החל מהיום, באופן רשמי - חריש היא עיר.
1 צפייה בגלריה
ראש העירייה יצחק קשת ושרת הפנים איילת שקד, היום
ראש העירייה יצחק קשת ושרת הפנים איילת שקד, היום
ראש העירייה יצחק קשת ושרת הפנים איילת שקד, היום
(צילום: מור שקיפי לאטי)
קראו עוד:
היום חתמה שרת הפנים איילת שקד על ההחלטה לשינוי המעמד המוניציפלי של חריש ממועצה מקומית לעיר. מעמד החתימה התקיים בהשתתפות ראש העירייה, יצחק קשת, במסגרת ביקור שרת הפנים ומנכ"ל משרדה, יאיר הירש, ונציגי המשרד בחריש.
ההחלטה על שינוי מעמדה המוניציפלי של חריש ממועצה מקומית לעירייה התקבלה לאור צמיחתה של המועצה והתכנון העתידי שאמור להביא להמשך הגידול של העיר בהתאם לתוכנית הממשלתית לפיתוח חריש. התוכנית כוללת השקעות תקציביות של משרדי הממשלה השונים בפתרונות תחבורה, בפיתוח תשתיות ציבוריות ועוד ועוד.
זהו המנדט הראשון של הוועדה הגיאוגרפית הקבועה לבחינת מעמד מוניציפלי ולבחינת מיזוג רשויות מקומיות מרצון אשר דנה בנושא, שמעה את הצדדים הנוגעים בדבר, בחנה ואף סיירה במקום והמליצה לשרת הפנים על שינוי מעמדה של הרשות לעירייה.
בין שיקוליה ניתן לציין את מאפייניה הדמוגרפיים של הרשות, אשר ב-3 שנים הקרובות צפויה אוכלוסיית חריש לגדול לכ-60,000 תושבים, שהיא צמיחה גבוהה וחריגה של כ-680% בתוך חמש שנים.
שרת הפנים איילת שקד: "חריש היא פרויקט לאומי של הקמת עיר חדשה בישראל – ההכרזה עליה כעיר היא הכרזה על הצלחת הפרויקט. חריש היא מודל להקמת עיר יציבה בתוך עשור, והיא לוקחת חלק משמעותי בהתמודדות עם משבר הדיור. שכונות שלמות, מערכת חינוך גדולה, מבני ציבור, פארקים – וכל זה בשבע שנים בלבד.
ההקמה והפיתוח של חריש היו כרוכים בהתמודדות עם אתגרים ייחודיים של בניית עיר כמעט מאפס, הקמת השירותים העירוניים והכול תוך כדי קליטת עשרות אלפי תושבים חדשים – אלה אתגרים שעיר ותיקה לא נדרשת להתמודד איתם – וחריש עמדה בהם בהצלחה.
ראש עיריית חריש יצחק קשת: "היום אנחנו חוגגים נקודת ציון חשובה בהיסטוריה של העיר הצעירה שלנו. ההכרזה החשובה היום על הפיכתה של חריש לעיר היא ההכרה הרשמית בהצלחת הפרויקט הלאומי הכל-כך מיוחד הזה: הקמת עיר חדשה בישראל. המלאכה לא הסתיימה, תהליך הקמת העיר עדיין בעיצומו וחריש ממשיכה כל הזמן לצמוח ולגדול בקצב אדיר. רק לאחרונה אושרה החלטת ממשלה חדשה לעיר בהיקף של כחצי מיליארד שקל. האתגר גדול, ואנחנו שמחים על כך ששרת הפנים איילת שקד וראש הממשלה עומדים לצידנו".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 16:08, 24.05.22