מגפת הקורונה שינתה את החיים של כולנו, או לפחות רובנו. התופעה הבולטת ביותר היא כמובן הצמצום המשמעותי של היציאה מהבית, ולפעמים אפילו צורך להישאר במרחבי המגורים כמעט כל הזמן. במצב כזה גדלה החשיבות של דירה שנעים לחיות בה, ולכן אין פלא שגם בתקופה זו של אי ודאות יש ביקוש להובלת דירות בחדרה. עוד סיבה לכך שיש אנשים שזקוקים לשירות הובלות בחדרה היא המצוקה הכספית - לא מעט צעירים חוזרים לגור עם ההורים עד להתייצבות המצב הכלכלי. באופן טבעי עולה השאלה איך משפיעים הימים המיוחדים האלה על מחירי הובלת הדירות בחדרה, ואיך אפשר לנצל את המצב כדי להוזיל את העלות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

הובלות בחדרה במחירים משתלמים במיוחד

אמנם גם בזמן משבר הקורונה יש כאמור ביקוש להעברת דירות בחדרה, ממנה ואליה - אבל המגמה המסתמנת היא שהביקוש נמוך בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. כדאי לדעת שהחורף הוא תקופת שפל בתחום, ואילו בקיץ כל חברות ההובלות עובדות מסביב לשעון. באביב, ובתקופה שאחרי החגים, בדרך כלל מתחילה עלייה בכמות מעברי הדירה - אבל השנה המגמה שונה.
בהתאם המחיר שתתבקשו לשלם עבור הובלה בחדרה יהיה אטרקטיבי - עוד סיבה לא לחכות אלא לעבור דירה כבר עכשיו (מה גם שממילא לא תהיה חזרה מלאה למה שהיה פעם, אלא שגרה חדשה שחשוב להסתגל אליה).

על מה חשוב להקפיד כשבוחרים חברה להובלת דירה בחדרה?

התקופה הנוכחית מתאפיינת בעיקר בפגיעה כלכלית לא פשוטה, ובהתאם רובנו מנסים לחסוך בהוצאות. כשמדובר בשירות שאי אפשר לוותר עליו - ומן הסתם קשה עד בלתי אפשרי להעביר תכולת דירה שלמה בלי עזרת אנשי מקצוע - המטרה תהיה למצוא חברה שדורשת מחיר נמוך במיוחד.
למרות זאת, יש כמה דברים שאסור להתפשר עליהם. דווקא בימים אלה חשוב במיוחד להיזהר מחאפרים, שאולי מספקים הצעת מחיר אטרקטיבית אבל בפועל עלולים לגרום נזק כבד. בנוסף יש מצבים שבהם הצעת המחיר האטרקטיבית הופכת בפועל לדרישה לשלם סכום גבוה יותר - כשכבר אין לכם בחירה אמיתית.
בהתאם מומלץ בחום לחתום על הסכם מסודר ומפורט. הסכם כזה חייב לכלול את מועד ההובלה בחדרה, את השעה שבה אנשי המקצוע יגיעו אליכם, את היקף התכולה (כולל פריטים שמחייבים תשומת לב מיוחדת), המחיר וכל מידע רלוונטי אחר (למשל צורך במנוף). מובילים מומלצים בחדרה לא יחששו לחתום על חוזה, וכך תוכלו לעבור בראש שקט לגמרי.

על מה חשוב להקפיד כשעוברים דירה בתקופת הקורונה?

גם לפי התקנות המחמירות, הובלת דירות מותרת גם בימים אלה, כל עוד מדובר במצב שמחייב את המעבר. מן הסתם אם החלטתם לעבור, זאת פעולה הכרחית מבחינתכם - והדגש העיקרי הוא להתנהל בזהירות. הכלל החשוב ביותר להגנה מפני הדבקות הוא הריחוק. בהתאם מומלץ לשמור על מרחק של לפחות 2 מטר מהמובילים שמגיעים אליכם הביתה, גם בזמן שהם מעמיסים את הרכוש שלכם על המשאית וגם בזמן הפריקה שלה. כמובן שהריחוק החברתי לא פוגע באיכות השירות שתקבלו, וגם לא בא על חשבון אדיבות וחביבות (של המובילים ושלכם) - כך שלמרות המתח והקושי המובנים ההעברה תיזכר כחוויה נעימה.

איך להוזיל עוד יותר את עלות מעבר הדירה בחדרה?

משבר הקורונה, כמו כל משבר, הוא גם הזדמנות לשבור הרגלים ישנים. גם מעבר דירה הוא הזדמנות - לבחון מה באמת אתם צריכים ועל מה הגיע הזמן לוותר. ככל שתצמצמו את היקף התכולה, כך המחיר שתשלמו על שירותי הובלות בחדרה יהיה נמוך יותר. רווח נוסף הוא החיסכון בזמן כשאתם מארגנים את החיים מחדש, וגם הידיעה שהשארתם מאחור את החפצים המיותרים מקלה על היציאה לדרך חדשה. בהצלחה!