דרי. מדובר במצביעים שלרוב מתגוררים בשכונות החדשות של העיר, עין הים ושכונת הפארק. המלחמה בצד השני של המתרס הפוליטי תכלול מאבק ראש בראש בין ניר בן חיים ראש העירייה המכהן למחזיק תיק החינוך טל אליהו, כשלשניהם בסיס קולות זהה המאופיין בבוחרי השכונות הוותיקות.
בגזרת המתמודדים למועצה, ישנן מספר סיעות חדשות שמצטרפות לוותיקות. אצל חלק מהוותיקות הרשימות עדיין לא סגורות ועוד ייתכנו שינויים, תוספות ואולי גם עזיבות.

הרשימות הוותיקות שרצות למועצה


14 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. מכיסא ראש העירייה
(צילום: אלעד גרשגורן)

"כולנו" בראשות ניר בן חיים

סיעתו של ממלא מקום ראש העירייה הייתה הפתעת הבחירות הקודמות והביאה שלושה מנדטים. הסיעה כוללת חוץ מבן חיים גם את נתן לבייב, הרב בנצי נורדמן והתוספת החדשה נתן לוזון. באשר לרב בנצי נורדמן, במערכת הפוליטית מספרים כי בשבועות האחרונים סיעת ש"ס ויהדות התורה פועלות לאיחוד של בנצי נורדמן ורשימתו "יחד שבטי ישראל" עם ש"ס.

14 צפייה בגלריה
טל אליהו. יתנצל?
טל אליהו. יתנצל?
טל אליהו. הרשימה טרם נסגרה
(צילום: אסף פרידמן)

"יחד למען חדרה" בראשות טל אליהו

הסיעה כללה בקדנציה הקודמת את חבר מועצת העיר שלומי ימין, שהודיע כבר שלא ימשיך בחיים הפוליטיים. רשימתו של אליהו טרם נסגרה וצפויה להתפרסם בקרוב.

"הליכוד" בראשות שלמה בוזגלו


14 צפייה בגלריה
שלמה בוזגלו. מעכשיו - סגן ראש העירייה
שלמה בוזגלו. מעכשיו - סגן ראש העירייה
שלמה בוזגלו. נבחר לאחר מאבקים פנימיים
(צילום: אלעד גרשגורן)

בליכוד כמו בליכוד, סכסוכים של טרום הבחירות כבר הפכו מסורת. עתירות, ופניות לוועדת ההיגוי של התנועה היו גם בבחירות הנוכחיות, כפי שהיו ב-2018. בסוף תהליך שכלל גם עתירה לבית המשפט העליון של הליכוד, נשיא בית המשפט עו"ד מיכאל קליינר פסק כי בחדרה יתקיימו בחירות מקדימות שיקבעו את זהות הרשימה למועצת העיר. לקביעה זו של בית המשפט קדמה הגשת "רשימה מוסכמת" מטעם סניף הליכוד בחדרה לוועדה המוניציפלית של הליכוד וזו אישרה אותה. הרשימה כללה את סגן ראש העירייה שלמה בוזגלו במקום הראשון, חבר מועצת העיר רוני כוחול במקום השני ואת חבר המועצה בעבר קלימו חלפון במקום השלישי. כאמור, הפעיל החברתי וחבר מרכז הליכוד אהרון כהן, עתר נגד כך. בעקבות העתירה התקיימו בחירות בסניף הליכוד בעיר שבסיומן זכה בוזגלו לתמיכה של 90 אחוז והרשימה שנבחרה הייתה זהה לזו שהציע.

"מחוברים" בראשות יניב דרי


14 צפייה בגלריה
(יניב דרי. שינויים בסיעה צילום מסך.)

הסיעה שכללה חוץ מדרי את חברי המועצה רון שגן ורונן הילף עוברת שינוי דרמטי. מאחר ומחוברים ירוצו בחסות איחוד של "יש עתיד" ו"המחנה הממלכתי" יבוצעו שינויים בהרכב הרשימה, בהתאם לדרישה מיש עתיד לאישה במקום השני ולנציג יש עתיד במקום השלישי. שגן והילף הוזזו ממקום 2-3. במקום השני כנראה תמוקם אתי אטיאס ובמקום השלישי איב יעקובובסקי נציג יש עתיד. במחוברים לא מאשרים את הרשימה והמיקומים בשלב זה, אולם מודים, כי נערכו שינויים שקשורים במיקומים ובעובדה שרצו להביא יותר ייצוג נשי.

