מי מאיתנו לא חולם על השקעה בחו"ל, שתניב תשואה גבוהה ותחזיר את עצמה במהירות. השקעה חלומית, שלא דורשת יותר מדי התעסקות, בירוקרטיה וכאבי ראש. גם אם הצלחנו לארגן את ההון הראשוני, רבים מאיתנו לא באמת יודעים איך להתחיל, ואיך לגשת לעולם ההשקעות בחו"ל. אז אחת ולתמיד – איך מאתרים הזדמנויות השקעה בחו"ל?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

ארץ אחרת – חוקים חדשים

לפני שתצאו לדרך, חשוב להבין שכשמדובר בארץ אחרת, החוקים הם אחרים לחלוטין. בין אם מדובר בהיבט של מיסוי, הגבלות, זכויות, עלויות נלוות, וחובות החוק שחלות עליכם, גם כשמשקיעים זרים. המפתח לעסקה מוצלחת בחו"ל, היא קודם כל הבנה מלאה של כל הבירוקרטיה והחוקים שמסביב, כדי לעשות את הדברים כמו שצריך מבלי להסתבך.

איך מאתרים הזדמנויות?

ההון מוכן, וכל מה שצריך הוא הזדמנות טובה. בניגוד לדייג, בו אתם יושבים וממתינים בסבלנות לדג שיגיע אליכם, בעולם הנדל"ן וההשקעות תצטרכו להפשיל את השרוולים ולהזיע קצת. איתור הזדמנות שווה יכול לקחת מעט זמן ואנרגיה, ויש לקחת זאת בחשבון כאשר אתם מתכננים את ההשקעה שלכם. אחת הדרכים היותר פופולריות לאיתור הזדמנויות, בארץ ובחו"ל, הוא מפה לאוזן. כמעט לכולם יש חבר שמשקיע, ומניב תשואות יפות. תוכלו לשמוע ממנו מגוון אופציות, ולהבין "מה חם" בשוק ההשקעות, שיכול להתאים לתקציב שלכם.

קראו באינטרנט

זה אולי נשמע לכם מובן מאליו, אבל משקיעים רבים רוצים לקפוץ למים מבלי לקרוא יותר מדי חומר. בפועל, כדאי להקדיש את הזמן לקריאת כתבות באתרים כמו גלובס, כלכליסט, בלוגים של משקיעים, הצטרפות לקבוצות רלוונטיות בפייסבוק, ובמידת הצורך אפילו לקרוא מאמרים באנגלית. גם אם תיעזרו בחברת ניהול, תוכלו להגיע עם רקע, כאשר אתם יודעים על מה אתם מדברים, לשאול שאלות נכונות שיסייעו לכם בתהליך.

חברת ניהול – כל הדרך עד להצלחה

רבים בוחרים בחברת ניהול שתאתר עבורכם את ההזדמנות ותסייע בניהול התהליך הבירוקרטי. תפקידה של חברת ניהול היא לחבר אותנו לנכס, וללוות אותנו כל הדרך בתהליך הרכישה. חברת ניהול לרוב עובדת במקום מסוים, יודעת לאתר נכסים במחירים מצוינים שערכם צפוי לעלות. למשל greece-nadlan שיכולים ללוות אתכם כל הדרך לעסקאות נדל"ן משתלמות ביוון, שיניבו לכם תשואה רבה. הליווי המלא מהחברה, יבטיח שלא תפלו על ה"אותיות הקטנות", ויאפשר לכם להשקיע את הכסף בצורה נוחה ורווחית.

הכול עניין של הנגשה

כשאנחנו מדברים על שפה זרה, על חוקים אחרים, ואפילו על תרבות אחרת, חשוב שיהיה גורם מקשר שיוכל להנגיש עבורנו את עולם הנדל"ן באותה ארץ. חברת ניהול מתמחה בכל הדקויות, צברה ניסיון רב, ותוכל להתמודד עם כל בלת"מ שלא יהיה. בסופו של דבר, התפקיד של חברת הניהול הוא להפוך את העולם ה"מפחיד" הזה של השקעות בחו"ל – לנגיש עבורכם, כדי שתוכלו להשקיע ולהרוויח.

אמינות ושקיפות זה שם המשחק

כאשר אתם סומכים על חברת ניהול, אפשר להגיד שאתם מפקידים את כספיכם בידיהם של אחרים. שני גורמים שחשוב לשים לב אליהם, הם האמינות והשקיפות של חברת הניהול שלכם. כל מי שהשקיע בנדל"ן, יודע שלא תמיד הכול הולך חלק. בין אם מדובר בקבלת היתרים ואישורים, בין אם מדובר בקבלת המימון, ובין אם מדובר בגורמים בלתי צפויים שמפריעים להתנהלות החלקה של הפרויקט. גם כשהדברים לא נראים טוב, חשוב שחברת הניהול תדע לעדכן אתכם בפרטים המלאים, מבלי להחסיר מכם מידע, כדי שתוכלו לראות את התמונה המלאה. חברת ניהול אמינה, תשרה עליכם ביטחון, ותאפשר לכם לסמוך בעיניים עצומות על מי שמחזיק בהונכם.