תושב אור עקיבא (50), איש מכירות של חברה תעשייתית, מואשם בבית המשפט המחוזי בחיפה בעבירת 'איומים' על חברה, בכך שהוא יתחזה ל"נשא קורונה" אם לא יקבל את מבוקשו.
מדובר בחברה מחדרה עם סניפים בארץ ובעלת מפעל יצור בצפון הארץ. על פי כתב האישום, העובד איים על מעסיקו כי אם לא ישלם לו את הבונוס שהוא דורש, ידווח על עצמו בכזב כחולה קורונה למשרד הבריאות, ובכך יביא להשבתת המפעל בבידודם של כל עובדי החברה איתם בא במגע.
1 צפייה בגלריה
איים: אגיד שיש לי קורונה
איים: אגיד שיש לי קורונה
איים: אגיד שיש לי קורונה
( המחשה: שאטרסטוק)
הוא אף הצית את רכב החברה שהיה ברשותו, וטען כי "ניסו לחסל אותו", על אף שתועד מצית את הרכב בחניון 'חוף הזהב' בקיסריה.
מהחקירה שהסתיימה השבוע עולה, כי בשבועות האחרונים איים העובד לפגוע בחברה באמצעות שימוש במשבר הקורונה. "אני מצהיר ואומר שאני נשא קורונה. מבין מה זה אומר?", כתב בהודעת טקסט ששלח לבעל המפעל אשר הראה אותה למשטרה, "מצאת לך עם מי להתעסק", אמר וגם כעס על כך שהחברה מבקשת ממנו להחזיר אליה את הרכב שהוא קיבל מהם, במסגרת תפקידו עד עתה.
בשבועות האחרונים שלח העובד הודעות ברוח הזאת אל בעל החברה: "אני חולה קורונה בדוק. צריך להכניס את כל המפעל לבידוד לשבועיים, את כל המפעל. אני מתקשר למשרד הבריאות. אתה איש חכם מאוד, תעזור. תתעלם, נראה מה יקרה בבוקר".
כשהעובד הבין שאיומי הקורונה שלו לא עובדים, ומאחר והמעסיק הבין כי מדובר רק במי שמנסה להתעמת איתו ולא באמת חולה, ולא התקפל לדרישותיו, החליט העובד לפעול בגישה אחרת. הוא פשוט התחיל לנקום.
העובד תועד במצלמות האבטחה של חניון 'חוף הזהב' שבקיסריה כשהוא מגיע עם הרכב למקום, ומצליח להצית אותו רק בנסיון השני, שעתיים אחרי הנסיון הראשון שלא צלח לו. שאריות אצטון נמצאו על המושב האחורי שהוצת, אשר לא עברו בו שום חוטי חשמל שיכלו להעלות חשש של כשל חשמלי בריפוד.
בנוסף לכל זאת, היתה איתו באותו היום ידידה אשר החזירה אותו הלוך ושוב מהחניון, וסיפרה למשטרה איך לקחה והחזירה אותו - ואף צילמה בעבורו את הרכב.
האיש נעצר, הכחיש, וטען שהיה באותו היום שיכור כך שהוא לא זוכר הרבה. הוא גם טען שהוא לא מכיר את הידידה שנסעה איתו. כעת הוא מואשם נוסף לעבירת האיומים של הקורונה גם בעבירת 'הצתה'. בשלב זה, הוא שוחרר למעצר בית אצל בתו ובן-זוגה.