תלמידת כיתה ג' מחדרה לא פתחה את שנת הלימודים והיא נשארת בביתה כבר חודשיים.
לדברי אימה, בעקבות מעבר של המשפחה משכונת הפארק לשכונת בית אליעזר החדשה, ביקשה מבעוד מועד מהעירייה כי שתי בנותיה, תלמידות כיתה ג' וכיתה ה', יעברו מבית הספר "צפרירים" לבית הספר "קפלן" בבית אליעזר. בעוד שבכיתה ה' היה מקום והילדה שובצה בבית הספר המבוקש, עבור הבת הקטנה לא נמצא מקום ולכן היא שובצה לבית הספר "צליל".
2 צפייה בגלריה
"יש התעקשות לא למצוא פתרון", אומרת האם
"יש התעקשות לא למצוא פתרון", אומרת האם
"יש התעקשות לא למצוא פתרון", אומרת האם
(המחשה: shutterstock)
האם מסבירה כי בית הספר צליל מרוחק 1.8 קילומטר מביתם ועל מנת להגיה אליו תיאלץ בתה לחצות כבישים מסוכנים. לאור זאת היא אינה רואה באלטרנטיבה המוצעת על ידי העירייה אופציה ריאלית. כתוצאה מכך, כבר חודשיים שהילדה ללא מסגרת חינוכית. ההורים ערערו על החלטת העירייה למחוז חיפה של משרד החינוך, אולם נדחו.
"הבהרנו לעירייה שאנחנו לא מוכנים לאלטרנטיבה הזו, בעיקר משיקולי מרחק", מסבירה האם. "קפלן נמצא במרחק 1.1 קילומטר מאיתנו כשהיא יכלה ללכת לשם עם בתי הגדולה. צליל מרוחק 1.8 קילומטר והיא צריכה לצעוד בגפה, לחצות כבישים מסוכנים. אני בטוחה שיכלו למצוא פתרון יצירתי לו רק היה רצון מצד גורמי העירייה ולא רק לסמן וי על פתרון כביכול".

2 צפייה בגלריה
בית ספר קפלן
בית ספר קפלן
בית ספר קפלן
(צילום: מור כוכבי)

"השכונה בצמיחה, 126 יחידות דיור, חלקן בבנייה ואין שירותים הולמים", ממשיכה האם. "אז הפתרון שהעירייה הציעה אולי הולם בעיניה, לא בעינינו. אם הילדה תצעד בגפה לבית הספר מרחק כזה, אז בסבירות גבוהה יקרה לה משהו בדרך. שוחחנו עם כל פונקציה אפשרית באגף החינוך בעירייה, ויש התעקשות לא למצוא פתרון מיטבי לילדה. אני משלמת ארנונה יקרה ואני לא מוכנה לשלם מכיסי על עוולות של העירייה שלא נערכה לצרכים של שכונה בצמיחה"
איך הילדה מתפקדת ללא מסגרת בתקופה הזאת?
"הילדה קצת אצל אחי, במהלך השבוע נמצאת איתי במרכז, קצת אצל סבתא שלי בבית אבות, זה לא נורמלי".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "התקן של תלמידי כיתות ג' בבית הספר קפלן מלא וכל ניסיון לעזור, גם דרך מחוז חיפה של משרד החינוך, לא צלח. כך גם לגבי הדרישה להסעה, שכן המרחק מבית הספר אינו מצדיק מתן הסעה על פי החוק. הצענו למשפחה ששני האחים ילמדו יחד בבית הספר צליל, אולם הם סירבו לצערנו".
ממשרד החינוך נמסר: "המשפחה עברה לשכונה חדשה וביקשה שהתלמידה תשתבץ בבית ספר שבו תקן הכיתה מלא. לפיכך, בית הספר לא יכול לקלוט את תלמידה. הרשות שיבצה התלמידה למוסד חינוכי איכותי אשר נמצא בשכונה הקרוב לביתה החדש. צוות בית הספר יקדם שוב שיח עם המשפחה על מנת להציג את המוסד החינוכי ולסייע בקליטת התלמידה".