עיריית חדרה ורשויות נוספות מהאזור דורשות דיון חוזר בוות"ל בסוגיית הקמת שדה התעופה בחדרה.
1 צפייה בגלריה
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה. בקרוב בחדרה?
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה. בקרוב בחדרה?
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה. בקרוב בחדרה?
(צילום: קובי וולף)
קראו עוד:
הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (הות"ל) דחתה את טענת חדרה ורשויות נוספות באזור בנוגע לשגיאות וכשלים חמורים, בטיחותיים, סביבתיים ואחרים, בהליך בחירת החלופות לשדה תעופה חלופי לשדה הרצליה ובפרט הצבעה על חלופת חדרה-מנשה כחלופה נבחרת, והודיעה על המשך קידום התכנית.
על כך הגיבו ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן וראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה במכתב ששוגר לחברי הוועדה, המבקש לכנס את מליאת הוועדה ולשוב ולדון בבחירת חלופת המיקום המתאימה בטרם יעברו לתכנון מפורט. במכתבם, גנדלמן ושדה עמדו על חלק מהנימוקים לפיהם "חלופת חדרה מלכתחילה איננה החלופה הנכונה והמתאימה לכך".
בהמשך להחלטת בג"ץ שנתקבלה לפני כשנה, נדרשה הות"ל להתחייב לשמוע ולבחון את טענות הרשויות המקומיות באזור בנוגע לבחירת חלופת חדרה מזרח. לאור החלטת בג"ץ, הגישו חברי מטה המאבק המשולב מענה מפורט המתייחס ל"שגיאות מובהקות, אי דיוקים והתעלמות מאספקטים מרכזיים בנושאי סביבה, בטיחות, המרחב האווירי והקרקעי". לפני שבועות אחדים הגישה הוות"ל את תשובתה.
הרשויות טוענות בין היתר כי המרחב האווירי לשדה התעופה, האמור לשמש בין היתר גם להכשרת טייסים, הוא בעייתי ומוגבל בשל "קרבה מסוכנת ברמה תכנונית, בטיחותית ומקצועית" לשדה התעופה עין שמר, הממוקם פחות משלושה קילומטרים מתא השטח עליו מתוכנן השדה בחדרה. עוד נטען כי המתחם הקרקעי מחייב תכנון חדש ושינוי מהותי בגבהי הקרקע, זאת בשל מכשולים בשטח כדוגמת מסילת רכבת מזרח העתידית, קווי מתח גבוהים ועוד. עוד נטען כי השדה יפגע קשות בערכי טבע באזור הנחשב למסדרון אקולוגי, זאת בתוספת סכנת הציפורים המגיעות מבריכות הדגים ומאגרי המים בקרבה.
לעדכונים: חדשות חדרה