עדי פיטוסי (24) חייל משוחרר והבעלים של מסעדת "סאלוט" בחריש, מגויס כבר כחודש וחצי כמילואימניק בסיירת חרוב. בינתיים, בזמן שהוא נלחם על המדינה, העסק שהקים במו ידיו לפני כשנה סגור וצובר הפסדים.
3 צפייה בגלריה
עדי פיטוסי במסעדת "סאלוט"
עדי פיטוסי במסעדת "סאלוט"
עדי פיטוסי במסעדת "סאלוט"
(צילום: אלבום פרטי)
חבריו ובני משפחתו, מתעתדים לפתוח את המסעדה ביום חמישי הקרוב, כדי לנסות ולצמצם ולו במעט את ההפסדים הנובעים מהסגירה הממושכת וקוראים לקהל באזור, להגיע ולפרגן לעסק של הלוחם.
על דלת המסעדה שלו כתב עדי פתק שגם העלה לפייסבוק: "לקוחות יקרים, יצאתי למלא את חובתי לעם ולמדינה. לצערי אין מי שיחליף אותי, לכן סאלוט סגורה, עד להודעה חדשה. שנדע ימים טובים יותר".

3 צפייה בגלריה
ההודעה שעדי השאיר לאחר שיצא למילואים
ההודעה שעדי השאיר לאחר שיצא למילואים
ההודעה שעדי השאיר לאחר שיצא למילואים
(צילום: אלבום פרטי)

אילן פיטוסי אבא של עדי שמתכוון לפתוח את המסעדה ביום חמישי מספר: "'סאלוט' היא מסעדת בשרים בחריש שבשגרה יש לה קהל לקוחות שמאוד אוהב אותה. מדובר באוכל רחוב כמו פיתה מרובעת עם בשר וכל מיני בשרים ייחודיים על האש, שעדי פתח לפני שנה וחודשיים. עדי משוחרר מצה"ל כבר שלוש שנים כשאת השירות שלו עשה בסיירת חרוב ומיד כשפרצה המלחמה הוא ידע שיוקפץ. מאז, כבר חודש וחצי שהמקום סגור. מה גם שהמלחמה פרצה בסוף חול המועד סוכות שהייתה תקופה יבשה, למרות שהוא גם בנה סוכה לתפארת שהמגזר הדתי יוכל להגיע ולהתארח. עדי ממש חיכה לחזרה לשגרה של אחרי החג, קנה סחורות וירקות ואז פרצה המלחמה. הוא שמע על זה במוצאי שבת, כיוון שהוא שומר שבת וידע שיקפיצו אותו ואת כל הצוות ורק חיכה לשמוע היכן יוצב. לא הייתה לו שום התלבטות, הוא חיכה לזה. ביום ראשון לפני שהלך הוא פתח את המסעדה רק כדי להכין 100 מנות לחיילים במוצב שהגיעו מוקדם יותר ולא אכלו. בזמן שהוא כבר היה בדרכו למילואים, אנחנו סיפקנו את המנות בשבילו. במקביל, את כל הסחורה שקנה הוא תרם".

3 צפייה בגלריה
במילואים. אחוות לוחמים
במילואים. אחוות לוחמים
במילואים. אחוות לוחמים
(צילום: אלבום פרטי)

אילן סיפר כי ביום חמישי שעבר, הגיעה הצעה לפתוח את המסעדה מתושבים ביישוב והוא נעתר לה: "הייתה היענות של אנשים שבאו לעזור להפעיל את העסק אחרי שהיה סגור חודש וחצי והגיעו עוד שני אנשים לפרגן ולקנות. ננסה כעת ביום חמישי הקרוב לעשות את זה פחות ספונטני ונקווה שתהיה היענות. אנחנו פותחים כדי שעדי לא ישקע יותר בחובות בזמן שהוא במילואים. לא יצא לי כל כך לדבר איתו מיום חמישי ליותר משתי דקות, הוא תמיד נשמע מותש ועייף ואני מאמין שכשהוא שם, הוא גם מוטרד מהמצב הכלכלי ומההפסדים שהוא צובר בינתיים. אבל בין האופציה של לסגור את העסק וללכת ליחידה או להישאר לא הייתה לו שום התלבטות בכלל. יש שם אחוות לוחמים בלתי רגילה, מוטיבציה גבוהה והבנה של התפקיד".

קראו גם:

אחוות הלוחמים הזו והרעות המיוחדת ביחידה של עדי באה לידי ביטוי אפילו בחזרה הקצרה להתרעננות בין החלפת קווים: "עדי חזר ליום יומיים התרעננות אחרי שהם היו ביהודה ושומרון וחיכה להצבה בקו החדש שהיום אנחנו יודעים שהוא בצפון. בזמן הזה הוא הלך למסעדה לראות מה מצבה וגילה שמעל התקרה האקוסטית התפוצץ צינור והייתה לו דליפה. הכול היה ממש בוץ. הוא סיפר לחבר מהיחידה שלו, אחד דיבר עם השני וככה חיילים שיצאו אחרי חודש להתרעננות של 24-48 שעות, הגיעו מירושלים ומכל מיני מקומות מרוחקים למסעדה לעזור לו לתקן. זה רק מראה למה לא היה לעדי כל ספק איפה הוא צריך להיות בימים אלו".
רוצים לבוא לפרגן לעדי?
בתפריט של סאלוט, מספר מנות בשריות שכל אחד יכול להתחבר אליהן כמו: אונטריב - נתח המבושל משך 14 שעות בחום נמוך, קבב עגל וכבש המיוצרים במקום, רצועות אנטריקוט עסיסיות, נקניקיות צ'וריסוס, ועוד מנות בשר מרובות ויצירתיות, שלל רטבים וסלטים מובחרים, כשכל המנות מוצעות בפיתה מרובעת, בטורטיה גדולה, בחלה, או בצלחת ויש גם מנה צמחונית: בוריקה ביצה בפיתה עם שלל סלטים ורטבים.