בכר ענבוסי מבאקה אל גרביה המכהן כסגן ראש העירייה, הוא בעליה של חברה לייבוא ושיווק כלים חד פעמיים "ענבוסי בכר בע"מ'. החברה נוסדה בשנת 1993, נחשבת לגדולה במגזר הערבי ופרוסה בכל הארץ. מתוך 22 עובדי החברה שמונה הם יהודים.
1 צפייה בגלריה
בכר ענבוסי והעובדים
בכר ענבוסי והעובדים
בכר ענבוסי והעובדים
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
"אני אדם שמאמין בשותפות ובדו קיום בין ערבים ליהודים. יש לנו מדינה אחת ואנחנו חייבים להיות ביחד. אין לנו ברירה אחרת אלא רק לחיות ביחד", מסביר ענבוסי.
"בגלל שאני מאמין בזה מהלב ולא מן השפה אל החוץ, החלטתי בעסק שלי כבר מההתחלה להעסיק יהודים וערבים. היחסים בין כולם נפלאים, אוכלים ושותים יחד, משתתפים בשמחות האחד אצל השני, מתייעצים, זה כמו משפחה פה, כמו בית. כל שבוע אני עושה ישיבה של עובדים עם הנהלה ובתחילה אנחנו דנים בענייני העסק והעבודה ואחר כך גולשים לכל מיני נושאים אחרים כמו חבר'ה, לא כמו קולגות לעבודה, וזה ממש כיף לי. כל אחד מסוכני המכירות שלי, מרגיש כאן בבית ובשבילי הם לא עובדים שלי הם אחים שלי".
ענבוסי מדגיש שגם בבחירת ספקי השירותים לעסק בחר לעבוד עם יהודים, למרות שלא חסרים בתחום גם אנשי מקצוע ערבים.
המהומות לא פגעו בדו קיום?
"יש לי עובדים שכבר 15-16 שנה איתי ובמשך הזמן הזה כבר עברנו בארץ דברים אפילו יותר קשים. מעולם הדברים האלו לא חדרו אותנו, לא הפריעו או גרמו לאיזה טינה או מתיחות. הם נכנסים לבאקה ללא כל חשש ואף אחד לא מעז לדבר איתם. רובם הגדול של תושבי באקה אוחזים בהלך מחשבה כמו שלי. פה ושם באחוזים קטנים יש אנשים עם אג'נדה אחרת והם לא יכולים לעשות כלום, לדעתי אחוז גדול במגזר הערבי אוחז באותן דעות כמו שלי".
טלמור שליט מתגורר ברעננה ובחמש השנים האחרונות עובד בחברתו של ענבוסי במכירות ובפיתוח מוצרים: "זו מעין משפחה כזו כל העובדים", הוא מסביר. "בכר הוא כמו אבא או דוד, כל דבר שאנחנו צריכים גם ברמה האישית ללא שום קשר לעבודה, הוא תמיד עוזר. למשל, בני הקטן נזקק לניתוח והתקשיתי מאד עם תורים, בכר ישר עזר, וככה בכל מה שצריך. הוא תמיד אומר 'בכל בעיה דבר איתי', ענייני ואכפתי מאוד, לא כמו מעסיק, אלא יותר כמו משפחה. כשהיו נפילות של רקטות באזורנו בכר כמובן התקשר ושאל מה שלומנו ואיך הילדים".
ובכל זאת ענייני היום והשעה לא מפרים את ההרמוניה?
"מה פתאום. בבאקה כולם מכירים אותי, מברכים לשלום ושואלים 'טלמור, מה העניינים'. אני חייב לומר שעבדתי בתחום בירושלים בחברה בבעלות יהודית וחשתי ששם ראו אותי רק כשטר, ככסף. אני מרגיש במקום הכי טוב. לא רואים אותי בתור שטר, אלא כבן אדם".
ערן קורדובה תושב נתניה, מי שהביא את טלמור שליט לעבודה בחברה מוסיף: "אני מכיר את בכר 25 שנים ו-16 שנים עובד אצלו ואנחנו חברים כמו אחים. אלו הרבה מעבר ליחסי עבודה. אנחנו לא נותנים אף פעם לפוליטיקה להיכנס ביננו, זה לא מעניין אותנו מה קורה במקומות אחרים".
ישראל אשטמקר מרמלה הוא סוכן מכירות שעובד בחברה כבר שלוש שנים. "האחווה ביננו היא כל כך גדולה שמה שקורה כיום בארץ לא משפיע עלינו כלל", הוא אומר. "גדלתי ברמלה עם ערבים ועם משפחת ג'רושי ואף פעם לא היה לנו שום בלגן, סכסוך ומריבה כזו או אחרת איתם. בכר קיבל אותי לעבודה לפני שלוש שנים ואני אז הייתי מתחרה שלו ופשטתי רגל.
הגעתי אליו ישר אחרי פשיטת רגל והוא זה שהוציא אותי מאשפתות. אני מרגיש שאנחנו אחים. לכל הבלגן שקורה בארץ אין שום קשר אלינו. בעיד אל פיטר שלחתי לכול הקולגות חג שמח, לא פספסתי אחד, וגם הם שלחו לנו בשבועות. בחגים היהודיים אנחנו מקבלים מתנות מאד יפות וצ'ופרים וכשהקורונה תירגע, אני טס עם בכר לחו"ל להביא סחורות. בקרוב בנו מתחתן, אנחנו מוזמנים ונלך, כמובן. אני חושב שכולם בארץ צריכים קצת להתעשת ולהבין שאין להיכן לברוח, נצטרך לחזור ולהיות ביחד. הם בני אדם בדיוק כמו שאנחנו".
לעדכונים: חדשות חדרה