אבל כבד נפל על קיבוץ בחן שבעמק חפר עם היוודע הבשורה כי סרן אסף מסטר, בן 22, נפל אתמול (רביעי) בקרב בצפון רצועת עזה. אסף, שהיה מפקד מחלקה בגדוד 601 שבעוצבת "עקבות הברזל" (401), הוא החלל הראשון שייקבר בחלקה הצבאית שהוקמה בקיבוץ. הלווייתו תתקיים היום (חמישי) בשעה 14:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין "המסילה" בחן.
3 צפייה בגלריה
אסף מסטר ז"ל
אסף מסטר ז"ל
אסף מסטר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"אסף תמיד חייך וגרם לכל מי שסביבו לחייך. הוא היה הבן אדם הכי שמח שאני מכיר'', אומר אחיו רועי בן ה-19, שעתיד להתגייס בעוד שבועיים לשירות בחיל השריון.
לדבריו, "את הבשורה על נפילתו בקרב קיבלנו המשפחה, ההורים ליאור ומיכל, אחותי ליהי בת ה-17 ואני, אתמול. זה פשוט לא נתפס. כולם בהלם, כל המשפחה. כל הזמן הזה שהוא היה בפנים ידענו מה קורה איתו דרך אנשים. הוא פשוט נתן לאנשים את הטלפון של אמא בשביל שיעדכנו אותה שהוא בסדר. הוא כל הזמן דאג ליידע אותנו מה המצב שלו, שנדע שהוא בסדר. הוא ידע שאנחנו דואגים, אז הוא דאג להרגיע אותנו ככה. דרך עדכונים כאלה מאנשים. כזה בן אדם הוא היה. אכפתי ואחראי, מישהו להעריץ. זה לא נתפס שהוא איננו. הוא היה החבר הכי טוב שלי".
רועי מספר שהפעם האחרונה שמשפחתו התראתה עם אסף היתה לפני שלושה שבועות. "ראינו את אסף בפעם האחרונה לפני שלושה שבועות כשנסענו לבקר אותו ביום ההולדת שלו, ממש יום לפני שהם נכנסו לעזה. זה היה ב-26.10", הוא נזכר בכאב ומוסיף כי מאז היתה רק שיחה אחת נוספת עם אסף. "אסף התקשר לאמא בגלל שהם הגיעו לגבול כמה ימים אחרי. הוא הצליח לעשות את זה כי היתה תקלה בנגמ"ש שהיה צריך לתקן אז הוא שאל טלפון ממישהו והתקשר. גם אני דיברתי איתו".

3 צפייה בגלריה
אסף מסטר ז"ל
אסף מסטר ז"ל
אסף מסטר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

רועי מספר שמאז שהוא היה ילד קטן אמרו לו שהוא דומה לאסף. "יש בינינו דמיון רב במראה החיצוני ובדיבור. עכשיו אני עוד יותר מודע לזה'', הוא מספר. "אחי היה אחד האנשים הכי מדהימים שהכרתי. הוא היה עושה הכל על הצד הטוב ביותר. הוא היה מצחיק ורציני, הכל ביחד. מישהו שאתה יודע שאתה יכול לסמוך עליו. חבר טוב, אח טוב. למדתי ממנו כל כך הרבה. היא לנו קשר מאוד קרוב וכך גם היה הקשר שלו עם אחותי ליהי. אסף לימד אותנו כל מה שאנחנו יודעים. קשה לי לדבר עליו בזמן עבר. זה פשוט קשה. כולנו עדיין בהלם''.

קראו גם:

רועי אומר שלנוכח האסון הוא לא יודע מה יקרה עם הגיוס שלו. לדבריו, "אני לא מסוגל לחשוב על זה עכשיו. אני צריך זמן. זמן לעכל. איבדתי אח וחבר. איבדתי את החבר הכי טוב שלי".

3 צפייה בגלריה
אסף מסטר ז"ל
אסף מסטר ז"ל
אסף מסטר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

ראש המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול אמרה: "עצב וכאב נוראיים ירדו היום על עמק חפר. אסף ז"ל היה מלח הארץ במלוא מובן המילה. אסף היה צעיר שמח, שילוב מדויק בין רצינות ומצוינות לילדותיות וצחוק. אדם שהיה טוב בכל דבר שעשה. אסף הוא הילד הראשון שעלה לתורה בבית הכנסת בבחן, ולמרבה העצב יהיה הראשון שיקבר בחלקה הצבאית שקמה, בעקבות נפילתו, בבית העלמין של הקיבוץ. אנחנו מחבקים את המשפחה, את החברים ואת קהילת בחן ברגעים קשים מנשוא אלה. נמשיך לעטוף את המשפחה ולעמוד לצדה לעד".
שאול הוסיפה: "אנחנו משלמים מחיר נורא מאז אותה שבת דמים, והכאב גדול. איבדנו בעמק חפר שבעה חללים מצה"ל והמשטרה ושלושה אזרחים שנרצחו. כל אחת ואחד עולם ומלואו. כל אחת ואחד הותירו אחריהם חלל עצום. נמשיך ללוות ולחבק את המשפחות והקהילות בכאבן הנורא. אני מאחלת איחולי החלמה מהירה לפצועים ומתפללת לשובם המהיר של החטופים. רוצה לשלוח גם הרבה חיזוקים לחיילים שלנו. אני גאה בכן ובכם. שמרו על עצמכם ושובו הביתה בשלום".
יהי זכרו ברוך.