האם המאבק נגד הקמת שדה התעופה בחדרה קרוב לסיומו? במשרד הביטחון הודיעו השבוע כי בדיון שהתקיים בראשות שר הביטחון בני גנץ, בסוגיית שדה התעופה בהרצליה, נאמר כי המיקום הנכון לשדה חלופי הוא חיפה ולא חדרה. בנוסף, הודיעו במשרד, כי יפעלו להרחבת שדה התעופה הקיים בחיפה ולבחירה בחלופת חיפה בפורומים הרלוונטיים.
1 צפייה בגלריה
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה. בקרוב בחדרה?
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה. בקרוב בחדרה?
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה
(צילום: קובי וולף)
קראו עוד:
כשברקע הדיון להפקדת חלופת חדרה, שעתיד להתקיים בשבוע הבא בוועדה לתשתיות לאומיות בירושלים, במטה המאבק נגד הקמת שדה באזור, יש תחושה של אופטימיות.
עו"ד ברק כהן, חבר המועצה האזורית מנשה, שהתייחס להכרזת משרד הביטחון אמר: "זהו צעד משמעותי של משרד הביטחון, שערך בדיקה והגיע למסקנה שחלופת חדרה אינה החלופה הטובה ביותר. אנו מאמינים שנציגי המשרד יישבו כעת עם שרת הפנים איילת שקד ויבחנו את כל נושא חלופת חדרה מחדש, כשכולם כבר יודעים שאין היתכנות להקים את השדה שתוכנן במקור בחדרה, לאור המגבלות הפיזיות והקשיים הרגולטוריים".
כהן הוסיף כי "יש דיון להפקדה של חלופת חדרה בות"ל בירושלים ואנחנו מקווים שעד להגעת המועד, הדיון הזה בכלל יתבטל. זאת, לאור ההבנה ששדה תעופה בחדרה לא יכול לקום".
המגבלות והבעיות הקשות עליהן מתריע מטה המאבק באות לידי ביטוי בין היתר בקושי בתיאום אווירי מול שדה תעופה עין שמר, היעדר היתכנות לבניית מסלול לטיסת מכשירים, צורך בהגבה מלאכותית של פני השטח המיועד לשדה, בהיקף של כ־770 דונם לגובה של כ־10 מטרים. עוד צוין בהתנגדות כי קיים פוטנציאל התנגשות עם קווי מתח גבוה, מיקומה של הרכבת וכביש 9 הסמוכים, פגיעה קשה בחקלאות לרבות עקירה של למעלה מ־27,000 עצים, הגבלות על החקלאות ברדיוס של חמישה קילומטריים מהשטח ופגיעה בהתחדשות העירונית ועתודות הקרקע של חדרה.
רון שגן מראשי המאבק נגד הקמת שדה תעופה בחדרה: "המאמץ האינטנסיבי שהשקענו בחודשים האחרונים, מטה המאבק ביחד עם ראשי הרשויות, כדי להסביר לחברי הכנסת והשרים מדוע חלופת חדרה הינה חלופה רעה ופוגענית, וכי קיימות חלופות טובות, בטוחות וזולות יותר, מתחיל לשאת פירות משמעותיים. ההצהרה החד משמעית של סגן שר הביטחון אלון שוסטר, כי חדרה אינה חלופה מתאימה וכי חיפה מתאימה ממנה, ומייצגת את עמדת סיעת כחול לבן, אינה שליפה מהשרוול, אלא עמדה מגובשת לאחר תהליך בחינה שמצביע לא רק 'מה לא' אלא גם 'היכן כן'".
לעדכונים: חדשות חדרה