אהרון טובול (47), אחד הסמלים של מכבי חדרה בכדורסל וקפטן העבר שלה, חלה לפני כשלוש שנים בסרטן נדיר ומאז הוא נלחם בו בכל כוחו. כעת הוא מבקש את עזרת הציבור במימון טיפולים בארה"ב אליהם ייצא ביום ראשון הקרוב יחד עם אשתו וארבעת ילדיהם.
2 צפייה בגלריה
אהרון טובול, בניו יורק. "אני מקווה שהכול יעבור בשלום ונחזור הביתה כמה שיותר מהר"
אהרון טובול, בניו יורק. "אני מקווה שהכול יעבור בשלום ונחזור הביתה כמה שיותר מהר"
אהרון טובול
(צילום: אלבום פרטי)

טובול ומשפחתו נלחמים בנחישות נגד המחלה. במסגרת זו, עבר בארץ טיפולים שונים ורבים לרבות טיפולים כימיים וביולוגיים, שלא הצליחו לעצור את התקדמות המחלה. יתרה מזו, בשלב מסוים גופו קרס, הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ והיה כפסע מהמוות.
הסרטן ממנו הוא סובל נדיר כל כך, שלא ניתן לזהות היכן בדיוק הוא ממוקם והמדובר במקרה יחיד מסוגו בעולם.
כחלק מהנסיונות לעצור את המחלה, לפני כשנה טסה המשפחה לניו יורק לטיפול ניסיוני בבית חולים למחלות נדירות בברונקס.
עלויות הטיפולים והשהות שם היו גבוהות והציבור נרתם לסייע בתרומות לשם הצלת חייו של אהרון . אלא שאחרי שהות של שמונה חודשים שם והטבה מסוימת במצבו , החל שוב מצבו להתדרדר.
"בסוף אוגוסט, חזרנו לארץ אחרי שמונה חודשי טיפול בניו יורק. הטיפול הטיב איתי אבל לא בהרבה ואז אחרי ארבעה חודשים בארץ הכול התפרץ שוב”, סיפר טובול.
"בחודשיים האחרונים ערכנו בירורים ונסיונות למצוא טיפולים ולהגיע למיטב הרופאים העולמיים. הגענו לרופא בברלין, שכתב לי פרוטוקול טיפול אחרי שעבר על תוצאות הביופסיה והחומר הרפואי ואז והגענו לקטע של הסכום והבנו שזה סכום דמיוני. 200 אלף יורו לא כולל מחיה,, לא כולל בתי ספר לילדים ושום דבר אחר. הבנו שאין לנו אופציה כלכלית לגשת לטיפול הזה, אז המשכנו לחפש והגענו לבה"ח ביוסטון טקסס, אולם גם שם העלויות גבוהות ועמדו על 600 אלף דולר. גם זה היה סכום שלא יכולנו לדמיין, וכשהיינו כבר חצי מיואשים, התיק הרפואי שלי נפל על ד"ר פרידלנדר - יהודי אמריקאי שדרש שנגיע מיידית לארה"ב, לבית החולים 'סלואן קטרינג'".

2 צפייה בגלריה
בטיפולים בבית החולים
בטיפולים בבית החולים
אהרון טובול בטיפולים בבית החולים
(צילום: אלבום פרטי)

קראו גם:

עלות הטיפול והשהות שם נאמדת בכחצי מיליון שקלים ומשפחת טובול החליטה להעתיק את מקום מגוריה מחדרה שוב ולטוס לארצות הברית, מיידית: "ביום ראשון הקרוב נטוס בכל מקרה, בלי לדעת איפה נהיה ונישן ואיך נשלם את הסכום שמגלם בתוכו את הטיפולים והשהות שם לחצי שנה. התושבים בעיר יודעים שאני כבר שלוש שנים נלחם על חיי, חצינו את כל העולם למען זה.
"כשהרופא ראה את התיק הרפואי שלי הוא שאל איך אני בכלל חי 3 שנים, כשנתנו לי רק חצי שנה לחיות? אני יודע שזה בזכות אנשים טובים מאד שפתחו את הלב שלהם ואת הכיס ועזרו לי. כל תרופה שקיבלתי האריכה לי את החיים ונתנה לי עוד כוח להילחם. הלב החדרתי והלב היהודי, הלב הישראלי בכלל הוא משהו מדהים ולא מובן מאליו. אנו מקבלים גם המון אהבה ותמיכה ברחוב, זה מחמם את הלב ואני אסיר תודה על כך”.

רוצים לתרום ולסייע לאהרון טובול להציל את חייו?


חשבון לתרומות למען אהרון טובול:

בנק הדואר
סניף 001
בנק הדואר 09
חשבון : 27328592
לתרומה בביט: 0533037888