מבצע גדול להצלת חייו של הצעיר בן ה-23 מבנימינה החולה בסרטן נדיר: פלג כץ (23), תושב בנימינה, נלחם בסרטן נדיר(פיברוסרקומה) המתפשט בכל גופו.
1 צפייה בגלריה
פלג כץ וארוסתו
פלג כץ וארוסתו
פלג כץ וארוסתו
(צילום: מתוך אתר "להושיט יד")

בארץ הטיפולים כבר לא עוזרים ובני המשפחה שלו מצאו טיפול חדשני בארה"ב שעשוי להציל את חייו. למרות שזהו הסיכוי האחרון להציל את חייו של הצעיר, עלויות ההטסה, השהות והטיפולים נאמדים בארבעה מיליון שקלים, סכום שלא נמצא בידי המשפחה.
לאחרונה עלה ב'להושיט יד' קמפיין גיוס ההמונים 'מצילים את פלג' שמטרתו לגייס את הסכום בתוך שבועיים בלבד שזה פרק הזמן שאם יגיע לארה"ב עוד יהיה סיכוי להצילו.
בדברי ההסבר לקמפיין אמר פלג: "ב-2018 התחלתי להתלונן על כאבים . זה כאבים שאי אפשר להעביר במילים רמות כאב שלא ידעתי שקיימות , חשדו שיש לי בקע. המשכתי בבירור רפואי בתסכול רב, כי אף אחד לא ידע מה יש לי. בשלב מסויים עשו לי mri ואחרי 24 שעות הרופא אבחן אותי בגידול שפיר במשך שמונה חודשים, מה שאיפשר לגידול להתפתח.
פלג מספר: "משהו הרגיש לי לא תקין והומלץ לנו לשלוח את הגידול למיאמי לאבחנה . ילינו שהגידול התפשט ויש גרורות בריאות, בעמוד שדרה ובידיים וברגליים. הרגשתי שזהו, שאני יותר מעדיף למות מלחיות. מבחור עובד מגשים מטרות הפכתי לבחור סיעודי שלא יכול אפילו להתקלח לבד".
עוד אמר: "בארץ הרופאים אמרו שאין עוד מה לעשות חוץ מלהרוויח קצת זמן ואני כבר רציתי להרים ידיים, אבל נועה ארוסתי וההורים לא נתנו לי לוותר. מצד אחד החיים שלי תלויים על חוט דק ומצד שני יש אור בקצה המנהרה. מצאנו בית חולים בטקסס שמציע טיפול ייחודי נסיוני וחדשני במיוחד לאבחנה שלי. הם אמרו שיש סיכוי להציל אותי, אבל רק אם אגיע אליהם בתוך פחות משבועיים".


קראו גם:

"זו ההזדמנות היחידה והסיכוי היחיד שלי לחיות. כששמעתי על עלות הטיפולים, הטיסות והשהות לא יכולתי לעצור את הדמעות. אין לי סיכוי לעשות את זה לבד. אני מוכרח להילחם בשביל נועה, בשביל ההורים שלי. אני חולם לראות את ארוסתי, אהבת חיי מגיל 15, צועדת אליי לחופה עם חיוך של ניצחון שעשינו את זה. המחשבה הזו נותנת לי כוח להילחם. אני יודע שהיא פוחדת לאבד אותי וזה שובר לי את הלב לרסיסים. הבטחתי לה שלא אוותר, שהסרט לא יפריד בינינו".
עד כה נאספו כ-3.5 מיליון שקלים והמבצע מצוי ביישורת האחרונה, אולם בגלל שמדובר במירוץ כנגד הזמן, לכל תרומה מיידית חשיבות עילאית.

רוצים לסייע כדי להציל את פלג כץ?