בני זוג מחדרה הגישו לאחרונה כתב תביעה נגד חברת אפריקה ישראל מגורים בגין הפרה יסודית של חוזה מכר לדירה, שנחתם בין הצדדים בשנת 2017. סכום התביעה: 371 אלף שקלים. בין ההפרות המתוארות בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד רונן ליבוביץ: "איחור במסירת הדירה בפרק זמן של שלושה חודשים ועשרה ימים, ומסירת הדירה עם ליקויי בניה ואי התאמות ניכרים ומהותיים לרבות בגודלה, לעומת הסכם המכר ותקנות הבנייה.
1 צפייה בגלריה
תביעה
תביעה
בני הזוג תובעים ב-371 אלף שקלים
(אילוסטרציה: shutterstock)
על פי המתואר בכתב התביעה, כשהתובעים קיבלו את דירתם, התגלו אי התאמות מהותיות במידותיה וליקויי בנייה חמורים. הם פנו לשמאי מקרקעין שערך בדיקה וקבע כי יש פער בשווי הדירה, הנובע מהפרש בשטח המרפסת והדירה בפועל (לעומת מה שנמכר להם בחוזה). הפער מגריעת השטחים, הוערך על ידו ב- 206 אלף שקלים. בני הזוג החדרתיים, פנו גם למהנדס שבדק ליקויים ואי התאמות בבניית הדירה שהעריך את הליקויים בסך של כ-74 אלף שקלים.
קראו גם:
על פי התביעה, לאור כל זאת, פנו התובעים, לחברה בעל פה ובכתב בדרישות חוזרות ונשנות, על מנת שתפעל לתיקון הליקויים ושתקיים את ההסכם בין הצדדים, אולם לטענתם הם לא קיבלו מענה לפניותיהם.
הסכום המבוקש בתביעה מגלם בתוכו: ירידת ערך בגין גריעת שטחים, ליקויי בנייה, פיצויי איחור במסירת הדירה לרבות תשלום שכר דירה, נזקים בגין עוגמת נפש והוצאות שכר טרחה של עורכי דין וחוות דעת מומחים. "במעשיה ובמחדליה,הנתבעת גרמה לתובעים לנזקים כבדים ממוניים ולא ממוניים, שבגינם היא חייבת לפצותם בעבור מלוא נזקיהם, מכוח יחסיהם החוזיים ומכוח דיני הנזיקין", נכתב בתביעה.
מחברת אפריקה ישראל נמסר בתגובה: "החברה אינה נוהגת להתייחס להליכים המתנהלים בבית משפט. החברה קיבלה את כתב התביעה ותגיב במסגרת ההליך".
פורסם לראשונה: 14:22, 15.02.21