רועי לבס בן ה-28 מבית חרות מחזיק ברקורד מרשים. בחמש שנים, הוא הספיק להוציא שני אלבומים, להופיע בכל רחבי הארץ, הושמע ברדיו ואפילו קיבל פינה בערוץ הספורט. וכל זה בזמן שהוא עובד היי טק מסור בענקית התחבורה Via (מבית היוצר של "Bubble") ומממן בעצמו את דרכו המוזיקלית. בימים אלה הוא עובד על אלבום שלישי.
1 צפייה בגלריה
רועי לבס
רועי לבס
רועי לבס. "החלום הוא למלא את הבארבי"
(צילום: יובל סול בוקר)
קראו עוד:

חושב באוורסטים

"הופעתי בהרבה הרכבים בעמק חפר עוד מהילדות", מספר לבס, "זה התחיל מלעשות כל מיני במות פתוחות. אני וחברים כתבנו שירים והבנו שאין לנו איפה להופיע, אז התחלנו לארגן ערבים משלנו. בשש השנים האחרונות ממש העליתי הילוך וצללתי לתוך המוזיקה. העבודה בהיי טק כיפית וזה גם מאפשר לי להצליח לאכול במקביל להיותי מוזיקאי".
אתה משקיע לא מעט במוזיקה. זה בטח גובה מחיר כלכלי לא קטן.
"קיבלתי החלטה שאם אני מוציא מוזיקה, אני מוציא אותה הכי טוב שצריך וכמו שאני רוצה שהיא תעבור החוצה. מן הסתם היו לי הרבה ויכוחים עם עצמי עד כמה זה רציונלי, והאם צריך במקום זה לחסוך לדירה, אבל בסופו של דבר הבנתי שאני רוצה שאנשים ישמעו את השירים כמו שאני מדמיין. האלבום הקרוב לדוגמא, הוא אלבום שעשיתי יחד עם אריאל קשת (המפיק המוזיקלי של פול טראנק ד"ס), אני עדיין בגיל של לעוף על החלומות שלי, ולנסות להגשים אותם כמו שאני מדמיין אותם".
יש את המאבק בין העבודה למוזיקה?
"היה לי תמיד פחד שאם אתה מתעסק רק במוזיקה, אז היא תהיה פחות כיפית. פגשתי הרבה אנשים בתעשייה שבגלל שהם עובדים במוזיקה הרבה שנים, הם שונאים אותה. אני חושב שככל שהמוזיקה שלי יותר תצליח ויותר תגדל, אני אצטרך לחזור ולהתמודד עם השאלה הזאת. אבל אני חושב שאני תמיד ארצה שיהיה משהו מהצד השני, לא רק מבחינת פרנסה. אני חושב שמוזיקה מספקת מקום לברוח אליו, ואני רוצה לשמור על המקום הזה".
מה השאיפה הגדולה כאמן? הפסגה הקרובה?
"אני חושב באוורסטים. החלום הגדול הוא למלא את מועדון הבארבי בפעם השנייה. כי בפעם הראשונה, אתה מגרד משפחה וחברים וכל מי שרק אפשר. ובפעם השנייה זה אומר שיש לך מספיק קהל. אני רוצה להגיע לנקודה שיש מספיק אנשים שמתחברים למה שאני עושה כדי שאני אוכל למלא את המקום שוב".

