3 צפייה בגלריה
עמוד הפייסבוק של עיריית חדרה (צילום מסך)
עמוד הפייסבוק של עיריית חדרה (צילום מסך)
עמוד הפייסבוק של עיריית חדרה (צילום מסך)
צעד חריג נרשם בסוף השבוע האחרון מכיוונו של יו"ר האופוזיציה בחדרה עו"ד אוהד מרחב תחת הכותרת- "אם חוסמים אותנו – בואו אנחנו נחסום אותם".
הכוונה הייתה למדיניות העירייה לחסום תושבים מלהגיב בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה, בטענה כי הם עברו על כללי העמוד. בדרך מדובר בגולשים אשר מפרים את התקנון, מתבטאים בצורה לא הולמת וכדומה.
בעקבות החסימות, התרעמו בחודשים האחרונים תושבים והלינו כי זהו צעד בריוני מצד גוף כמו עירייה, שצריך לדעת לקבל ביקורות ולאפשר פתחון פה לכולם. גולשים אחדים אף טענו כי נחסמו על לא עוול בכפם.
3 צפייה בגלריה
מתוך הסרטון של מרחב (צילום מסך)
מתוך הסרטון של מרחב (צילום מסך)
מתוך הסרטון של מרחב (צילום מסך)
בעירייה מנגד אמרו כי כמות הנאצות וההתבטאויות הבלתי הולמות גדול אף יותר ממה שנראה, וכי כל חסימה כזו מגובה באסמכתאות וצילומי מסך.
בהמשך לכך, פרסם בימים האחרונים יו"ר האופוזיציה בעיר אוהד מרחב, סרטון בו קרא לצעד חריג במיוחד: "לחסום את עמוד העירייה".
מרחב אמר: "מאות תושבים כבר פנו אלי בתלונה על חסימות מעמוד הפייסבוק של עיריית חדרה. הם העזו להעביר ביקורת, לבקש בקשה שלא התאימה ... האבסורד הזה גדול עוד יותר כשאנחנו מממנים את עמוד הפייסבוק של העירייה. כל פוסט ממומן הוא מכספי ציבור.
"צריך לזכור שדף הפייסבוק של העירייה הוא כלי למתן שירות לתושב. כלי שדרכו אנחנו צריכים להתלונן, לעלות טענות והצעות. ברגע שהתושבים נחסמים הוא מונע מהם לקבל שירות מהעירייה ועוד. אז מה עושים? אם עמוד העירייה פוגע בתושבים – מתלוננים וחוסמים אותו עד שהוא יפתח לכל תושבי חדרה".
מעיריית חדרה נמסר: "מגוחך שבשבוע בו עיריית חדרה זוכה במקום השני בארץ במדד השקיפות פועל חבר מועצה לפגוע באחד הכלים החשובים ביותר לקשר בין העירייה לתושב. ידוע לכל שהוגשה עתירה בעניין חסימות בדף העירוני אבל גם העותרים הבינו כי סיכויי העתירה קלושים ובשל כך בחרו לסגת מחלק מדרישותיהם המשפטיות מה שחסך מהם תשלום הוצאות".