נכון שקיימות סדרות מתח רבות המתחרות על ליבם של הצופים, אולם לא תמיד הן מצליחות לפצח את הסוד ולשמור על רמת עניין גבוהה של הצופה הממוצע, ולהימנע מקיטשיות וחזרה מיותרת על סצנות. לכן, בחרנו עבורכם שלוש סדרות מתח ישראליות וייחודיות, כל אחת בדרכה שלה.
המדובב
למרות שבשנים האחרונות הופיעו בישראל לא מעט סדרות מתח מעולות, לא תמיד הדמות הראשית היא כזו שמעוררת עניין רב. אולם, ההיפך הוא הנכון ב-"מדובב". במרכזה של הסדרה עומד בחור בשם "אסא": קטן מראה, מגמגם, ובדיוק השתחרר אחרי 17 שנה בכלא. במהלך הסדרה אסא מתגלה כסוג של גאון, בעל כשרון דיבוב שבזכותו המשטרה מחליטה לגייס אותו לשורותיה, אך עם הפרקים מתגלים עוד צדדים אפלים באסא, אותם הוא בוחר "לממש" באמצעות תכנון ושימוש ערמומי בתדמית שמזוהה עמו. התשובות לגבי דמותו של אסא (בניגוד לדמויות אחרות לא פעם) אינן תמיד ברורות, והצופה נדרש להחליט בעצמו האם אסא הוא קורבן, פסיכופט, או מעט מכל אחד מהשניים, מה שרק מוסיף למתח ולעניין בעלילה. זה לא שכל האירועים בסדרה קשורים באופן ישיר לאסא, אבל גם הקשר העקיף לדמויות ואירועים בהחלט נרקם בצורה טובה.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

אנשי חוק
אנשי חוק היא לא סדרת מתח מומצאת, אלא כזו שמתמקדת בסיטואציות (ערוכות למדי) בעבודתם של שוטרי ישראל. בגדול, הסדרה עוקבת אחרי השוטרים בדרכם למעצר, פיענוח או מרדף, כשהתחושה מבחינת הצופה היא מעין עמידה מהצד, כשברקע מתרחשים לא מעט אירועים מלחיצים ומורטי עצבים. יש לומר: הסדרה מטבעה, מסתירה לא מעט מידע מן הצופה, שכן בניגוד לדמויות הפושעים ו\או השוטרים הבדיוניות, כאן מדובר על אנשים בשר ודם. מה שכן, הסדרה מערבת, באופן מקצועי למדי, את ממד המציאות עם ממדי העלילה השונים, כשהתוצאה היא סדרת מתח איכותית ומעניינת.
שביתה
מבין שתי הסדרות הקודמות שהזכרנו, ייתכן שהסדרה "שביתה" היא המטלטלת ביותר וזו שמשאירה את הצופים עם המון חומר למחשבה, גם לאחר הצפייה בה. במרכז העלילה עומדים עובדי מפעל ירושלמי אשר מואסים ביחס המשפיל והמזלזל של הנהלת המפעל ומחליטים להתאגד – אולם אז צצות בעיות רבות, או שיש לומר, צפות מעל השטח. ניתן לומר שהייחוד של הסדרה הזו, ואולי זהו בעצם הסוד לסדרה מוצלחת, הוא הדמויות האנושיות ושאיפותיהם ליחס שווה, פרנסה מכבדת וביטחון שמגיע להם, אולם הם לא מקבלים אותו. צריך לציין, כי למרות שישנן דמויות טובות יותר או פחות, הדמויות אינן כה קוטביות (לפחות לא כולן). לא פעם מוצא עצמו הצופה שואל האם בסיטואציה דומה, הוא היה מצליח לפעול באופן כזה או אחר, האם המחיר של פעולה מסוימת שווה את זה וכד'. בתוך סדרה ישראלית ובכלל, נעשתה פה עבודה טובה עם שחקנים מוכשרים ביותר.