עיריית חדרה דורגה במקום ה-24 ביחס לקהילה הגאה החיה בעיר, מתוך 47 רשויות מקומיות בארץ. כך עולה ממדד הגאווה ברשויות המקומיות שפרסמה האגודה למען הלהט"ב.
1 צפייה בגלריה
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגלי הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
(צילום המחשה: ריאן)
קראו עוד:
בראש הטבלה מצויות תל אביב-יפו וגבעתיים ובתחתית נהריה, יבנה ובית שמש.
המדד שמתפרסם בפתח חודש הגאווה בדק בצורה מקיפה את יחסן של רשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד קודמו צרכיה במרחב העירוני בשנה החולפת. מטרת הפרוייקט היא לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל.
בין היתר נבדקו נושאים כמו: האם העירייה אישרה רישום זוגות להט"ב והתאימה את הטפסים העירונים עבור משפחות גאות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם העירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע גאווה.
מנתוני עיריית חדרה עלה כי העירייה אינה מאפשרת רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות, ולא התאימה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות. בנוסף לא קיימה הכשרות לצוותי החינוך והרווחה בנושא להט"ב ולא קיים אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי.
בעיר קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה איגי, אך בניגוד לעיריות רבות עיריית חדרה אינה תומכת בה. בצד החיובי של הדברים, העירייה מעסיקה עובד סוציאלי אחראי בנושא להט"ב וקיימה תערוכה בנושא הקהילה הגאה.
על פי הנתונים הארציים 11 רשויות אישרו רישום זוגיות לצורך קבלת זכויות ושירותים מהרשות המקומית. 20 התאימו את הטפסים באופן מלא.
מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי: "בשנים האחרונות בישראל חלה מהפכה מקומית גאה. נתוני המדד מראים את כוחה הארצי של הקהילה הגאה והמאבק הגאה בכל הארץ. אנחנו רואים יותר ראשי עירייה, חברי מועצה, פעילים ותושבים שמצטרפים למסע שלנו לשוויון וביטחון בעבור כל אחד".
מהעירייה נמסר: "עיריית חדרה הינה אחת מהרשויות העירוניות הראשונות שביקשה להכניס תפקיד של עו"ס להט"ב לשורות אגף הרווחה. עו"ס להט"ב בחדרה פועלת משנת 2018 בחלקיות משרה, במימון משרד הרווחה והשתתפות העיריה. עו"ס להט"ב נותנת מענה טיפולי לכל הפונים מהקשת הלהטבית (הומואים, לסביות, טראנסג'נדרים ועוד) ובני משפחותיהם, באופן פרטני וקבוצתי. טיפול פרטני-מסובסד על ידי הרווחה וניתן לפונים ללא עלות. מיום הקמת השרות טופלו בין שורותינו כ-25 בני נוער. באופן קבוצתי טופלו כ-30. עו"ס להט"ב מלווה את הפונים בתהליך רגשי, סיוע ומיצוי זכויות סוציאליות ורפואיות(הקשורות לתהליך ההתאמה המגדרית). בחדרה התקיימו מענים ייחודיים כגון קבוצת הורים לנוער וצעירים טראנסג'נדרים, קבוצת צעירים להטב"ים, כולל קיום "המקום"- במרכז צעירים שכולל קבוצה חברתית קבועה (להט"בים) וקבוצה טיפולית (מיינדפולנס והעצמת תחושת המסוגלות, לחיזוק רגשי וצמיחה אישית).
בתחום נוער להט"ב- התקיימו הרצאות על ידי בני הקהילה, למטרת העצמה והפחתת לחצים. כמו כן, לנוער התקיימה קבוצה טיפולית של תמיכה והתמודדות. באשר לטפסים מותאמים- בעירייה, באחריות מתכלל עירוני לנושא. במחלקת נוער וצעירים(רווחה) כל טפסי האינטייק שונו והותאמו גם לכלול את אוכלוסיית הלהט"בים בהתאמה.יש לציין כי קיימת קבוצת איגי בחדרה (תנועת נוער גאה) מספר שנים, המקיימת פעילותה באחריות פנאי העיר".

לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 13:16, 31.05.21