השיח השלילי ברשתות החברתיות מונע ממשפחות וממתעניינים להגיע לחריש לרכוש דירה, ובכך פוגע בקצב האכלוס. כך טוענים בעיריית חריש. בעירייה החליטו לעשות מעשה ולפעול, כדי לבלום את התופעה שמגדירים אותה "חמורה" עד כדי כך, שהיא פוגעת בתדמית העיר.
1 צפייה בגלריה
ראש עיריית חריש, יצחק קשת. צילום: יח"צ
ראש עיריית חריש, יצחק קשת. צילום: יח"צ
ראש עיריית חריש, יצחק קשת. צילום: יח"צ
"יש צורך אצלנו ברשות להראות לתושבי העיר את החשיבות של הפעלת שיקול דעת לפני כתיבת פוסט או תגובה", אמרו בעירייה.
לצורך כך, התקיים השבוע ערב ובו השתתפו תושבים, נציגי העירייה וגורמי מקצוע אחרים. בערב הגדירה העירייה בפני המשתתפים נושא זה כאחד האתגרים הגדולים והמסוכנים שעומדים בפני אנשי העיר.
את הערב פתח ראש עיריית חריש, יצחק קשת. הוא העלה את הסוגיה הבעייתית של השיח ברשתות החברתיות, ואת האחריות שמוטלת על כל תושב בדרך שבה הוא מותח ביקורת ומפרסם אותה.
לדבריו, השיח השלילי הנפוץ באחרונה ברשתות החברתיות גורם לחששות רבים בקרב מתעניינים פוטנציאליים, ויוצר מצג שווא בנוגע לחיי היום-יום בעיר. "חריש היא עיר נפלאה עם הרבה מאוד עשייה חיובית וקהילה נפלאה. נכון שיש לנו עוד דרך ארוכה לעבור, ולא הכול תמיד מושלם, אך אנחנו בדרך הנכונה להקמת עיר מובילה ומשגשגת", אמר.
במהלך הערב התבקש כל אחד מהמשתתפים לכתוב הצעות לשיפור השיח בין התושבים, ולשיפור השיח עם הרשות. ההצעות רוכזו, ובעיריית חריש ציינו כי במהלך חודש ספטמבר יתפרסמו הממצאים שעלו במפגש.