שי רסילבסקי, תלמידת כיתה י', נכה מאה אחוז, לא פוקדת את המסגרת הלימודית שלה כבר חודש ימים, בגלל היעדר הסעה מתאימה.
2 צפייה בגלריה
שי רסילבסקי. מחכה לתשובות
שי רסילבסקי. מחכה לתשובות
שי רסילבסקי. מחכה לתשובות
(צילום: אלבום פרטי)
היא בת 15 וחצי, לומדת בחינוך המיוחד בבית אקשטיין בגן שמואל ולדברי אמה מירית השנה הוחלט בעירייה לא לאפשר לה את ההסעה המיוחדת לה היא זקוקה. מאחר ולמשפחה אין אפשרות להסיעה לבית הספר, שוהה התלמידה בביתה ללא מסגרת כבר חודש ימים.
"בתי סובלת מדלקת מפרקים מאוד קשה וליקוי ראייה חמור. דלקת המפרקים כל שנה מחמירה, היא לא יכולה לכופף את הרגל ובנוסף היא סובלת מליקוי ראייה. כשבתי החלה ללמוד בגן שמואל היא קיבלה הסעה מותאמת עם מדרגה נמוכה ומלווה. הבעיה במיניבוס רגיל היא שיש לו מדרגות גבוהות שעליהן היא לא יכולה לטפס. בנוסף, בצהריים כשהיא יוצאת לשמש ומחכים 30 מיניבוסים, היא לא רואה לאן ללכת וכבר קרה שעלתה על ההסעה הלא נכונה לכיוון חיפה. מונית זו ההסעה המתאימה עבורה".

2 צפייה בגלריה
מונית
מונית
שי זקוקה להסעה במונית
(צילום: שאטרסטוק)

לדברי האם מירית, לפני תחילת שנת הלימודים פנתה לאחראית על ההסעות בעירייה, אולם למרות זאת בתה לא זומנה לוועדה שבוחנת זכאויות להסעה. "יומיים לפני תחילת הלימודים אמרו לי שלא הגישו אותה. מישהו כנראה שכח. נאמר לי שלכן הם יתנו לה הסעה למשך 15 ימים, עד שתהיה ועדה נוספת וכך היה. אלא שבוועדה הנוספת מצאו שהיא אינה זכאית והבהירו לי שהם גם לא מבינים למה קיבלה את ההסעה בשנתיים האחרונות. ערערתי ושוב הוועדה דחתה אותה. ממה שהבנתי היה בתיק טופס שקשור למצב העיניים משנת 2022 כלומר לא עדכני. לו היו מעדכנים אותי יכולתי לשלוח טופס עדכני, הרי מצבה לא משתפר, הוא רק מחריף. שלחתי את החומרים העדכניים ואנחנו מחכים כעת להחלטה. בינתיים הילדה חודש בבית. היא נגמרת לי בבית".

קראו גם:

האם סיפרה כי בבית אקשטיין מקבלת בתה טיפול וחווה לראשונה הצלחות: "היא לא מרגישה חריגה כמו בכיתה קטנה בבית ספר 'רגיל'. פתאום היא מחייכת, יש לה חברות. הצעתי שתי אפשרויות לעירייה: מונית עם עוד ילדים או הסעה עם מדרגה נמוכה אבל עם מלווה. אנחנו מחכים לוועדה נוספת, אבל אין לדעת מתי היא תקרה כי בעירייה מסבירים שהמדינה במצב מלחמה. אני מבינה. אבל לא ברור לי איך זה קשור לתפקוד השוטף של הרשות".
מהעירייה נמסר: "לילדה יש אפשרות ללמוד בחדרה, בבית ספר עדנים, אולם המשפחה מסיבותיה בחרה להמשיך לרשום אותה בבית אקשטיין. אנו נמצאים בקשר עם המשפחה ונפעל ככל הניתן על מנת לעזור".
ממשרד החינוך נמסר: התלמידה זכאית להסעה יחד עם תלמידים נוספים. בשל בקשת המשפחה והרשות - נושא ההסעה של התלמידה הועבר לבדיקה בוועדה מרכזית".
פורסם לראשונה: 08:06, 20.11.23