רגע, אני שומע קצת פחות טוב או שזה רק נדמה לי? רבים מאיתנו שואלים עצמם את השאלה הזו, מחשש לאיבוד שמיעה. מדובר פעמים רבות בתהליך איטי מאוד, שקשה להכיר בו ולהתמודד עם הבעיה. אבל בשנים האחרונות יש פתרונות טכנולוגיים של מיכשור זעיר לשמיעה שיאפשרו לכם לשמוע כמו כולם, בלי לחוש מגושמים או שונים. מוזמנים לצפות:

תחום שיקום השמיעה בישראל נוסד בשנת 1949 על ידי הרמינה ופרניו שטיינר ז"ל, ניצולי שואה שעלו לישראל עם משפחתם ב-1945. עם השנים, חברת 'סונובה ישראל' (רשת 'שטיינר' לשעבר) היא הרשת הגדולה והוותיקה ביותר, המשרתת את קהל לקויי השמיעה בארץ. כל זה נעשה באמצעות עשרות סניפים ומכוני שמיעה מורשים ממג'דל שמס בצפון ועד אילת.
"אנחנו נתקלים באנשים שלא שמעו במשך 20 שנה ופתאום התחילו לשמוע והתגובות מדהימות", משתף אריק שטיינר, מנכ"ל סונובה ישראל. "אנשים פתאום מתקשרים לילדים ויכולים לדבר כמו בימים שהם שמעו כמו שצריך".
1 צפייה בגלריה
מכשירי שמיעה של סונובה
מכשירי שמיעה של סונובה
מכשירי שמיעה של סונובה
(צילום: יח"צ סונובה)
אם בעבר היינו רגילים להיתקל במכשירי השמיעה הגדולים והחומים, פלאי הטכנולוגיה הגיעו גם לעולם השמע. "כשאני יושב עם אנשים הם בכלל לא שמים לב שאני עונד מכשירי שמיעה. צריך מאוד להתאמץ כדי לראות שאני יושב עם מכשירי שמיעה", מסביר שטיינר.
היצע השירותים של החברה כולל בין היתר: מגוון גדול של מכשירי שמיעה, עזרי שמיעה איכותיים ואביזרים מתאימים, מערכות שמע לטלוויזיה, טלפונים, שעונים מעוררים ועוד. כמו כן, פתרונות להקלה על טנטון, אוזניות, אטמים למים, רעש או מוזיקה וכל סוגי הסוללות למכשירי השמיעה.
ומה לגבי נוחות השימוש? כיום מספרים בסונובה כי המכשירים מגיעים עם מטענים איכותיים ומהירים שמספקים אורך חיי סוללה נכבד למדי (כשלוש שעות טעינה ליותר מ-24 שעות שימוש), המכשירים עמידים בפני מים ובעזרת אפליקציה ייחודית ניתן לשלוט במספר פרמטרים כמו הגברת עוצמה, שיוך למכשירי סלולר ועוד.

אז מהם הסימנים לכך שאתם עלולים לאבד את השמיעה?

בקליניקת "מאיו" הידועה בארצות הברית מצביעים על הסימפטומים הבאים שמצריכים בדיקה של רופא וייתכן שגם שימוש במכשירי שמיעה בהמשך:
  1. אתם שומעים באופן מעומעם ולא ברור - אם מדובר בדיבור של מישהו אחר או בצליל אחר.
  2. אתם מתקשים לשמוע דיבור של מישהו, בעיקר אם יש צליל נוסף ברקע שלו או בקרב קהל. כמו כן, קשה לכם לשמוע עיצורים - כמו באותיות ט', צ' או ק' למשל.
  3. אתם מבקשים שוב ושוב מאחרים לדבר יותר לאט וברור.
  4. כפתור הווליום של הטלוויזיה נמצא אצלכם בהעלאה מתמדת, וזה תמיד חלש מדי.
  5. אתם נמנעים משיחות מרובות משתתפים או מסיטואציות חברתיות מחשש שלא תצליחו לקלוט את כל הדברים שנאמרים.
כאמור, כל אלה הם סימפטומים שעלולים להצביע על בעיה. מודאגים? בדקו עם הרופא שלכם או עם מומחה לשמיעה, שיכריע אם תזדקקו גם לעזרי שמיעה בעתיד.
פורסם לראשונה: 18:16, 24.03.22