שרת הפנים איילת שקד הודיעה היום (שני) לראש העיר חדרה כי שדה התעופה יועתק לחיפה וזאת לאחר שהתכנון להעביר אותו לחדרה עורר מחאה של תושבים וראשי רשויות מהאזור.
2 צפייה בגלריה
מטוס קל (להמחשה)
מטוס קל (להמחשה)
מטוס קל (להמחשה)
(צילום: שרון צור)
בעקבות הודעתה של שרת הפנים אילת שקד לראש העיר הרצליה כי שדה התעופה הכללי יועתק מהרצליה לחיפה סוערות הרוחות בקרב הציבור החיפאי וחברי המועצה.
"ההכרזה של שרת הפנים מבוססת על הסכם הכניעה של ראש העיר קליש לשר התחבורה סמוטריץ בספטמבר 2019", אמר חבר המועצה אביהו האן, "מדובר בהסכם כניעה רע שיגרום נזק רב לתושבי חיפה ויגרום לכך שעשרות רבות של מטוסי פייפר מרעישים ינועו מעל חיפה, יגרמו לרעש, זיהום וסיכונים מיותרים מעל המפעלים הפטרוכימיים המזהמים. קליש וממשלת ישראל הפכו את חיפה לפח הזבל של מדינת ישראל. עד מתי נמשיך לסבול זאת ? ההחלטות הרעות של קליש מביאים את חיפה לשפל חדש. אני מצפה מקליש להסיק מסקנות, לשים את המפתחות וללכת הביתה".
חברת המועצה הילה לאופר: "הזבל של אחרים הוא אוצר לחיפה, משום מה ראש העיר מתעקשת "לפנק" את התושבים בכל זה. מטוסים קלים מעל ראשנו זה מטרד שאנחנו סובלים ממנו כבר שנה, בשבתות, בחגים, באופן יומיומי. כמה העיר החבוטה הזו עוד צריכה להכיל? לא מספיק כל מה שעוטף אותנו? תעשייה מזהמת, תקלות קבועות, ועכשיו נסבול גם מנוכחות המטוסים הקלים, עוד זיהום לזיהום הקיים. בלתי נסבל, בלתי נתפס ולא ברור כבר את מי משרתת ראש העיר?".
2 צפייה בגלריה
מתוך ההסכם עם משרד התחבורה
מתוך ההסכם עם משרד התחבורה
מתוך ההסכם עם משרד התחבורה
(צילום מתוך ההסכם)
קראו גם >>>
יואב רמתי הוסיף: "לצערי ראש העיר לא הצליחה ליצר תמיכה רחבה משרי הממשלה הנוכחית והקודמת לשדרוג שדה התעופה ולכן אנו עדים לקבלת החלטות שלא מיטיבות עם העיר והופכות את העיר למחסני מטוסים ומכולות. חבל".
אלי בן דיין: "אנחנו תושבי חיפה צריכים ללמוד מהמחאה הצודקת של תושבי חדרה ולהתנגד להעתקת שדה התעופה מהרצליה לחיפה. תושבי חיפה לרבות תושבי קרית חיים ושאר הקריות לא צריכים להיות החצר האחורית של האזור".
במשרד הפנים ניסו לצנן את האווירה ואמרו כי שרת הפנים שוחחה עם ראש עיריית חדרה ואמרה לו שנבחן ברצינות את האופציה חיפה.
נציין כי לא התקבלה מעבר שום החלטה בנושא.
מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.