תושבים בחדרה נגד תאגיד המים 'מי חדרה': רבים מתושבי העיר, טוענים כי בחודשים האחרונים, קיבלו חשבונות מים מנופחים וגבוהים באופן חריג מהתקופה שטרם לכן.
לדבריהם, התאגיד מחייב על צריכה פרטית, מספר קובים רב ולא הגיוני שאינו עומד בהתאמה לחודשים קודמים או לשנה קודמת, וכן על 'צריכה משותפת'. חלק מהתושבים אף פתחו קבוצת וואטסאפ המונה מאות תושבים מתוך כוונה להתאגד למחאה נגד תאגיד המים והחתימו עצומה הקוראת ל'מי חדרה' לעשות בדק בית.
2 צפייה בגלריה
"מי חדרה"
"מי חדרה"
"מי חדרה"
( צילום ארכיון: נמרוד גליקמן)
בועז ביטון, המשנה לראש העיר, אף שיגר מכתב לראש העיר צביקה גנדלמן ולמנכ"ל התאגיד שי פרץ, ובו בקשה לקיים ישיבת הנהלה דחופה בנושא.
"בין החודשים ינואר-פברואר 2020 החשבונות הגיעו באזור 200 שקלים רגיל והגיוני. במרץ כבר התחיל להגיע 370 ש"ח ולאחר מכן 410 ש"ח. מחירים של חשמל לא של מים", סיפרו אודליה ומני דוידוב משכונת בית"ר, שפתחו את קבוצת הוואטסאפ.
"פנינו ל'מי חדרה' בחודש מרץ ונאמר לנו שכנראה יש לנו נזילה ומכאן החיוב הגבוה ואם אנחנו רוצים נוכל לשלוח את השעון לבדיקה וזה יעלה לנו עד 160 ש"ח. אמרתי לבעלי אין שום מצב שאני עוד משלמת 160 שקלים כשאין לנו שום נזילה.
קראו גם:
"במקביל, ראיתי בפייסבוק שאנשים רבים כותבים על חשבונות מים גבוהים ביותר שמגיעים להם והבנתי שיש בעיה. פתחנו קבוצה ובתוך שבועיים כ-300 איש הצטרפו, פתחנו עצומה וכ-700 חתמו עליה בכלום זמן. אנחנו נצא להפגין אם המצב לא ייפתר.
"יש פה מבוגרים שלא יודעים לבדוק, משלמים אוטומטית מהפחד, מה יקרה אם לא ישלמו. אנחנו יודעים שאין לנו נזילה. אם הייתה היינו מקבלים 19 קוב משהו כזה, לא 30-32 כפי שקיבלנו עכשיו. אם יש לנו נזילה זה אומר שגם למאות בתי האב שמקבלים חשבונות מנופחים גם יש נזילה, בו זמנית. תמוה לא?".
במכתב ששיגר המשנה לראש העיר ללשכת ראש העירייה, כתב כי "בחודשים האחרונים, קיבלו תושבי העיר חשבונות מים מנופחים כשהסיבה לניפוח היא צריכת מים משותפת גבוהה.
2 צפייה בגלריה
בועז ביטון
בועז ביטון
בועז ביטון
(צילום: פרטי, מהעמוד של בועז ביטון, שס חדרה)
"העלייה החדשה הביאה לכך שתושבים רבים אינם מסוגלים לשלם את חשבונותיהם. המצוקה חוצה אוכלוסיות וגילאים וכוללת פגיעה במשפחות ויחידים ממעמד הביניים ובקרב מי שמתקיימים מהכנסה נמוכה קשישים ובעלי מוגבלויות".
במקביל, הדגיש ביטון כי אינו בא בטענות נגד התאגיד שנחשב לאחד מהטובים בארץ, אולם כנבחר ציבור איננו יכול להתעלם מתלונות כה מרובות: "אבקש לקיים דיון בנושא ולזמן אנשי מקצוע מתאימים שיחוו דעתם לגבי התלונות הרבות, כמו גם את הנהלת התאגיד כדי שיוכלו להשיב לנו על השאלות.
"במקביל, אבקש שיספקו נתונים באשר לכמה תלונות התקבלו מתושבים בנושאים אלו, מי טיפל בתלונות והאם החיובים נעשים רק על פי הערכה או לאחר שנציג בודק את מונה השעון. חשוב לציין שאיני מטיל דופי בהתנהלות התאגיד, אולם חובה עלינו להבין את סיבת השינוי ולקבל תושבות ברורות".
מתאגיד 'מי חדרה' נמסר בתגובה: "בשל משבר הקורונה השהות הממושכת בבית, בעבודה מרחוק או בחל"ת כפוי, יחד עם צמצום השהות במסגרות החינוך, במיוחד בתקופות הסגרים, מגדילים את צריכת המים הביתית ובהתאם גם את חשבונות המים השוטפים בכל רחבי הארץ. מאחר והעלייה בצריכת המים הביתית בחלק גדול מהמקרים הינה בכמות שמעבר לכמות המוכרת המחושבת בתעריף הראשון הנמוך, בהתאם לכללי רשות המים העלייה בחשבונות המים משמעותית יותר שכן מחושבת בתעריף השני הגבוה. תעריפי המים נקבעים על ידי רשות המים הממשלתית והינם אחידים בכל הארץ.
"מדי המים המותקנים בעיר הינם מדים תקניים מאושרים על ידי רשות המים. התאגיד מפעיל פיילוט להתקנת מדים חכמים בעיר לרווחת התושבים, ומבצע החלפות מדים במסגרת הפיילוט. בנוסף, על פי כללי רשות המים, במקרה של חשש לתקינותו של מד מים פרטני הוא מועבר לבקשת הצרכן לבדיקה ע"י מבדקה מאושרת על ידי רשות המים.
"רשות המים פרסמה לאחרונה הנחיה להגדלה זמנית של הכמות המוכרת ל-4 מ"ק לנפש לחודש (במקום 3.5 מ"ק לנפש כיום), במטרה להקל על הצרכנים במיוחד בתקופה מורכבת זו. הת וספת לכמות המוכרת תיכנס לתוקף החל מצריכות המים לחודש ספטמבר השנה. לכן חשוב לבדוק כי מספר הנפשות המתגוררות בבית כפי שמופיע בחשבון המים מעודכן. אנו קשובים לצרכנים ומבקשים לפנות אלינו בכל שאלה פרטנית ביחס לחשבונות המים ואנו נשמח לענות ולסייע. ניתן לפנות אלינו במגוון ערוצים דיגיטליים ובמוקד הטלפוני כפי שמופרטים באתר החברה".
מעיריית חדרה טרם התקבלה תגובה.