מתמודד חדש על ראשות עיריית חדרה. המשנה לראש העירייה, טספאי אדרג'או מסיעת "עידן חדש", שמייצגת את קהילת יוצאי אתיופיה בעיר, יתמודד אף הוא על התפקיד, בבחירות שיתקיימו בתאריך 31 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
טספאי אדרג'או: "ניר אמר לי ''אם לא תתיישרו אני אייבש אתכם',
טספאי אדרג'או: "ניר אמר לי ''אם לא תתיישרו אני אייבש אתכם',
טספאי אדרג'או: "ניר אמר לי ''אם לא תתיישרו אני אייבש אתכם',
(צילום: אלעד גרשגורן)
אדרג'או מצטרף לראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, טל אליהו ויניב דרי.
לאדרג'או בטן מלאה על בן חיים, והוא מאשים אותו בהפרת הבטחות, בדעות קדומות על הקהילה וטוען גם כי איים שאם לא יחתום על תמיכה בו לראשות העירייה "ייבש" את הקהילה. האכזבה מהתנהלות בן חיים היא זו שהביאה את אדרג'או להתמודד ולקוות שיצליח להוביל לסיבוב שני בבחירות.
כזכור, עם השעייתו של ראש העירייה לשעבר, צביקה גנדלמן, תמך אדרג'או בניר בן חיים כמי שימלא את מקומו של גנדלמן. אלא שבמהלך כהונתו של בן חיים, טען אדרג'או כי אינו זוכה לשיתוף פעולה מצדו בכל מה שקשור לצרכי הקהילה, כך שגם תקציבים שכבר אושרו, מעוכבים על ידו.
לדברי אדרג'או בן חיים אינו רואה את הקהילה כשווה בין שווים: "תמכנו בניר, הלכנו איתו והאמנו בו כשהיה צריך לבחור מחליף לגנדלמן", אומר אדרג'או. "האמנו בו עד כדי כך שלא היה הסכם הבנות והוא התעקש שלא יהיה אבל הבטיח והתחייב לסייע בכמה נושאים בוערים, של הקהילה לרבות בית מורשת, אלא שדיבורים לחוד ומציאות לחוד".

3 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. מערכת הבחירות מתחממת
(צילום: אלעד גרשגורן)

אדרג'או מפרט: "אין מזגן בבית מורשת. בחורף קור מקפיא ובקיץ חום גהינום. אוהל האירועים בבית מורשת, היכן שהקהילה עושה את האירועים שלה, קרוע. אחרי שנה כבר אי אפשר היה להשתמש בו. בנוסף, הובטח לנו כבר מזמן להקים אזור ללוויות לקהילה בסמוך לבית מורשת, בשטח שניתן לנו בעבר על ידי חיים אביטן וכלום מזה לא קורה. אנחנו עושים לוויות ליד הבתים, זה לא נוח, זה קשה בעיקר, כשאלפים מגיעים מחוץ לעיר להלוויות. בית המורשת עצמו זקוק לשיפוץ, אין לו בידוד ככה שבעל כורחנו אנו עושים רעש לשכנים".
לדבריו, הבטחה נוספת שלא קוימה, היא בניית קומה נוספת מעל מתנ"ס אזורים בגבעת אולגה שישמש את מבוגרי העדה: "יש תב"ר של 234 אלף שקלים משנה שעברה, אולם גם זה לא מתקדם. יש בתי כנסת בפאר ובשיכון עובדים של הקהילה מפורקים. הבטיח שישפץ ועכשיו הוא מתנער".

3 צפייה בגלריה
חיים אביטן. תפקיד חדש
חיים אביטן. תפקיד חדש
חיים אביטן. "הוא נתן לנו שטח"
(צילום: אסף פרידמן)

"הוא אמר: 'עליי' תמצא שטח ללוויות", אומר אדרג'או. "הצגנו בפניו את השטח שאביטן נתן סמוך לבית מורשת כ-300 מטר בבעלות העירייה, היה לזה תקציב עוד מתקופת גנדלמן. עשינו חשמל, סדרנו אספלט וכמעט סיימנו, אבל המקום עומד על תילו ולא פועל. למה? כי חסרה נכונות של אדם אחד, מ"מ ראש העירייה לראות את הקהילה בעיניים שלו כשווים בן שווים. חסר לנו רק שינחה את החברה הכלכלית, לתת התחייבות לזכיין שיתחיל לבצע את העבודות להקמת אוהל במקום. יש היתר יש הכול, רק שהוא מעכב את זה. מתוך הדברים האלה בין היתר ומהדאגה לקהילה שלי שלא מקבלת מה שמגיע לה, החלטתי לרוץ לראשות".
"בן חיים סיכם איתי על כל הדברים האלה. גם עובדי עירייה מהקהילה מקופחים, מקבלים פחות מעובדים לא מהקהילה. למשל 750 ק"מ ברכב לעומת 450 למזכירה שלי מהקהילה. הוא אדם שהגיע מלמטה ומתעלל בנמוכים ממנו. עשה פיתוח בעיר, ביקשתי שיטפל בשכונת פאר ליד בית כנסת רשב"י, ברחוב מיכאל חזני וברחוב ברין, תושבים מתלוננים, וזה גם היה כתוב בתוכנית עבודה. אבל בגלל שאני מבקש הוא מדלג על זה. לפני שלושה חודשים הוא אמר לי: 'תחתום על הסכם שאתה תומך בי לראשות'. השבתי לו: קודם תעשה מה שהבטחת לנו. איזה פרצוף יש לי מול הקהילה, לתמוך בך ולא קיימת כלום? בצורה הכי כוחנית הוא אמר לי 'אם לא תתיישרו אני אייבש אתכם'".

קראו גם:

על מערכת הבחירות אומר אדרג'או: "אני רוצה לגרום לסיבוב השני, יש פה בקהילה קרוב ל-5,500 בעלי זכות הצבעה ואני מנסה להשפיע על המציאות פה. אני חי פה בעיר שאני אוהב וצריך ללמד את ילדיי שוויון. אחרי 40 שנה בארץ ו-ותק רב בפוליטיקה, אני לא מפחד ממי שבא מנמוך, ומנמיך את הקהילה שלי. אני לא מקבל כלום, אלא עובד בחינם. באתי מאתיופיה ברגל לסודן, ואני לא מפחד ממי שרואה בי 'קטן' ו'שחור'. זו בעיה שלו. מספיק שאני משנה לראש העירייה רודף אחריו כבר שלושה שבועות ומבקש פגישה, זה לא מעניין אותו".


ניר בן חיים מסר: "צר לי שזה הכיוון שמר אדרג'או בחר בו, אני מעדיף שלא לשפוט אדם בשעת כעסו. עבדנו בשיתוף פעולה מוצלח וענייני וקידמנו פרויקטים ותוכניות רבות כפי שניתן לראות בסרטון המצורף.
אני מאוד מעריך ומכבד את בני העדה האתיופית, שקהילתם פורחת בחדרה ומהווה חלק נפלא ובלתי נפרד ממרקם החיים העירוני. מאז כניסתי לתפקיד, לפני כשנה וחצי, אני פועל ללא לאות למען רווחת כלל תושבי העיר ובפרט למען הקהילה".

הביקורת אינה מובנת לי, ואולי נובעת ממצוקה, אולם אני מאחל לכולם הצלחה למען חדרה האהובה שלנו ושנה טובה ומתוקה.
פורסם לראשונה: 14:21, 13.09.23