סוף טוב למשבר הקייטנות בגנים ובבתי הספר בחדרה: הקייטנות בבתי הספר היסודיים ובגנים ייפתחו ב- 1.7.20 ולא ב- 5.7.20 במחיר המקורי, 360 שקלים, ולא 500 שקלים.
1 צפייה בגלריה
כמה יעלה ומי יפעיל? בינתיים אין תשובות
כמה יעלה ומי יפעיל? בינתיים אין תשובות
פי 2 נרשמים
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
ראשיתה של התקוממות ההורים החלה ביום שישי האחרון בעקבות פרסום של 'פנאי העיר', המפעילה את הקייטנות, על שינוי במחיר ובמועד הפתיחה. במסגרת זו הודיעו כי הקייטנות יחלו באיחור של מספר ימים ובמחיר גבוה יותר מבשנים קודמות. ברשתות החברתיות סערו ההורים, עם תגובות קשות כנגד ההחלטה וכנגד ההרעה בתנאים.
בעקבות כך, עלו אמש (מוצ"ש) לשידור חי ראש העיר צביקה גנדלמן והעומד בראש 'פנאי העיר' יניב דרי, והודיעו על ביטול ה"גזירות". ההורים מצידם, רשמו לעצמם ניצחון, לאחר שהלחץ הציבורי עבד. ראש העיר פתח והבהיר לתושבים: "שעות רבות עסקו אנשי פנאי העיר בנושא ואני יכול לבשר כעת, שהקייטנות ייפתחו ב-1 ביולי. מה שעמד לנגד עיניי, זו היכולת לקלוט כמות גדולה של ילדים יותר השנה, שהינה כפולה משנה שעברה והיכולת לראות שאנחנו עושים את זה על פי הכללים ומכשירים את הסגלים החינוכי".
דרי הוסיף הסבר לעניין המחיר: "בתקופת הרישום הייתה לנו מטרה: לאפשר לכל הורה להירשם. התוצאה הייתה שהגענו למצב של כמעט פי 2 מהילדים וזה יצר קושי אמיתי בסוגיית כוח האדם. בהמשך לבירור שנתבקשנו לעשות על ידי ראש העיר, בדקנו אם אנחנו מסוגלים לגייס כוח אדם משלים ולשבץ את כל הילדים בהמתנה. אנחנו נעזרים גם ב'קול קורא' של מפעל הפיס לגיוס סטודנטים, ובהתאם לבדיקות החלטנו לפתוח בראשון לחודש במחיר 360 שקלים עד השעה 13:00.
"בעניין המחיר, התקבלו בשבוע האחרון עשרות מסמכים הנוגעים לסבסוד של המדינה, עם מידע סותר. לאחר בירורים נוספים, לשמחתנו קיבלנו מידע מאומת בעניין הסבסוד, ולכן לא נגבה תוספת תשלום והקייטנות ישארו במחיר הראשוני של 360 שקלים".