"חדרה ביתנו" בראשות רומן גישר


14 צפייה בגלריה
(רומן גישר | צילום: נמרוד גליקמן)

הסיעה שכוללת גם את מירי נחשונוב היא מפלגה שהבחירה בה בד"כ סקטוריאלית ולאורך שנים, מצליחה להביא שני מנדטים באופן מסורתי. עדיין לא ברור מי הם השמות החדשים ברשימה זו.

"עידן חדש" בראשות טספאי אדרג'או


14 צפייה בגלריה
(טספאי אדרג'או. יש תחרות | צילום: אלעד גרשגורן)

המפלגה פונה לקהילת יוצאי אתיופיה בעיר. מדובר במפלגה שטרם הבחירות הקודמות, פעילים חברתיים עמלו רבות כדי להקימה משברי מפלגות וסכסוכים קודמים. אלא שהאיחוד החזיק מעמד קדנציה אחת בלבד. ובעקבות עימותים וסכסוכים בבחירות הקרובות מפלגה חדשה נוספת תתמודד על אותם קולות בדיוק.

"יחד למען אולגה" בראשו צ'יקו וקנין


14 צפייה בגלריה
(צ'יקו ועקנין (צילום: אלעד גרשגורן))

הסיעה הביאה את קולה של שכונת אולגה בבחירות הקודמות וצ'יקו וקנין נכנס למועצה כנציג השכונה עם מנדט אחד. לקראת הבחירות הנוכחיות חברו לרשימתו הפעילים החברתיים אלי מלכה, קרנית קעטבי ואדית בראל.

ש"ס בראשות בועז ביטון


14 צפייה בגלריה
(בועז ביטון | צילום: פרטי, מהעמוד של בועז ביטון, שס חדרה)

המפלגה שהצליחה להביא שני מנדטים בבחירות הקודמות התחדשה לאחרונה בשחקן חיזוק חדש: אליהו בוסקילה שעמד בראש הבית היהודי בבחירות הקודמות. חבר המועצה משה אלמליח גם הוא ברשימה, ומתקיים משא ומתן עם מועמדים נוספים.

"זהות יהודית" בראשות מלכיאל אלבז


14 צפייה בגלריה
(מלכיאל אלבז | צילום: דוברות עיריית חדרה)

אלבז, המשנה לראש העירייה וחבר המועצה גבריאל סרוסי, זכו בשני מנדטים בבחירות הקודמות. המו"מ על הרכב הרשימה עדיין מתנהל ובשלב זה לא ידוע עדיין מי יאיישו אותה.

הרשימות החדשות


"בואו נתקדם"


14 צפייה בגלריה
עדן ביטקובר
עדן ביטקובר
עדן ביטקובר
(צילום: אלבום פרטי)

מפלגת הצעירים בראשות, עדן ביטקובר, שנכנסה לוואקום שהותירה אחריה מפלגת הצעירים בראשות אמיר ימין, שכזכור לא עברה אחזו חסימה בבחירות 2018. בזירה הפוליטית מעריכים כי סיכויים גבוהים שהרשימה תחבור בסופו של דבר לרשימה קיימת.

קראו גם:

"מאמינים בחדרה"


14 צפייה בגלריה
הרב ישראל אביטן
הרב ישראל אביטן
הרב ישראל אביטן
(צילום: אלבום פרטי)

הרשימה בראשות הרב ישראל אביטן היא רשימה חדשה לציונות הדתית בעיר. אביטן הוא איש חינוך ורב בית הכנסת אהבת שלום. חזונה של הרשימה הוא קידום ערכי מסורת, קידום כלל הנוער והעצמת נוער נושר. גם במקרה זה קיימות הערכות כי תהיה חבירה לסיעה קיימת בכפוף למקום ריאלי.

"דור השינוי" בראשות גדם (גדי) מהרט


14 צפייה בגלריה
גדי מהרט
גדי מהרט
גדי מהרט
(צילום: אלבום פרטי)

סיעה חדשה שתתחרה על קולו של הציבור יוצא אתיופיה בעיר. הסיעה בוודאי תנגוס בכמות המצביעים שיצביעו לעידן חדש, רשימתו של טספאי אדרג'או בן הקהילה והיא שואפת לקדם נושאי חינוך לילדים ונוער ומלחמה בגזענות.