עוד מוות עצוב ובודד: אתמול (שלישי) התגלתה בדירה ברחוב יחיעם בחדרה גופת אדם במצב של איבוד צלם אנוש, המלמד על זמן ארוך עד לגילוי המוות. חזקי מנת, מתנדב זק"א אזור צפון, מבקש מתושבי העיר להיות ערניים, במיוחד כשמדובר בשכנים המתגוררים לבדם.
1 צפייה בגלריה
אמבולנס של זק"א
אמבולנס של זק"א
אמבולנס של זק"א
(צילום: עמית שאבי)
האיש אותר בדירה על ידי מתנדבי זק"א צפון, כאשר ככל הנראה המוות התרחש לפני מספר ימים, ואפילו יותר. עם זאת מנת, המתנדב בזק"א כבר 15 שנה, מספר כי לאחרונה חלה ירידה במספר המקרים הקשים הללו בחדרה.
קראו גם:
"בתקופה האחרונה הנושא תפס קצת מודעות בעקבות הפרסומים של זק"א שמבקשים לשים לב לשכנים הקשישים", אומר מנת ומסביר: "אצלנו בארגון 'מתנדבי חדרה' עושים למענם לאורך כל השנה מבצעים ייעודיים, וביתר שאת בשנת הסגרים והקורונה כשהיו המון לבד, ככה שיש יוצר מודעות של תושבים לשכנים קשישים בודדים. בעקבות זאת, יש ירידה ברורה בכמות המקרים האלה בחדרה".
המוות הבודד ברחוב יחיעם הפתיע והעציב אותו. "הופתעתי כיוון שאנו עדים לירידה בכמויות זה זמן מה. אירועים מסוג זה, נובעים מחוסר שימת לב. למי שיש משפחה זה יכול אולי להגיע למוות, אבל לא לאירועי איבוד צלם (ריקבון), וכשזה קורה, ברור לנו שזה חוסר תשומת לב של שכנים וזה חמור כואב ועצוב".
מנת הצביע על פרויקט שמתבצע ביקענם, במסגרתו נבדקת תדיר צריכת המים של קשישי העיר, ואם מסתמן נתון חריג במונה כמו אי שימוש מתמשך במים, מהווה הדבר סימן לכך שקיימת בעיה עם הקשיש הספציפי הזה.
"חלק ממקרי המוות בכלל יכולים להימנע, כי הרבה פעמים מדובר במעידה, או באירוע שמשבית את הקשיש והוא אינו יכול להגיע לטלפון להזעיק עזרה. מאז הפרויקט, ביקנעם יש אפס אירועי איבוד צלם. נותר רק לקוות שיאמצו את המודל גם בחדרה", הוא אומר.
לעדכונים - חדשות חדרה