"קיבלתי הודעה ממישהי שאני לא מכיר ששיר שלי ליווה פרידה שלה, הייתה מישהי שסיפרה לי שהיה לה כוח לעשות הסבת מקצוע בעקבות שיר שלי, דברים כאלה בסופו של דבר גורמים לי להבין שמוזיקה יכולה לגדול, ובשביל זה אני עושה מוזיקה"
באמצעות מוזיקה אופטימית וקלילה, וקליפים יצירתיים וקומיים לבס כבר הספיק לרכוש לעצמו עדת מעריצים נאמנה. "ההודעות מאנשים ששמעו את המוזיקה שלי משמעותיות ממש בשבילי", הוא אומר,
"קיבלתי הודעה ממישהי שאני לא מכיר ששיר שלי ליווה פרידה שלה, הייתה מישהי שסיפרה לי שהיה לה כוח לעשות הסבת מקצוע בעקבות שיר שלי, דברים כאלה בסופו של דבר גורמים לי להבין שמוזיקה יכולה לגדול, ובשביל זה אני עושה מוזיקה. לגמרי יש רגעים כאלה, אני פשוט חזיר ואני רוצה לחוות אותם כמה שיותר".
לצד שירים שהוא כותב, לבס פיתח מנהג לתרגם להיטים מכל הזמנים כמו "וינה" של בילי ג'ואל או "מישהו לאהוב" (על בסיס Somebody To Love) של להקת קווין, שזכו להצלחה לא פחות גדולה מהשירים המקוריים שלו.
"יש הרבה שירים שאני שומע ואני מתחבר אליהם מאוד", הוא מסביר, "משהו בהם תופס אותי. וגם יש בזה ספורט מאוד מעניין, אתגר מעניין, לראות אם אני מצליח להעביר את רוח השיר בשפה שלי. מעבר לזה כמובן יש שם אלמנט חזירותי. יש כאן שיר מאוד יפה שאני מקנא שלא אני כתבתי, וזאת הדרך שלי לספח אותו. זה לא רק בתרגומים. יש לדוגמא באלבום הקרוב שיר שהיה לי את הזכות לקבל, זה לחן אינסטרומנטלי של נחצ'ה היימן, זוכה פרס ישראל. פניתי לשארים שלו והיה שם חיבור, היה לי הרבה מזל. בסופו של דבר אני עכשיו הולך להופיע עם שיר שלי ושל נחצ'ה היימן, זה מאוד מרגש".

מסכם מחזור

ההצלחה של לבס לא הסתיימה בתחום המוזיקה. ב-2018, במונדיאל האחרון, לבס זכה בפינה מוסיקלית משלו בערוץ הספורט, שהחזיקה עד פרוץ מגפת הקורונה. "חיפשתי איזה תוכן אני יכול לייצר ברשתות", אומר, "בדיוק התחיל המונדיאל, אני אוהב מוזיקה ואני מאוד אוהב כדורגל. לקחתי על עצמי את המשימה לכתוב בכל לילה סיכום בחרוזים של משחקי המונדיאל היומיים. איכשהו זה הגיע לחבר'ה מערוץ הספורט.
התארחתי בתוכנית הבוקר עם השירים האלה כמה פעמים, ואותו הצוות מפיק גם את 'מגרש פתוח', אחת התוכניות האהובות עליי בערוץ. הם הציעו לי לעשות פינה שבועית של סיכום לליגה, ועשיתי את זה במשך שנתיים עד שהקורונה עצרה פה את הספורט, וזה היה אחד הדברים הכי קשים שעשיתי בחיים, אבל אלה רגעי אושר מטורפים, והיו גם אחלה תגובות מזה. אנשים עצרו ברחוב וזיהו, זה היה ממש מגניב".
יש רגע בולט שזכור לך מהתוכנית?
"אני אוהד מושבע של הפועל תל אביב. יש סבל טהור בלחזור ממשחק שהפסדת בו 0:3 ולכתוב פאנצ'ים על עצמך לשיר בתוכנית"
לקראת האלבום השלישי, לבס מחפש לצאת לסיבוב הופעות סובב סלונים ברחבי הארץ, ופונה כעת לכל אחד עם חיבה למוזיקה שלו ומקום פנוי בבית. "לפני כמה שנים עשיתי סיבוב הופעות במכינות, סלונים ושנות שירות", אומר, "ועכשיו אני חושב שזה זמן טוב לחזור על זה. אז אני רוצה להשתמש בבמה הזאת ולקרוא לאנשים שיש להם גג מגניב או סלון או שהבן שלהם בשנת שירות והם אוהבים את המוזיקה שלי בספוטיפיי או בכל רשת אחרת, הם מוזמנים ליצור איתי קשר, אני מאוד רוצה להרוויח את האינטימיות הזאת ביני לבין הקהל שעוד קיימת באוויר מתקופת הקורונה".
לעדכונים: חדשות חדרה