עובד במפעל אליאנס נפצע קשה בידו במהלך עבודתו. לדבריו, מאז הפציעה הוא נותר נכה. הוא תובע מהמפעל פיצוי בסך מיליוני שקלים.
1 צפייה בגלריה
המכונה ממנה נפצע העובדה
המכונה ממנה נפצע העובדה
המכונה ממנה נפצע העובדה
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
התובע, תושב חדרה, עבד במפעל "אליאנס - חברה לצמיגים בע"מ" שפועל באזור התעשייה בחדרה ועוסק בייצור צמיגים לרכב ולתעשייה. התאונה אירעה בשיאו של הקיץ, במפעל ישן שאינו ממוזג, כך על פי הנטען בתביעה.
בתביעה, שהוגשה על ידי עורך הדין אורן בושרי, נטען כי במהלך חודש אוגוסט 2020, בעת שהתובע עבד על מכונה המייצרת צמיגים, אירועה תקלה וההוראה שנתבקשה מהתובע במקרי תקלה היא להחזיר את פעולת המכונה לסדרה במהירות האפשרית. "מדובר במכונה שמייצרת צמיגים לסוגיהם, ומה שנתקע במכונה היה חומר הגלם", נטען בתביעה.
בתביעה נטען כי התובע הכניס את ידו אל המכונה כדי להפריד את חומר הגלם שנדבק. אלא, שאז אירע אירוע מצמרר: המכונה חזרה לפעול, תוך שהיא שואבת ומעבדת את ידו של התובע עד כדי קטיעתה המלאה ממקומה. התובע נזעק מכאב והובל בדחיפות לבית החולים איכילוב עם יד תלושה אותה לקח בעצמו לבית החולים.
התובע אושפז תחילה במחלקת טיפול נמרץ ולאחר מכן במערך הכירורגי אורתופדי. הוא נותח מספר פעמים ובוצע חיבור של הגדם הכרות ליד עם שימוש בשתלי כלי דם, עצב ועור שנלקחו משוקי רגליו ופערו בהם צלקות מכוערות. קטע היד שנתלש הוחזרה למקומו אולם לטענת העובד, הוא נותר סובל מחוסר תחושה ושיתוק מוטורי.
בתביעה נטען כי בעקבות התאונה וכתוצאה ממנה נותר התובע נכה, מוגבל בתנועותיו ובתפקודיו וסובל מכאבים עזים. "כן סובל התובע מבעיות רפואיות נוספות. התובע אינו מסוגל לעבודה כלל. זאת ועוד, שגרת חייו של התובע השתבשה, מאז התאונה הוא הפך להיות בלתי סבלני, עצבני ותלותי, ובטחונו העצמי נפגע קשות. התובע סובל מפוסט טראומה שעיקרה נובע מכך שהחזיק את גדם ידו ביד השנייה".
בכתב התביעה נטען כי החברה חבה כלפי התובע בין היתר בשל אחריותה לספק לו סביבת עבודה בטוחה והדרכה נאותה. עוד נטען כי מבנה המכונה לא מנע הכנסת היד בעת פעולתה וגם לא גרם להפסקת פעולת המכונה עם הכנסת היד. בתביעה נטען כי "מדובר במכונה מאולתרת, אשר נבנתה במקום, טלאי על טלאי, ללא תכנית מסודרת, לא על פי תקנים כלשהם או אבטיפוס, ללא בדיקת מהנדס חשמל או מהנדס בטיחות או בקרה חיצונית כלשהי".
מאליאנס נמסר: "התביא תידון במסגרת ההליכים המשפטיים בבית המשפט. אליאנס, כמו תמיד, דואגת לבטיחות העובדים שלה".
לעדכונים: חדשות חדרה