שכונת גבעת אולגה נפרדה היום מאשת החסד אילנה ברדה (60), שנפטרה בטרם עת והלווייתה התקיימה בבית העלמין העירוני. ברדה, הפעילה שנים ארוכות בהתנדבות את מקלט 'מלבי' בשכונה, לממכר בגדים וצרכי בית, יד שנייה, במחירים סמליים. היא הייתה דמות מוכרת וידועה, גם כיוון ששימשה מורה פרטית למתמטיקה ואנגלית לילדי השכונה.
1 צפייה בגלריה
אילנה ברדה ז"ל
אילנה ברדה ז"ל
אילנה ברדה ז"ל
(צילום: פרטי)
"אילנה הייתה אשה טובה, גם כשהייתה חולה הייתה באה לעבודה", סיפר אחד השכנים. "היא שירתה את האנשים ומכרה בגרושים וגם נתנה דברים בחינם למי שלא היה את השקלים האלו. חוץ מזה, אנשים אהבו לדבר איתה, היו באים לא רק בשביל לקנות, אלא כדי לשוחח איתה וליהנות מחוכמת החיים שלה. הייתה לה גם שמחת חיים,תמיד כשנכנסתי,הייתה שרה עם הרדיו ובמיוחד הייתה לה חולשה לשירים של עידן עמדי. יש רק להצטער ,על לכתה של אשה טובה כל כך בטרם עת".
אחותה, דורית ברדה, ספדה לה ואמרה: "אנחנו כבר מתגעגעים לאילנה, לחוש ההומור המפותח שלה ולצחוקים. אילנה הייתה אשה נחושה, אסרטיבית ודעתנית ועצוב שהלכה בטרם עת. היו לה עוד המון תוכניות לממש והרבה אהבה לתת. החיבור המדהים שלה לאנשים, בא לידי ביטוי בלוויה, ראו פה ארסנל רחב של גילאים וסגנונות של בני אדם,אילנה נגעה בכולם ."
פיבי איפרגן, שהייתה יד ימינה במקלט מלבי: "איבדתי חברה יקרה, אשת נתינה שתרמה גם מכיסה. כולם אהבו את אילנה, היו באים לא רק לקנות, להתייעץ איתה, ליהנות משמחת החיים שלה. הייתה כולה טוב, קשה מאד בלעדיה".
גם צ'יקו וקנין חבר מועצת העיר ותושב השכונה, הצטרף למספידים ואמר: "צר לי בשם כל תושבי גבעת אולגה,לאבד אשת חסד יקרה כזו משכמה ומעלה, כל משפחת גבעת אולגה משתתפת בצערה של משפחת ברדה. תהי נשמתה צרורה בצרור החיים".
ברדה הותירה אחריה, הורים ושתי אחיות. המשפחה האבלה יושבת שבעה ברחוב הנגב 33.