קהילת חריש גאה תקיים אירוע "שולחנות עגולים" לציון חודש הגאווה, בו צפוי שיח בנושא סטיגמות, הכלה, ערבות הדדית, שותפות בקהילה, הורות ללהט"ב ושיתופי פעולה בין הקהילות.
2 צפייה בגלריה
אירוע גאווה בחריש
אירוע גאווה בחריש
אירוע גאווה בחריש
(צילום: אלבום פרטי)
האירוע יתקיים בתאריך 6 ביוני בחסות משטרת ישראל תחנת עירון והמרכז לצדק חברתי. משטרת עירון לקחה חסות על האירוע והציעה את משרדיה כאכסנייה לשולחנות העגולים, תקצבה את הכיבוד וכל צורך אחר נלווה.
בפרסומים לאירוע נכתב בין היתר: "בעיר המורכבת ממגוון קהילות זו הזדמנות אמיתית או בלגן גדול, זה תלוי בנו יותר מכל אדם אחר. להכיר, להביע דעה, לשמוע דעות אחרות להכיר חוזקות וכאבים של האחר, אבל מעל הכול לפגוש אותו. אם לא נפגוש את המגוון שיש בעיר לא נוכל להכיל אותו. בואו ניצור בעצמנו עיר טובה וחברה שכיף להיות חלק ממנה".

2 צפייה בגלריה
דגל הגאווה ברחובות העיר
דגל הגאווה ברחובות העיר
דגל הגאווה
(צילום המחשה: ראובן כהן עיריית חיפה)

מעיין גלעד מנהלת קהילת חריש גאה, יוזמת האירוע, סיפרה: "במהלך ארבע השנים האחרונות הקמתי את הקהילה הגאה בחריש ומשנה שעברה באופן רשמי אני רכזת הקהילה הגאה מטעם העירייה. בכל השנים אירועי הגאווה הופקו על ידי הקהילה הגאה והליברלית. השנה לראשונה, העירייה מביאה לכאן אירוע גאווה, הרצאה ותערוכת אמנים מקומיים. אז מאחר והעירייה לוקחת על עצמה את זה, אני התפניתי לאירועי גאווה שהם מעבר לדי. ג'יי ומסיבה. חשבתי מה יכול להיות משמעותי במצב במדינה וגם בחריש ולאור דו"ח הלהטופוביה לשנת 2023 שמראה שמקרי האלימות נגד הקהילה עלו, נולדה היוזמה".
קראו גם:
גלעד ממשיכה: "חשבתי לקיים את האירוע באחד הפארקים בחריש, ובשיחה שהייתה לי עם מפקד נקודת המשטרה בחריש הוא הציע לי להשתמש בנקודה כאמירה שמקדמת שותפות והכלה וזה מוטיב שחוזר איתם, כי המשטרה עזרה לי המון בשנים קודמות כשאני הפקתי לבד אירועי גאווה. בשיחה מאוחרת יותר הם הציעו לא רק לתת את האכסניה אלא לקחת חסות על הכול, כולל כיבוד וראש תחום הלהט"ב במשטרה גם תעביר לנו מצגת. בחריש יש קהילה הכי גדולה בין תל אביב לחיפה, 40 אחוז מהגאים כאן הם משפחות שמצאו כאן מקום מכיל".
בשבועות האחרונות חריש עלתה לכותרות לא בהקשר חיובי. עם המחאות נגד הג'ימבורי. זה לא צייר את העיר כליברלית.
"מהרגע בו התחלתי לרכז את הקהילה ועד היום, היו שני מקרים בלבד של היתקלויות עם להט"ב. אחד בכלל לא היה מול קהל דתי. העניין הדתי לא מהווה פקטור בכלל בנושא הזה". סנ"צ דודי רוזנטל מפקד תחנת עירון שלקח חסות על האירוע מספר: "תחנת עירון מאוד מגוונת בקהילות שלה ותא השטח שלה כולל גם אוכלוסייה ערבית וגם יהודית וגם בתוכן יש קהילות רבות מאוד ובתוך זה חריש. היא עיר בהתהוות שבתוכה ריבוי קהילות, גם ריבוי זרמים חילוניים, ריבוי זרמים חרדיים ודתיים. לשמחתי יש גם את הקהילה הגאה. בכל שנה הם רוצים לקיים אירוע גאווה ובצדק וזיהיתי שיש פער באיתור מקום בגלל כל מיני חסמים ולכן הצעתי שנקיים את האירוע במקום נייטרלי בנקודת המשטרה מתוך רעיון לקבל את האחר והשונה בצורה נעימה. אנחנו עושים זאת בשמחה גדולה".
פורסם לראשונה: 19:57, 31.05.23