מסתמן: לירון עמר ייכנס לנעליו של הרב בנצי נורדמן, שהכריז לאחרונה כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים.
3 צפייה בגלריה
לירון עמר. מקום שני ברשימה
לירון עמר. מקום שני ברשימה
לירון עמר. מקום שני ברשימה
(צילום: אלעד גרשגורן)
עוד מסתמן כי עמר ייצג את "דגל התורה" באיחוד הגדול, שקורם עור וגידים בקרב הסיעות הדתיות בעיר ויאייש את המקום השני ברשימה.
את המקום השלישי יאייש אליהו בוסקילה, את הרביעי משה אלמליח מש"ס ובמקום החמישי יהיה נציג הקהילה הצרפתית, עו"ד שלמה לוי.

3 צפייה בגלריה
בוסקילה וביטון. רצים יחד
בוסקילה וביטון. רצים יחד
בוסקילה וביטון. רצים יחד
(צילום: אלבום פרטי)

האיחוד כולל לפי שעה את אליהו בוסקילה מהבית היהודי, את לירון עמר שייצג את קהל הבוחרים של דגל התורה ויהיה גם נציג חב"ד ואת עו"ד שלמה לוי נציג הקהילה הצרפתית. משא ומתן מתקיים גם עם הסיעה החדשה "מאמינים בחדרה" בראשות הרב ישראל אביטן, אבל לפי שעה ללא התקדמות. אם תצטרף הסיעה לאיחוד הזה, תהא זו חזית אחידה של כלל הסיעות הדתיות חרדיות בעיר, למעט "זהות יהודית", שאינה חלק מהאיחוד.
הרב ישראל אביטן מ"מאמינים בחדרה" התייחס למשא ומתן שעד כה לא נשא פרי: "אחדות כלל אמונית בחדרה? מובילי המשא ומתן מזלזלים באלקטורט ובערכי הציבור הדתי-לאומי בעיר. העבירו לנו הצעות משפילות והתחושה היא שחוששים מנציגות ציונית-דתית חזקה. אנו נכונים לפשרות מרחיקות לכת מצידנו אך פשרה אין פירושה השפלה. נראה שיש גורמים שמנסים להקטין את הכוח האלקטורלי של הציונות הדתית בעיר ולא לתת ביטוי הולם לעולם הערכים שלה".

3 צפייה בגלריה
הרב ישראל אביטן
הרב ישראל אביטן
הרב ישראל אביטן. "בעד אחדות, לא בעד שישפילו אותנו"
(צילום: אלבום פרטי)

הרב אביטן הוסיף: "אנחנו בעד אחדות, אבל לא בעד שישפילו אותנו. בכל מקרה אנו נחושים להמשיך עד הסוף. את הדגלים שהרמנו אף אחד לא הרים ולציונות הדתית בחדרה מגיע הרבה יותר. הקמנו את 'מאמינים בחדרה' לא בשביל הכיסא, אלא למען עשייה וקידום ערכים שאנו מאמינים בהם. אנו זוכים לתמיכה חוצה מגזרים וכיפות ובכוונתנו, לרוץ עד הסוף ולהיות הכתובת של כולם".

קראו גם:

ההערכות הן שאם "מאמינים בחדרה" תרוץ בגפה ולא תצטרף לאיחוד, היא צפויה לכרסם בכוחו של האיחוד, מאחר ובסיס מצביעיה זהה לזה של אליהו בוסקילה שהצטרף לאיחוד בראשות ש"ס. גם "יחד למען אולגה" בראשות צ'יקו וקנין עשויה להיפגע מהריצה של הסיעה, מאחר וגרעין בוחרים משמעותי של הסיעה מצוי בשכונת גבעת אולגה.
בועז ביטון (ש"ס), העברתם הצעות מבזות ל"מאמינים בחדרה?"
"הדיונים והמשא ומתן נמשך ברוח טובה ובנפש חפצה, ואנו מאמינים שבסופו של דבר השכל הישר יגבר, וגם הם יצטרפו לרשימה הגדולה של מועצת העיר".
ככל הנראה הרשימה המאוחדת הזו תמשיך לשאת את השם ש"ס.