מומחיות בעולם המקרקעין
עורכי דין שונים מומחים לתחומים שונים. על פניו זו נשמעת אמירה פשוטה ובסיסית למדי, אך יש לה חשיבות לא מבוטלת כשאתם נדרשים לבחור עורך דין מקרקעין להשלמת עסקאות של קניית או מכירת נדל"ן. חשוב לזכור כי עורך דין המומחה בתחום מכיר היטב את כללי המשחק, את חוקי המיסוי ואת כל מה שצריך לדעת על קנייה ומכירה של דירה או נכס מסחרי, על פרויקטים של תמ"א 38 או על קבוצות רכישה, למשל. אם כן, לפני שאתם בוחרים ייצוג משפטי, ודאו שעורך הדין שלכם מומחה בתחום המקרקעין, ובאופן ספציפי בנושאים הרלוונטיים עבורכם. כך תוכלו לדעת שאתם בידיים טובות באמת.
1 צפייה בגלריה
משרד עורך דין אביב, שובייב ושות'
משרד עורך דין אביב, שובייב ושות'
משרד עורך דין אביב, שובייב ושות'
(צילום: FREEPIK )
הניסיון מדבר בעד עצמו
אם הזכרנו את המומחיות, הרי שלעורך הדין שלכם צריך להיות גם ניסיון מעשי, ורצוי שיהיה זה ניסיון עשיר ככל האפשר. אין ספק שגם עורכי דין צעירים בראשית דרכם יכולים להעניק סיוע לא רע בכלל, אבל עורך דין מקרקעין הבקיא בחוקים ובתקנות, ומנוסה בהתמודדות עם אתגרים גדולים ועסקאות מורכבות, הוא בוודאי האדם הנכון עבורכם. אם כן, בדקו כמה שנים הוא פעיל בתחום ואל תהססו לקבל גם המלצות מלקוחות אחרים שהתנסו ומוכנים לספר על החוויה. רבים מהם אף ישמחו לשתף אתכם בחוויה בקבוצות שונות בפייסבוק או באתרי האינטרנט.
על זמינות וקרבה גיאוגרפית
במדינה הקטנה שלנו אפשר להגיע בקלות ממקום למקום, ובכל זאת מומלץ לאתר עורך דין מקרקעין שנמצא במרחק נסיעה קצרה מכם. למעשה, המיקום הגאוגרפי של עורך הדין , משפיע לא פעם על הנוחות שלכם ועל התנהלות יעילה מול הצד השני, לדוגמא באזור השרון יש למצוא עורך דין מקרקעין בנתניה ועורך דין מקרקעין בחדרה. כך הוא יכול להגיע בקלות ובתוך זמן קצר לכל פגישה, ולקחת חלק פעיל בעסקה בשלבים מוקדמים הרבה יותר. יתרה מכך, סביר להניח שלעורך הדין תהיה היכרות טובה עם השוק המקומי, עם העירייה או הרשות המקומית, ואפילו עם המתווך שלכם. עורך דין יסודי הבקיא בפרטים הקטנים
בין אם אתם מוכרים, קונים, משכירים או מתכננים פרויקטים של תמ"א 38, העסקה שעל הפרק דורשת תשומת לב רבה לכל פרט קטן. זאת משום שלכל פרט כזה – קטן ככל שיהיה – עשויה להיות השפעה רבה על העסקה כולה. תפקידו של עורך הדין לבחון לעומק כל סעיף בחוזה, לבצע בדיקות מקדמיות ולדאוג לרישום הזכויות בתום התהליך ולאחר החתימה. מי שבקיא בעולמות התוכן ומנוסה בהם ידע לפעול בצורה חכמה ומסודרת כבר מהצעד הראשון, ולספק הגנה אופטימלית על הזכויות שלכם.
גם הקשר האישי חשוב
ניסיון, מקצועיות, בקיאות בפרטים ונגישות מקסימלית – כל אלה נושאים חשובים, ללא ספק. עם זאת, אל רשימת הדרישות שלכם מעורך הדין כדאי להוסיף גם כימיה בסיסית וקשר אישי. במילים אחרות, כשאתם מתנהלים מול עורך הדין רצוי שתהיה אווירה טובה ונעימה, ששיתוף הפעולה ביניכם יהיה אפקטיבי ומוצלח, ובעיקר שתדעו שאתם בידיים מקצועיות ואמינות. במצב כזה תהיו בטוחים שיש מי שדואג לכם באמת, מי שמבין את האינטרסים שלכם וגם יודע איך לפעול כדי להשיג עבורכם את הטוב ביותר.
לפני שבוחרים – בודקים היטב את השטח
הכללים שהזכרנו כאן יעזרו לכם לוודא שאתם בוחרים עורך דין מקרקעין מומחה, עם ניסיון רב וזמינות גבוהה ככל האפשר. עם זאת, רגע לפני שאתם מנהלים משא ומתן על שכר הטרחה שלו ובודקים עלות עורך דין קניית דירה, כדאי לעצור ולבדוק האם הוא מייצג אתכם באופן בלעדי, או שמא ייתכן שהוא מייצג גם את הצד השני. זאת משום שהוא אמנם רשאי על פי חוק לייצג גם אתכם וגם את הצד השני בעסקה, אבל לכם מגיע עורך דין ששם את טובתכם בראש, ומעניק עדיפות לאינטרסים האישיים שלכם. חשוב לא פחות מכך, במקרים שונים עלולות להתעורר מורכבויות שונות בתהליך המשא ומתן ולפני החתימה על ההסכם, ובמצבים מהסוג הזה רצוי שייצג אתכם עורך דין שנאמן רק לכם, ללא סנטימנטים מיוחדים לצד השני.
עורך דין מקרקעין – למה אסור לוותר עליו?
כל עסקת מקרקעין היא עסקה מורכבת, ועד למועד החתימה נדרשת תשומת לב רבה לכל פרט ופרט. לכן מומלץ לבחור בקפידה את עורך הדין שילווה אתכם לכל אורך הדרך, זה שיציב את האינטרסים שלכם בראש סדרי העדיפויות ויעזור לכם להשלים את העסקה על הצד הטוב ביותר. כך תיהנו גם מייעוץ מקצועי בסוגיות הקשורות למיסוי מקרקעין, למיצוי כל הזכויות שלכם ולהגנה משפטית בכל תרחיש אפשרי.
בין אם אתם רוכשים דירה על הנייר או נכס מיד פרטית, משכירים את הדירה שלכם או מתכננים להצטרף לקבוצת רכישה, עורך דין מקרקעין מנוסה הוא האדם הנכון בזמן הנכון. עם הידע הרב והניסיון שצבר, הוא ידע להוביל אתכם אל נקודת הסיום בראש שקט הרבה יותר, לייצג אתכם בפני הצד השני ולהעניק לכם שירות ללא פשרות. כך תוכלו לחסוך הרבה זמן יקר ולא מעט כסף בטווח הארוך, ולהימנע מטעויות שעשויות להתברר כיקרות למדי.