בשורה תחבורתית לתושבי העיר חריש. הקמת כביש הכניסה הדרומית לחריש מתקדמת שלב.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה הכביש
כך ייראה הכביש
כך ייראה הכביש
(הדמיה: נתיבי ישראל)
בימים אלה פורסם מכרז לקבלנים לתכנון וביצוע החלק המערבי של כביש 611. היציאה למכרז ולשלבי הביצוע על ידי חברת "נתיבי ישראל" מתוקצבת במסגרת החלטת ממשלה לחריש שהתקבלה לפני כחצי שנה לאחר מאמצים גדולים של העירייה. עבודות מקדימות כבר בוצעו בשטח, וגם שלב התכנון המפורט של הכביש כבר הסתיים. השלב הנוכחי כולל יצירת תוכניות עבודה וביצוע העבודה עצמה. העבודות צפויות להתחיל בתוך מספר חודשים ולהימשך שנתיים וחצי (31 חודשים על פי דרישת המכרז).
פרויקט הקמת הכביש החדש כולל בין היתר את הקמתם של ארבעה גשרים, שביל אופניים לכל אורכו, מעברים לבעלי חיים, שיקום נופי ועוד. הכביש החדש ייצא משדרות האחווה, סמוך לשכונת הפרחים, יתחבר לכביש 574, ויהיה הבסיס לחיבור ישיר של חריש לכביש 6 בהמשך.

2 צפייה בגלריה
הכביש ייצא משדרות האחווה
הכביש ייצא משדרות האחווה
הכביש ייצא משדרות האחווה
(הדמיה: נתיבי ישראל)

ראש העיר יצחק קשת: "אני מודה למשרד התחבורה ולחברת נתיבי ישראל בראשות המנכ"ל ניסים פרץ בשמי ובשם תושבי חריש. כביש 611 החדש מקדם אותנו למטרה העיקרית שלנו, חיבור חריש לכביש 6, חיבור שנתמך בדעתם של מומחי תחבורה מהמובילים בארץ. אני מאמין שיחד עם כינונה של הממשלה החדשה והמינוי המחודש של מירי רגב לשרת התחבורה, יהיו לנו בקרוב בשורות גם בעניין בעניין הזה".
הקמת כניסה נוספת לחריש היא חלק בלתי נפרד מההתפתחות של חריש והתקדמות האכלוס. המהלך הזה מצטרף לפתיחת מחלף מג"ב לפני כשנה, מחלף שהקל באופן דרמטי על עומסי התנועה ביציאה מחריש ובכניסה אליה בשעות העומס, ואפשר גם עשרות נסיעות ביום בתחבורה הציבורית לחריש וממנה, שנוספו בספטמבר האחרון. מהלך נוסף וארוך טווח שהעירייה מקדמת מול הממשלה הוא רכבת לחריש. בלחץ העירייה, אושרה לאחרונה בחינת חלופה להקמת תחנת רכבת בחריש, סמוך לכניסה לעיר.
קראו גם:
דימה פריצקר, מנהל אגף פרויקטים צפון בחברת "נתיבי ישראל", מברך גם הוא על הוצאת המכרז לכביש 611. "מדובר באבן דרך נוספת בהתפתחותה של העיר חריש כעיר הנמצאת בתנופת בנייה והתרחבות", הוא אומר. "הפרויקט עתיד לתת מענה תחבורתי בהתאם לגידול התנועה הצפוי באזור".
לעדכונים: חדשות חדרה